Witam forumowicze widzialem na forach podobne problemy jak moje ale mam jednak troszke inny.
Problem wygada nastepujaco
Mam silnik z systemem k-jetronic w ktorym byla instalacja gazowa lecz zostala zdemontowana gdyz to zabardzo niszczy silnik.
Zdemontowala zostala ona ponad rok temu i wtedy dalem silnik do regulacji i autko chodzi jak marzenie az do paru dni wczesniej.
Lecz zima tez byl kaprysny gdyz jak byla temperatura ponizej 0 stopni to musialem go meczyc na rozruszniku ok 15 minut albo zapalic na popych zjezdzajac na dol z gorki.
Jak zaskoczyl to po wcisnieciu pedalu gazu zczynal sie dlawic wiec musial stac az sie zagrzeje. przed zagrzaniem go obroty wynosily ok 800 jak sie troche rozgrzal to obroty wskakiwaly na ok 1300 - 1500 i mozna bylo wtedy jechac i pozniej niedzialo sie juz nic zapalal za 1 obrotem.
ale jak postal przez noc to rano powtorka z rozrywki. Wymienilem czujnik temperatury lecz to nie pomagalo a przy rozruchu z rozrusznika bylo czuc z rury i z pod maski benzyna ale to dlatego napewno iz go zalalem przy probie zmuszenia go do gadania.
Nastala wiozna i chodzil jak marzenie a ostatnimi czasy zaczely mu spadac obroty ktore zawsze wyachaly sie w przedziale 900-1000 tak pozniej zaczely spadac i zatrzymaly sie na 500 silnikiem rzuca okropnie i jest dzwiek podobny jakby raz chodzily 3 a raz 4 cylindry i czuc w spalinach zapach bezyny.
a obroty zaleza od temp silnika. jak jest temp ok 30^ to sie utrzymuje wlasnie na ok 900-1000 jak temp wynosi ok 50^ spadaja na 500 obr. jak sie zagrzeje bardziej spadna nawet do 350 i nawet zgasnie ale zapala bez problemu i aby bylo ciekawiej raz go zapale to ma 500 a raz 900 lecz jak ma 900 a go troche podgazuje to spadaja nawet i do 350 ale powoli sie podnosza do 500.
Jak dluzej pojezdze co silnik sie schlodzi do tych 40^ np to obroty sa znowu takie jakie maja byc ale postoje troche zagrzeje sie i znowu 500.
Lecz w trasie jak sie wcisnie pedal to auto ma moc nietraci nic.
Wymienilem juz swiece (na 4 palcowe), kable zaplonowe, odme(guma ktora idzie od rozdzielacza do przepustnicy), jeden z czujnikow temperatury(znajdujacy sie na gorze trojnika) sonde lambda wymienialem 2 lata temu(mam ta z jednym przewodem), filtr powietrza.
Zaczela mi rownierz buczec pompa paliwa jakies 4 miesiace temu ale troche wadpie by to bylo przyczyna.
Aha i silnikiem mi rzuca jak jest na wolnych obrotach ale jak mu podniose obroty to rowniezmin trzesie ale nie tak bardzo w razie czego moge zrobic zdjecia i filmiki.
Z gory dziekuje za pomoc.
[B3 1.8 DZ] Dziwne zachowanie silnika
-
- Forum Audi 80
- Posty: 8
- Rejestracja: 14 lis 2007, 23:31
- Lokalizacja: Świętochłowice
Sprawdz w pierwszej kolejnosci sonde Lambda ( mialem tak samo ze trzeslo i z wydechu mozna bylo "zbierac do wiaderka paliwo"). Smierdzialo i dymilo na niebiesko, Co do buczenia pompki - powoli odchodzi z tego swiata (tez tak mialem i nie czekajac dlugo wymienilem, oryginalna Bosha okolo 350 zł) Sprawdz wylacznik termiczny ukladu podgrzewania zasysanego powietrza, to ten czujnik na kroccu na lewo od czujnika temperatury. Warto tez sprawdzic czy zaplon jest odpowiednio wyregulowany - dokladny temat i instrukcje znajdziesz na forum. A na koncu przydaloby sie obroty wyregulowac, Najlepiej ustawic je na zimnim silniku lekko powyzej 1000.
Mozesz tez jeszcze sprawdzic w jakim stanie sa wtryskiwacze, Nie ma z tym duzo roboty. Odkreca sie tam 2 srubki przy glowicy i sciaga plastikowa oslonke, Nastepnie wyciagasz gumki w ktorych sa zamontowane wtryskiwacze, Jezeli wizualnie wygladaja ok to mozna jeszcze sprawdzic czy paliwo jest wtryskiwane "stozkowo" czy leje sie jak z kranu.
A propo termostat sprawdzałes??
Ja tez mialem problem z autkiem podobnie do ciebie i palilo mi okolo 25l \ 100 km.
Ale udalo sie dojsc ze wszystkim do ładu i teraz autko smiga jak powinno a spalanie po miescie wacha sie okolo 10 w trasie okolo 8 l.
Pozdrawiam:)
Mozesz tez jeszcze sprawdzic w jakim stanie sa wtryskiwacze, Nie ma z tym duzo roboty. Odkreca sie tam 2 srubki przy glowicy i sciaga plastikowa oslonke, Nastepnie wyciagasz gumki w ktorych sa zamontowane wtryskiwacze, Jezeli wizualnie wygladaja ok to mozna jeszcze sprawdzic czy paliwo jest wtryskiwane "stozkowo" czy leje sie jak z kranu.
A propo termostat sprawdzałes??
Ja tez mialem problem z autkiem podobnie do ciebie i palilo mi okolo 25l \ 100 km.
Ale udalo sie dojsc ze wszystkim do ładu i teraz autko smiga jak powinno a spalanie po miescie wacha sie okolo 10 w trasie okolo 8 l.
Pozdrawiam:)
-
- Forum Audi 80
- Posty: 8
- Rejestracja: 14 lis 2007, 23:31
- Lokalizacja: Świętochłowice
Ok w sobote zmusze ten silnik do gadania prawdy i tylko prawdy, jutro jade kupic nowa sonde i pompe paliwa i dam znac co sie bedzie dzialo.
Dzieki za odpowiedz.
[ Dodano: 2010-06-01, 14:18 ]
A wiec tak sonda lampda wymieniona na nowa sprawdzone wszystkie czujniki temperatury i wtryski lecz wszystko bez zmian. Dalej trzesie nim tylko jedna zmiana malutka jest otoz jak auto stoi dobe bez zapalania zapale silnik chodzi cacy troche sie zagrzeje i obroty spadaja do 500 zgasze silnik i zapale ponownie to obroty spadaja w 250 az do zera .
Wymienilem pompe paliwa wczesniej byla kogucik ktora miala cisnienie 4,5bara nowka oryginal ma 6 bar tak jak powinno byc i na trasie niezaleznie od temperatury auto ma zryw i wszystko nie spada jego moc tylko nieumi utrzymac wolnych obrotow.
Interesuje mnie tez taka jedna pierdolka w katalogu ETKA nazywa sie to dodatkowy zawor powietrza(zlacze 2 pinowe)
ponizej obrazek jak to wyglada w rzeczywistosci
a tutaj schemat
zdemontowalem go i jak sie spojrzy pod swiatlo to widac ze zawor jest otwarty podlaczylem go pod miernik i prad przewodzi jak podlaczylem go pod napiecie by sprawdzic czy sie zamyka otwiera to nic sie nie dzialo.
Zastanawiam sie do czego on dokladnie sluzy i chcialem tez spardzic silnik krokowy ale w tym modelu silnka wszyscy mowia ze go niema.
Dzieki za odpowiedz.
[ Dodano: 2010-06-01, 14:18 ]
A wiec tak sonda lampda wymieniona na nowa sprawdzone wszystkie czujniki temperatury i wtryski lecz wszystko bez zmian. Dalej trzesie nim tylko jedna zmiana malutka jest otoz jak auto stoi dobe bez zapalania zapale silnik chodzi cacy troche sie zagrzeje i obroty spadaja do 500 zgasze silnik i zapale ponownie to obroty spadaja w 250 az do zera .
Wymienilem pompe paliwa wczesniej byla kogucik ktora miala cisnienie 4,5bara nowka oryginal ma 6 bar tak jak powinno byc i na trasie niezaleznie od temperatury auto ma zryw i wszystko nie spada jego moc tylko nieumi utrzymac wolnych obrotow.
Interesuje mnie tez taka jedna pierdolka w katalogu ETKA nazywa sie to dodatkowy zawor powietrza(zlacze 2 pinowe)
ponizej obrazek jak to wyglada w rzeczywistosci
a tutaj schemat
Kod: Zaznacz cały
http://img684.imageshack.us/img684/9717/schemathe.jpg
Zastanawiam sie do czego on dokladnie sluzy i chcialem tez spardzic silnik krokowy ale w tym modelu silnka wszyscy mowia ze go niema.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 8
- Rejestracja: 14 lis 2007, 23:31
- Lokalizacja: Świętochłowice