[80 B4 2.0 ABT] Podłaczenie modułu domykania szyb
[80 B4 2.0 ABT] Podłaczenie modułu domykania szyb
Witam czy mógłby mi ktoś powiedzieć gdzie się wpiąć ( w drzwiach kierowcy ) aby działało domykanie szyb, kupiłem uniwersalny moduł domykania szyb (2 szyby) tylko z przodu. Bo z tyłu mam na korbki. W którym miejscu należy podać +? lub -? w przycisku szyb by to działało. moduł podłaczam do centralki która ta ma wyjście na moduł domykania szyb.
jak dobrze pamietam to trzeba sie odpowiednio wpiąć w przewód przycisk podnoszenia (-) prowadzi on do silniczka :-> rozcinasz przewód i odpowiednio podłanczasz przewód z modułu do przewodu idacego od strony przycisku i kolejny od strony silniczka mialem w qpe podłanczać ten wodotrysk ale za duzo rozbierania :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 25 maja 2010, 21:32 przez TYGRYSQ, łącznie zmieniany 1 raz.
- marecki788
- Forum Audi 80
- Posty: 34
- Rejestracja: 09 mar 2009, 20:09
- Lokalizacja: zamosc
hmm może inaczej. Auto oryginalnie miało centralke na kluczyk czyli bez pilota. Trzeba było wsadzić kluczyk w drzwi i wszystkie zamki się zamykały. Założyłem więc uniwersalną centralke na pilota która daje impuls na pompę i drzwi zamykają się. Nie mam funkcji komfort. Więc kupiłem moduł domykania szyb. i chce go podłaczyć. Wydaje mi się że w stanie spoczynku na silnik podawana jest masa na obydwa bieguny silnika. Trzeba rozciąć jeden z biegunów silnika (ten który odpowiada za podnoszenie szyby i w szereg właczyć ten moduł. Bo normalnie moduł ma zwarte styki przekaźnika. Po podaniu impulsa na moduł przekaźnik się przełącza i daje plus. Tak mi sie wydaje. I nie tzreba żadnych diod.
schemat
http://img357.imageshack.us/i/skanujby2.jpg/
PS: Ten moduł ma strasznie ciękie kabelki normalnie przekrój max 1mm2 przecież tam w życiu nie popłynie 25A bo wcześniej się to spali, tak samo w środku tego modułu są strasznie ciękie ściezki. Czy to w ogole zadziała?? bawić się w to ??
schemat
http://img357.imageshack.us/i/skanujby2.jpg/
PS: Ten moduł ma strasznie ciękie kabelki normalnie przekrój max 1mm2 przecież tam w życiu nie popłynie 25A bo wcześniej się to spali, tak samo w środku tego modułu są strasznie ciękie ściezki. Czy to w ogole zadziała?? bawić się w to ??
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
mrc20, dobrze by była jakbyś wstawił instrukcję urządzania które kupiłeś.
Trzeba będzie przeciąć dwa kable (po jednym na szybę) i wpiąć się szeregowo w połączanie przycisk > silnik. Standardowo w Audi 80 gdy przyciski są w pozycji spoczynkowej podawane na nie są dwa minusy. Moduł domykania szyb który by tu pasował daje się szeregowo na jednej z linii idącej do silnika szyb. Ten moduł w spoczynku przepuszcza sygnał przez miejsce gdzie został włączony. A gdy się go uaktywni to jeden minus zostaje a zamiast drugiego podaje plus i silnik zaczyna pracować.
Tutaj jest schemat szyb: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b2f ... 244e9.html
Dla szyby kierowcy trzeba by się podłączyć pod przewód żółto-niebieski albo czarno-czerwony (trzeba sprawdzić na którym pojawi się plus przy zasuwanie bo jeśli podłączy się nie do tego to uzyska się automatyczne odsuwanie szyby). Dla szyby pasarzera trzeba się podłączyć do przewodu czarno-zielonego albo samego białego (zasada taka jak opisana w poprzenim nawiasie).
[ Dodano: 2010-05-25, 22:13 ]
Może kupiłeś moduł do domykania szyb z większą ilości elektroniki... Tzn. w nowszych autach.
Trzeba będzie przeciąć dwa kable (po jednym na szybę) i wpiąć się szeregowo w połączanie przycisk > silnik. Standardowo w Audi 80 gdy przyciski są w pozycji spoczynkowej podawane na nie są dwa minusy. Moduł domykania szyb który by tu pasował daje się szeregowo na jednej z linii idącej do silnika szyb. Ten moduł w spoczynku przepuszcza sygnał przez miejsce gdzie został włączony. A gdy się go uaktywni to jeden minus zostaje a zamiast drugiego podaje plus i silnik zaczyna pracować.
Tutaj jest schemat szyb: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b2f ... 244e9.html
Dla szyby kierowcy trzeba by się podłączyć pod przewód żółto-niebieski albo czarno-czerwony (trzeba sprawdzić na którym pojawi się plus przy zasuwanie bo jeśli podłączy się nie do tego to uzyska się automatyczne odsuwanie szyby). Dla szyby pasarzera trzeba się podłączyć do przewodu czarno-zielonego albo samego białego (zasada taka jak opisana w poprzenim nawiasie).
[ Dodano: 2010-05-25, 22:13 ]
Dobrze Ci się wydaje zresztą opisałem wszystko wyżej, w międzyczasie ubiegłeś mnie ze swoim postem.mrc20 pisze:Wydaje mi się że w stanie spoczynku na silnik podawana jest masa na obydwa bieguny silnika. Trzeba rozciąć jeden z biegunów silnika (ten który odpowiada za podnoszenie szyby i w szereg właczyć ten moduł. Bo normalnie moduł ma zwarte styki przekaźnika. Po podaniu impulsa na moduł przekaźnik się przełącza i daje plus. Tak mi sie wydaje. I nie tzreba żadnych diod.
Może kupiłeś moduł do domykania szyb z większą ilości elektroniki... Tzn. w nowszych autach.
wiem, że nie powinienem dawać linków do allegro ale to jest jakiś moduł no name
http://www.allegro.pl/item1047399025_mo ... h_z_g.html
strasznie wszystko jest tam liche ścieżki kable jak od lampek choinkowych boje się żeby mi się auto nie spaliło. Kable dam grubsze ale w środku ścieżki są strasznie cienkie jak na takie prądy - to normalne??
i jeszcze jedno zasilanie tego modułu musi być oczywiście z plusa akumulatora. Co będzie jak mi się te chińskie przekaźniki zlepią i prąd będzie cały czas szedł na silniki.
Bezpiecznik jest tam tylko 15A. A szyby razem zamykające się z 25A ??
W którym miejscu wpiąć się w +12V tak by było cały czas napięcie nawet po wyjęciu kluczyka o duzej wydajności prądowej??
http://www.allegro.pl/item1047399025_mo ... h_z_g.html
strasznie wszystko jest tam liche ścieżki kable jak od lampek choinkowych boje się żeby mi się auto nie spaliło. Kable dam grubsze ale w środku ścieżki są strasznie cienkie jak na takie prądy - to normalne??
i jeszcze jedno zasilanie tego modułu musi być oczywiście z plusa akumulatora. Co będzie jak mi się te chińskie przekaźniki zlepią i prąd będzie cały czas szedł na silniki.
Bezpiecznik jest tam tylko 15A. A szyby razem zamykające się z 25A ??
W którym miejscu wpiąć się w +12V tak by było cały czas napięcie nawet po wyjęciu kluczyka o duzej wydajności prądowej??
Podepne sie do teamtu
Posiadam centralny zamek pneumatyczny. dokupiłem dzis alarm i kluczykiem scyzoryk i wszystko podpiolem bez problemu działa i jest malina.
Ale mało mi było i dokupiłem modul domykania szyb ( posiadam w swoim autku wszystkie 4 ele szyby)
I teraz mam problem bo nie umiem odczytać do końca schemat ponizje zdjecia :
schemat Zamka centralnego
Schemat modułu domykania szyb
a oto zdjęcie przycisku do szyb z tylu
dodam tylko ze moduł zamyka szyby pojedynczo
nie wiem co oznacza oznaczenie kabla
brazowego (zamek + wejscie)
brazowo/bialy (zamek - wejscie)
Oraz nie wiem gdzie je wpiac ;/
a drugie pytanie to jak i gdzie wpiąć kable które idą do przycisków czyli np zółty i zolto/bialy analogicznie zrobię resztę gdzieś mam coś ciąć nie mam pojęcia ktoś pomorze ?
i jeszcze jedno gdize najlepiej umiejscowic ten modol, myslalem o boczku kierowcy bo tam mam wszystkie kable do wszystkich 4 szyb ma ktos lepsze miejsce ???
Posiadam centralny zamek pneumatyczny. dokupiłem dzis alarm i kluczykiem scyzoryk i wszystko podpiolem bez problemu działa i jest malina.
Ale mało mi było i dokupiłem modul domykania szyb ( posiadam w swoim autku wszystkie 4 ele szyby)
I teraz mam problem bo nie umiem odczytać do końca schemat ponizje zdjecia :
schemat Zamka centralnego
Schemat modułu domykania szyb
a oto zdjęcie przycisku do szyb z tylu
dodam tylko ze moduł zamyka szyby pojedynczo
nie wiem co oznacza oznaczenie kabla
brazowego (zamek + wejscie)
brazowo/bialy (zamek - wejscie)
Oraz nie wiem gdzie je wpiac ;/
a drugie pytanie to jak i gdzie wpiąć kable które idą do przycisków czyli np zółty i zolto/bialy analogicznie zrobię resztę gdzieś mam coś ciąć nie mam pojęcia ktoś pomorze ?
i jeszcze jedno gdize najlepiej umiejscowic ten modol, myslalem o boczku kierowcy bo tam mam wszystkie kable do wszystkich 4 szyb ma ktos lepsze miejsce ???
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Gdybyś to robił w boczku podpinasz pod brązowy, przecinasz go i dajesz obwód przez centralkę. Tylko nie wiem który pod 4 albo 5 bo słabo pamiętam. Jak i schemat mało czytelny.
Od strony kierowcy w boczku będzie najprościej.
[ Dodano: 2012-06-30, 20:12 ]
Od strony kierowcy w boczku będzie najprościej.
[ Dodano: 2012-06-30, 20:12 ]
Przy centralce zamka masz wyjście na domykanie szyb musisz sprawdzić co on podaje ("+" czy "-") i stąd dwa wejścia w module domykania szyb po prostu wybierasz odpowiedni.triballg pisze:nie wiem co oznacza oznaczenie kabla
brazowego (zamek + wejscie)
brazowo/bialy (zamek - wejscie)
Oraz nie wiem gdzie je wpiac ;/
czyli tnę brązowy od podnoszenia szyby i do jednego końca (centralki w boczku) podlanczam zółty kabel idący do modułu a do drugiego końca (idącego w auto) 2 kabel czyli zolto/bialy . dobrze rozumuje ?
to juz przeszedlem podlaczajac jeden modul zaczyna pracowac gdy zamkne a podlaczajac drudi modul zaczyna pracowac gdy otworze dzwi wiec to juz za mna.
a i wazna kwestia musze podlaczyc wszystkie szyby i dopiero zacznei dzialac czy tylko 1 wystarczy i powinien ruszyc dodam ze modl zamyka szyby pojedynczo
to juz przeszedlem podlaczajac jeden modul zaczyna pracowac gdy zamkne a podlaczajac drudi modul zaczyna pracowac gdy otworze dzwi wiec to juz za mna.
a i wazna kwestia musze podlaczyc wszystkie szyby i dopiero zacznei dzialac czy tylko 1 wystarczy i powinien ruszyc dodam ze modl zamyka szyby pojedynczo
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
W teorii musisz zobaczyć w którym pokazuje się "+" podczas działania to ten dajesz na przełącznik drugi do uciętego. Według schematu na żółtym się pojawia czyli żółtobiały wiec żółty do kabelka brązowego.czyli tnę brązowy od podnoszenia szyby i do jednego końca (centralki w boczku) podlanczam zółty kabel idący do modułu a do drugiego końca (idącego w auto) 2 kabel czyli zolto/bialy . dobrze rozumuje ?
Powinien ruszyć już przy jednym jeżeli zaczniesz od pierwszego.triballg pisze:a i wazna kwestia musze podlaczyc wszystkie szyby i dopiero zacznei dzialac czy tylko 1 wystarczy i powinien ruszyc dodam ze modl zamyka szyby pojedynczo
czyli po mojemu tnę brązowy kabel który odpowiada za podnoszenie szyby i od strony włącznika daje zółty kabel idący z modułu a od strony auta daje zolto/bialy(również idący z modulu) tym sposobem tworze obieg tylko na 1 kablu brązowym czy dobrze zrozumiałem ?
bo z tego schematu nie idzie wywnioskować który kabel tnę pokazuje ciecie na kablach od modułu i bądź tu mądry człowieku,
bo z tego schematu nie idzie wywnioskować który kabel tnę pokazuje ciecie na kablach od modułu i bądź tu mądry człowieku,