Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9 TDI 1Z B4 92r] Gdzie znajduje sie pompa olejowa ?

Damian1986
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 17 mar 2010, 16:31

[1.9 TDI 1Z B4 92r] Gdzie znajduje sie pompa olejowa ?

Post autor: Damian1986 » 24 maja 2010, 18:13

Witam
Moj problem jest następujący na wysokich obrotach zapala sie kontrolka od ciśnienia oleju wymieniłem już obydwa czujniki od ciśnienie oleju na nowe razem z podstawą olejową (część w która wkręca sie czujniki) a problem nadal istnieje. Kontrokla włącza sie przy około 4tys obrotów przy rozpędzaniu i przy 3 tys przy dłuższej jeździ na wysokich obrotach. Przypuszczam że wysiada pompa olejowa i nie wiem gdzie ona sie znajduje czy w miscie olejowej czy na wale korbowym a w miscie jest jedynie smok. A nie mogę wcześniej zdiąć miski bo trzyma ją stabilizator i musiałbym po jego odkręceniu ponownie ustawiać zbieżność koł dlatego jak ktoś wie gdzie jest pompa to byłbym wdzięczny za podpowiedź. Może wie ktoś jak zdiagnozować czy to na pewno pompa? Panewki raczej wykluczam bo silnik pracuje ładnie i pobór oleju jest nie wielki auto ma 240 tys autentyczny przebieg. Jeśli ktoś wie to byłbym wdzięczyn za napisanie mi jakie jest właściwe ciśnienie oleju na biegu jałowym i na wyższych obortach

Awatar użytkownika
BorysTDI
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 759
Rejestracja: 21 gru 2009, 13:51
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: BorysTDI » 24 maja 2010, 18:48

proszę kolego, rys. z ETKI z umiejscowieniem pompy oleju:

Obrazek

a wg. książki przy 2000obr/min w temp. oleju 80 stopni powinno być ciśnienie minimum 2bary

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Re: [1.9 TDI 1Z B4 92r] Gdzie znajduje sie pompa olejowa ?

Post autor: UKI_XX » 24 maja 2010, 18:51

Damian1986 pisze:A nie mogę wcześniej zdiąć miski bo trzyma ją stabilizator i musiałbym po jego odkręceniu ponownie ustawiać zbieżność koł
stabilizator nie ma nic do zbieżności ;-) to tylko kawałek rury opasany gumą i przykręcony opaskami <ok>
coś mi się nie chce wierzyć że po 240tys. padła pompa olejowa, może masz przebieg 1.240.000km a nie 240.000km :mrgreen: a na jakim oleju jeździsz :?: pewnie jakiś minerał albo made in supermarket czy Lotos, na początek zrób płukanie silnika z osadów i zalej półsyntetyk z wyższej półki (Motul, Castrol, Vavoline, itp.) a jak to nic nie da to będziesz musiał dołożyć jakieś 120zł na nową pompę oleju

Damian1986
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 17 mar 2010, 16:31

Post autor: Damian1986 » 24 maja 2010, 21:14

Miałem na myśli tą część zwaną potocznie wózkiem, kołyską lub sankami. Bo o właśnie nad tym znajduje sie miska olejowa i aby ją odkręcić musze to sćiągnąć a po zdięciu tego zbieżność musi być ustawiona ponieważ ta cześć trzyma również wahacze. A jeżdze na Mobil SuperDisel połsentetyk a czym najlepiej zrobić płukanke? Zastanawiam sie też czy smok nie jest zatkany ale wydaje mi sie to mało prawdopodobnme

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 24 maja 2010, 21:49

Damian1986 pisze:Miałem na myśli tą część zwaną potocznie wózkiem, kołyską lub sankami.
Odkręcając sanki od nadwozia również nie rozregulujesz zbierznosci ani geometri auta i piszę to nie dlatego że tak mi się wydaje tylko dlatego że to robiłem i nic nie rozregulowałem .Pomyśl tak na zdrowy rozum :śruby którymi przykrecasz sanki do nadwozia nie są z gumy i pasują w tym samym miejscu z którego go odkręciłeś ,nie ma tam żadnych owalnych otworów w których można coś przesunąc .Tuleje metalowo gumowe co prawda są z gumy ale one też się nie rozciągają i są w tym samym miejscu .Idąc twoim tokiem rozumowania odkręcając wachacz od sanek również rozregulujemy zbierzność :shock: a niby jak ?.Zbierzność rozregulujemy tylko w dwóch przypadkach .Pierwszy to odkręcenie trzech srub od sworznia wachacza ,poleci geometria a co za tym idzie zbierzność .Drugi przypadek to odkręcenie końcówki drążka kierowniczego ,rozregulujemy zbierznośc ale geometria zostanie nie naruszona .Trzecim przypadkiem o którym nie wspomniałem jest odkręcenia mcpersona od zrotnicy .Nie ma tam zbyt wiele do rozregulowania bo jest jakiś minimalny luz w otworach mocujących zwrotnicę do mcpersona ale troszkę może się rozjechać pierwotne ustawienie .

[ Dodano: 2010-05-24, 21:57 ]
Damian1986 pisze:Może wie ktoś jak zdiagnozować czy to na pewno pompa?
Podłącz mechaniczny manometr w miejsce czujnika.Układ dynamicznej kontroli ciśnienia oleju w audi jest prosty ale jak sie coś skiepsci to spotrafi wprowadzić w błąd kogoś niezorientowanego w temacie
Ostatnio zmieniony 24 maja 2010, 21:59 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.

Damian1986
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 17 mar 2010, 16:31

Post autor: Damian1986 » 24 maja 2010, 21:58

No brzmi to dośc sensownie ale wymienialem nie dawno wszystkie tulejki na wahaczach i na sankach i powidziano mi że musze ustawić zbieżność. Ale jeśli moge odkręcić sanki bez ponownego ustawiania zbieżnośći to tym lepiej dla mnie bo będe mógł ściągnąść miske olejową. A wie ktoś czy można wyciagnąć pompę olejową i założyć nową po samym odkręceniu miski olejowej nie wyciągająć silnika ? Można jakoś ocenić stan pompy olejowej ?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 24 maja 2010, 22:01

Damian1986 pisze:ale wymienialem nie dawno wszystkie tulejki na wahaczach i na sankach i powidziano mi że musze ustawić zbieżność.
I dobrze ci powiedziano bo po wymianie to rzecz oczywista .



[ Dodano: 2010-05-24, 22:03 ]
Damian1986 pisze:Można jakoś ocenić stan pompy olejowej ?
zedytowałem poprzedni post zerknij .Dodam jeszcze że jest mało prawdopodobne zeby ci padła pompa oleju.Nie wiem skąd jesteś ale mam czym zmierzyć ciśnienie oleju jakby co ;-)

Damian1986
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 17 mar 2010, 16:31

Post autor: Damian1986 » 25 maja 2010, 09:02

Ja jestem z okolic Tarnów-Rzeszów, właśnie nie mam odpopwiedniej końcówki żeby założyć manometr a ty skąd jesteś ?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 25 maja 2010, 12:31

Damian1986 pisze:Ja jestem z okolic Tarnów-Rzeszów, właśnie nie mam odpopwiedniej końcówki żeby założyć manometr a ty skąd jesteś ?
No przecież masz przy profilu <ok> Lubartów lubelskie.Trochę daleko masz do mnie ;-)

Damian1986
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 17 mar 2010, 16:31

Post autor: Damian1986 » 25 maja 2010, 13:53

No troche daleko może gdzieś bliżej zmierzą mi ciśnienie, już przejechałem z tą usterką ponad 10 tys ale chce w końcu to naprawić z zaczeło sie chyba jak go kupiłem i wlałem Castrol mineralny bo tak mi doradzili w sklepie. Później wlalem polsentetyk ale juz nie pomogło. A jak zrobić ta pukanke ?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 25 maja 2010, 15:09

Damian1986 pisze:już przejechałem z tą usterką ponad 10 tys ale chce w końcu to naprawić z zaczeło sie chyba jak go kupiłem i wlałem Castrol mineralny bo tak mi doradzili w sklepie. Później wlalem polsentetyk ale juz nie pomogło. A jak zrobić ta pukanke ?
To jaki olej wlałeś czy mineralny czy półsyntetyk nie ma większego znaczenia bo takie rzeczy normalnie się nie dzieją .Jeżeli po zmianie oleju ci się to stało to prawdopodobnie ktoś przed sprzedażą auta dolał do oleju czegoś w rodzaju motodoktora :-( Co nie wróży dobrze .Żadne płukanki tu nie pomogą niestety :-/ .Ale na martwienie się będziesz miał czas .Najpierw musisz zmierzyć ciśnienie oleju manometrem na rozgrzanym silniku .Prawidłowo powinno być ok. 2 barów na jałowym ,jak będzie 1,5 to też nie tragedia .Poniżej 1 bara to już bardzo żle i bedzie ci piszczeć brzęczyk informujący o zbyt niskim ciśnieniu oleju .Wtedy są dwie możliwości ,albo faktycznie padła pompa ,albo silnik nie trzyma ciśnienia na panewkach .Często się też zdarza że ciśnienie ucieka panewką na wałku pośrednim

Damian1986
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 17 mar 2010, 16:31

Post autor: Damian1986 » 25 maja 2010, 18:55

Właśnie na małych obrotach działa dobrze i kontrolka nie piszczy więc wydaje mi sie że na małych będze miał dobre ciśnienie tylko nie wiem jakie jest prawidłowe ciśnienie na wysokich obrotach około 4tys bo własnie wtedy odzywa sie kontrolka. A wktóry otwór wkręcić manometr> czy jest to bez znaczenia? A będe mógł to sprawdzić dopiero za tydzień bo samochod przez najblizszy tydzien będzie jeszcze w okolicach Świecka

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 25 maja 2010, 21:00

Damian1986 pisze:Właśnie na małych obrotach działa dobrze i kontrolka nie piszczy więc wydaje mi sie że na małych będze miał dobre ciśnienie tylko nie wiem jakie jest prawidłowe ciśnienie na wysokich obrotach około 4tys bo własnie wtedy odzywa sie kontrolka.
Zawsze na obrotach będzie większe ,powinno być ok 4 barów .
Damian1986 pisze:A wktóry otwór wkręcić manometr> czy jest to bez znaczenia?
W miejsce po wykręceniu któregoś z czujników, bez znaczenia którego .

Damian1986
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 17 mar 2010, 16:31

Post autor: Damian1986 » 26 maja 2010, 19:52

A gdy już zmierze ciśnienie i okaże sie że np. na wysokich obrotach jest za niskie to skąd będe wiedział czy to pompa czy panewki ? A jeśli okaże sie że to niestety panweki to jak można to naprawić ?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 26 maja 2010, 21:57

A gdy już zmierze ciśnienie i okaże sie że np. na wysokich obrotach jest za niskie to skąd będe wiedział czy to pompa czy panewki ? A jeśli okaże sie że to niestety panweki to jak można to naprawić ?
Wtedy to niestety dopóki nie zrzucisz miski olejowej to się nie dowiesz co jest przyczyną ,ale nie martw się na zapas .Jak zmierzysz ciśnienie to będziesz miał jasność .Mówiąc szczerze to stawiam na problem z czujnikiem niskiego ciśnienia oleju lub na przerwę w jego podłączeniu elektrycznym ,niż na faktyczny problem z ciśnieniem .Dlatego że nie spotkałem jeszcze przypadku w którym ciśnienie na wolnych obrotach i rozgrzanym silniku było by dobre a spadało po zwiększeniu obrotów .Jedyne co mi przychodzi do głowy w takim przypadku to zapchany smok oleju w pompie ,wtedy mógłby być taki objaw

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl