[B3, All] Wymiana łożysk tył hamulec bębnowy
[B3, All] Wymiana łożysk tył hamulec bębnowy
Witam wszystkich posiadaczy AUDICZEK
Przedstawiam krótki opis wymiany łożysk tylnych w AUDI 80 B3 hamulce bębnowe.
1. Jak wiadomo żeby się do tego zabrać należy podnieść autko a następnie zdjąć koło po wykonaniu tej czynności mamy następujący widok:
2. Następnie zdejmujemy dekielek zabezpieczający łożysko przed dostawaniem się piachu:
2. Zdejmujemy zawleczkę razem z zabezpieczeniem:
3. Odkręcamy śrubę kluczem 24 i zdejmujemy podkładkę dociskającą łożysko zaznaczoną strzałką:
4. Następnie śrubokrętem wyjmujemy łożysko:
5. Zdejmujemy bęben, niestety może być to troszkę kłopotliwe, są na to dwie metody, pierwsza książkowa stosowana przez mechaników polega na odciągnięciu samoregulatora szczęk hamulcowych w tym celu w otwór wkładamy śrubokręt i naciskamy na ten element jednocześnie ściągając bęben po wyjęciu bębna będziecie wiedzieli o co chodzi więcej na ten temat w instrukcji "Sam Naprawiam audi 80":
Sposób drugi polega na podwadzaniu bębna z dwóch stron śrubokrętami.
6. Po zdjęciu bębna na osi zostaje nam drugie łożysko a przed nim zimering, który spadł podczas zdejmowania bębna.
7. Kolejny krok to zdjęcie łożyska i zimeringu z osi. Czasem łożysko schodzi po podwadzeniu śrubokrętem w moim przypadku było to niestety nie możliwe dlatego użyłem ściągacza własnej roboty.
8. Czyścimy dokładnie oś oraz bęben i bierzemy się za wybijanie z bębna bieżni łożysk uderzając w miejsca zaznaczone strzałkami:
Analogicznie robimy z drugą bieżnią.
9. Następnie nabijamy nowe bieżnie łożysk przydatne w tym celu będą zużyte bieżnie (nowe bieżnie nabijamy przez stare). Pamiętajcie przy nabijaniu stare bieżnie ustawiamy tak by uderzać w cieńszą ściankę ponieważ, gdy nowe elementy zostaną nabite może się zdarzyć sytuacja w której stara bieżnia nie będzie chciała zejść, najczęściej ten problem pojawia się przy nabijaniu wewnętrznej bieżni ze względu na jej głębsze osadzenie, w razie czego grubsza ścianka umożliwi wam jej wybicie więcej na foto, chyba że posiadacie prasę do łożysk dzięki której wciśniecie bez problemu nowe bieżnie.
Poniżej trzy fotografię 1. jak nie nabijać bieżni 2. poprawne nabijanie bieżni widoczny rant starej bieżni umożliwiający jej wybicie w razie zakleszczenia.
Poprawne nabijanie
Analogicznie nabijamy drugą bieżnie, która nie powinna nam się zakleszczyć ze względu na jej płytkie osadzenie.
10. Kolejny krok to dokładne przesmarowanie łożyska, które będzie pracować wewnątrz bębna i założenie zimeringu.
11. Przed założeniem bębna dobrze jest odtłuścić miejsca po których ślizgają się szczęki hamulcowe, następnie zakładamy bęben należy go dokładnie wcisnąć by łożysko znalazło się w odpowiednim miejscu możemy sobie pomóc młotkiem gumowym by nabić bęben do końca. Zakładamy przesmarowane zewnętrzne łożysko:
12. Zakładamy podkładkę dociskającą łożysko:
13. Czas na nakrętkę, którą najpierw dokręcamy do oporu jednak z wyczuciem dzięki temu łożyska trafią na swoje miejsca, następnie luzujemy nakrętkę do momentu kiedy będziemy mogli przy użyciu niewielkiej siły przesunąć podkładkę patrz foto. Łożyska nie powinny być bardzo mocno dokręcone czytaj więcej w książce "Reguluje i naprawiam Audi 80" jeśli masz wątpliwości.
14. Teraz zakładamy zabezpieczenie i zawleczkę.
15. Zawijamy wąsy zawleczki i zakładamy dekielek w który można włożyć trochę smaru.
16. Zakładamy koło i jedziemy na jazdę próbna.
Proszę o wyrozumiałość to moja pierwsza instrukcja na forum przyjmę wszelkie uwagi.
Pamiętajcie róbcie wszystko uważnie tu nie ma miejsca na błędy!!!!!!!!!!!!!!!
Pozdrawiam!!!
Przedstawiam krótki opis wymiany łożysk tylnych w AUDI 80 B3 hamulce bębnowe.
1. Jak wiadomo żeby się do tego zabrać należy podnieść autko a następnie zdjąć koło po wykonaniu tej czynności mamy następujący widok:
2. Następnie zdejmujemy dekielek zabezpieczający łożysko przed dostawaniem się piachu:
2. Zdejmujemy zawleczkę razem z zabezpieczeniem:
3. Odkręcamy śrubę kluczem 24 i zdejmujemy podkładkę dociskającą łożysko zaznaczoną strzałką:
4. Następnie śrubokrętem wyjmujemy łożysko:
5. Zdejmujemy bęben, niestety może być to troszkę kłopotliwe, są na to dwie metody, pierwsza książkowa stosowana przez mechaników polega na odciągnięciu samoregulatora szczęk hamulcowych w tym celu w otwór wkładamy śrubokręt i naciskamy na ten element jednocześnie ściągając bęben po wyjęciu bębna będziecie wiedzieli o co chodzi więcej na ten temat w instrukcji "Sam Naprawiam audi 80":
Sposób drugi polega na podwadzaniu bębna z dwóch stron śrubokrętami.
6. Po zdjęciu bębna na osi zostaje nam drugie łożysko a przed nim zimering, który spadł podczas zdejmowania bębna.
7. Kolejny krok to zdjęcie łożyska i zimeringu z osi. Czasem łożysko schodzi po podwadzeniu śrubokrętem w moim przypadku było to niestety nie możliwe dlatego użyłem ściągacza własnej roboty.
8. Czyścimy dokładnie oś oraz bęben i bierzemy się za wybijanie z bębna bieżni łożysk uderzając w miejsca zaznaczone strzałkami:
Analogicznie robimy z drugą bieżnią.
9. Następnie nabijamy nowe bieżnie łożysk przydatne w tym celu będą zużyte bieżnie (nowe bieżnie nabijamy przez stare). Pamiętajcie przy nabijaniu stare bieżnie ustawiamy tak by uderzać w cieńszą ściankę ponieważ, gdy nowe elementy zostaną nabite może się zdarzyć sytuacja w której stara bieżnia nie będzie chciała zejść, najczęściej ten problem pojawia się przy nabijaniu wewnętrznej bieżni ze względu na jej głębsze osadzenie, w razie czego grubsza ścianka umożliwi wam jej wybicie więcej na foto, chyba że posiadacie prasę do łożysk dzięki której wciśniecie bez problemu nowe bieżnie.
Poniżej trzy fotografię 1. jak nie nabijać bieżni 2. poprawne nabijanie bieżni widoczny rant starej bieżni umożliwiający jej wybicie w razie zakleszczenia.
Poprawne nabijanie
Analogicznie nabijamy drugą bieżnie, która nie powinna nam się zakleszczyć ze względu na jej płytkie osadzenie.
10. Kolejny krok to dokładne przesmarowanie łożyska, które będzie pracować wewnątrz bębna i założenie zimeringu.
11. Przed założeniem bębna dobrze jest odtłuścić miejsca po których ślizgają się szczęki hamulcowe, następnie zakładamy bęben należy go dokładnie wcisnąć by łożysko znalazło się w odpowiednim miejscu możemy sobie pomóc młotkiem gumowym by nabić bęben do końca. Zakładamy przesmarowane zewnętrzne łożysko:
12. Zakładamy podkładkę dociskającą łożysko:
13. Czas na nakrętkę, którą najpierw dokręcamy do oporu jednak z wyczuciem dzięki temu łożyska trafią na swoje miejsca, następnie luzujemy nakrętkę do momentu kiedy będziemy mogli przy użyciu niewielkiej siły przesunąć podkładkę patrz foto. Łożyska nie powinny być bardzo mocno dokręcone czytaj więcej w książce "Reguluje i naprawiam Audi 80" jeśli masz wątpliwości.
14. Teraz zakładamy zabezpieczenie i zawleczkę.
15. Zawijamy wąsy zawleczki i zakładamy dekielek w który można włożyć trochę smaru.
16. Zakładamy koło i jedziemy na jazdę próbna.
Proszę o wyrozumiałość to moja pierwsza instrukcja na forum przyjmę wszelkie uwagi.
Pamiętajcie róbcie wszystko uważnie tu nie ma miejsca na błędy!!!!!!!!!!!!!!!
Pozdrawiam!!!
Ostatnio zmieniony 26 maja 2010, 17:46 przez radkuj, łącznie zmieniany 2 razy.
Powinno sie dwa wymieniać . W sklepie jak kupujesz to w zestaw wchodzą dwa łożyska + dekielek na smar + zawleczka i koronka . Lepsze firmy dają smar ( powinien być do łożysk tocznych) Te łożysko z tyłu bębna ma większą średnice.mac pisze:czyli mamy dwa lożyska zewnętrzne i wewnętrzne na jedno koło? Podczas wymiay trzeba dwa wymieniać? W jaki sposób odróżnić podczas zakupów jedno od drugiego?
Z tego co mi wiadomo w B3 jest jeden rodzaj bębnów. Co do samej wymiany nie jest to jakaś bardzo skomplikowana operacja może groźnie to wygląda. Jednak gdy sami weźmiecie się za wymianę zobaczycie, że jest to proste. Więcej czasu pochłania wymiana łożysk w pralce automatycznej . Tak jak napisał krisch smarować smarem do łożysk tocznych o czym nie wspomniałem.
Nie żadną sprężynę tylko samoregulator trzeba przesunąć na samą górę, wtedy wszystko wyjdzie bez problemu. Nic nie trzeba podważać, naciskać, ani stosować więcej niż jednego wkrętaka.radkuj pisze:5. Zdejmujemy bęben, niestety może być to troszkę kłopotliwe, są na to dwie metody, pierwsza książkowa stosowana przez mechaników polega na odciągnięciu sprężyny szczęk hamulcowych w tym celu w otwór wkładamy śrubokręt i naciskamy na sprężynę jednocześnie ściągając bęben po wyjęciu bębna będziecie wiedzieli o co chodzi więcej na ten temat w instrukcji "Sam Naprawiam audi 80":
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Ja mam takie bębny http://img02.allegroimg.pl/photos/orygi ... 1031787902
z systemem ABS z tyłu są tarczemotowalus pisze:pewnien nie jestem ale 2 typy bebnow moga byc ze wzgledu na ABS. w przypadku gdy mamy ten uklad prawdopodobnie na bebnie bedzie koronka na podstawie ktorej czujnik wykrywa ruch kola. w wersji bez abs tej koronki nie bedzie. innych roznic w bebnach raczej nie ma.
niestety myslisz sie. czesciej spotkac mozna bebny z tylu z ABS`em niz tarcze z ABS`em. posiadanie ABS`u nie ma zadnego wplywu na to czy na wyposazeniu mialo sie z tylu bebny czy tarcze.Kokos pisze:z systemem ABS z tyłu są tarczemotowalus pisze:pewnien nie jestem ale 2 typy bebnow moga byc ze wzgledu na ABS. w przypadku gdy mamy ten uklad prawdopodobnie na bebnie bedzie koronka na podstawie ktorej czujnik wykrywa ruch kola. w wersji bez abs tej koronki nie bedzie. innych roznic w bebnach raczej nie ma.
Właśnie jestem po wymianie łożyska. Powyższy opis + książka "Sam naprawiam i reguluję Audi 80" bardzo pomogły mnie i znajomemu (pracowaliśmy razem). W sumie łożysko wymienialiśmy na trzeci dzień. Najpierw nie wiedzieliśmy jak ściągnąć bęben, to zszedł po wybiciu młotkiem (z nim wyleciało zewnętrzne łożysko). Potem myśleliśmy, że bęben trzeba wbić żeby się trzymał sztywno, w końcu doszliśmy do wniosku, że dokręci się go tą nakrętką
Po ustawieniu luzu na łożysku (wg powyższego opisu) wybraliśmy się na jazdę próbną.
Efekt? -> Zero huczenia do prędkości prawie 100 km/h (wcześniej huczało w przedziale 35-40, 50-55 i ponad 80 - tutaj głośno), jest cichutko
Zakładaliśmy łożysko Rouville`a (w środku Koyo).
Po ustawieniu luzu na łożysku (wg powyższego opisu) wybraliśmy się na jazdę próbną.
Efekt? -> Zero huczenia do prędkości prawie 100 km/h (wcześniej huczało w przedziale 35-40, 50-55 i ponad 80 - tutaj głośno), jest cichutko
Zakładaliśmy łożysko Rouville`a (w środku Koyo).
-
- Forum Audi 80
- Posty: 5
- Rejestracja: 08 kwie 2011, 19:52
- Lokalizacja: wrocław