Witam,
Czy czujnik Halla może się chwilowo zawieszać? Od kilku dni mam problem z zapłonem. Samochód gaśnie w czasie jazdy i potem jest spory problem, żeby go odpalić. Nawet jeżeli się to uda, to po przejechaniu czasem krótszej czasem dłuższej drogi silnik znowu gaśnie.
Przelutowałem już przekaźnik 30. Nawet zamówiłem sobie nówkę w ASO (będzie jutro do odbioru). Samo przelutowanie jednak nic nie dało i problem pojawił się ponownie.
Przy włączonej stacyjce, kiedy odpinam i podłączam wtyczkę od cewki słychać charakterystyczne cykanie iskry. Co dziwne, cykanie pojawia się również jak tylko lekko ruszam podłączoną wtyczką. Czy to jest normalne?
Zrobiłem szybki test miernikiem cyfrowym i pomiędzy środkowym pinem Halla i 12v w spoczynku wskazuje 0v, czyli Hall nie podaje masy. Przy kręceniu rozrusznikiem nic się nie pojawiło na mierniku. W pewnym momencie jednak coś się pojawiło i silnik odpalił. Trochę sobie pochodził po czym nagle wskazanie wskaźnika znowu spadło do 0 i silnik zgasł. Czy takie zawieszanie i odwieszanie się Halla jest w ogóle możliwe?
[ABK] Zawieszający się Hall? A może cewka?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Po pierwsze źle badasz halla bo zwykły miernik ci g zmierzy gdy będziesz kręcił rozrusznikiem albo silnik będzie pracował.
Miernik na mierzenie napięcia do 20V, podłączasz pod środkowy z halla i plus. Włączasz zapłon wrzucasz jakiś wyższy bieg (IV albo V) i przepychasz powoli samochód obserwując czy zmienia się napięcie na mierniku.
Miernik na mierzenie napięcia do 20V, podłączasz pod środkowy z halla i plus. Włączasz zapłon wrzucasz jakiś wyższy bieg (IV albo V) i przepychasz powoli samochód obserwując czy zmienia się napięcie na mierniku.
@aldi, właśnie chodzi o to, że miernik był na tyle czuły, że kiedy silnik pracował normalnie na niskich obrotach, to na wyświetlaczu sobie cyferki skakały od 0 do jakiejś tam wartości. Dopiero po dodaniu gazu miernik się gubił.
Natomiast jak był problem z odpaleniem to miernik w ogóle nie miał żadnej reakcji.
Natomiast jak był problem z odpaleniem to miernik w ogóle nie miał żadnej reakcji.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Zasilanie na bocznych jest. Przelutowałem wszystkie luty w przekaźniku. Rano jadę odebrać z ASO nowy.
Jadę też kupić nową cewkę (ale to już raczej nie w ASO, bo pewnie cena koszmarna). Okazuje się, że przy zapalonym silniku jak poruszam wtyczką tą 3-pinową wchodzącą do cewki, to wypadają zapłony i czasami silnik gaśnie. Jak silnik jest zgaszony, ale zapłon jest włączony, to poruszanie wtyczką powoduje przeskok iskry w kopułce i na świecach. Kable do wtyczki są dobre, sprawdzałem multimetrem i poruszałem kablami i nie było przerw w zasilaniu. Możliwe, że coś w cewce w środku nie kontaktuje. Wolę kupić nową niż z tą coś kombinować.
Jakie polecacie cewki? Boscha? Będę kupować pewnie w IC.
[ Dodano: 2010-05-27, 10:56 ]
Cewka wymieniona. Silnik póki co nie zgasł, więc powinno być już ok. Przynajmniej mam taką nadzieję .
Jadę też kupić nową cewkę (ale to już raczej nie w ASO, bo pewnie cena koszmarna). Okazuje się, że przy zapalonym silniku jak poruszam wtyczką tą 3-pinową wchodzącą do cewki, to wypadają zapłony i czasami silnik gaśnie. Jak silnik jest zgaszony, ale zapłon jest włączony, to poruszanie wtyczką powoduje przeskok iskry w kopułce i na świecach. Kable do wtyczki są dobre, sprawdzałem multimetrem i poruszałem kablami i nie było przerw w zasilaniu. Możliwe, że coś w cewce w środku nie kontaktuje. Wolę kupić nową niż z tą coś kombinować.
Jakie polecacie cewki? Boscha? Będę kupować pewnie w IC.
[ Dodano: 2010-05-27, 10:56 ]
Cewka wymieniona. Silnik póki co nie zgasł, więc powinno być już ok. Przynajmniej mam taką nadzieję .