[1z 1992,1.9tdi ]problem z silnikiem
[1z 1992,1.9tdi ]problem z silnikiem
witam ponownie ,mam pytanko odnośnie silnika i podejrzewam sprzengło .A więc podczas jazdy max co mogę wycisnąć z mojej 80 to 160 więcej nie pójdzie, a czytałem ,że piszą te autka cisna po 200 ,pedał w podłodze niedawno wyczułem gdy podczas jazdy nacisne delikatnie na pedał sprzengła to jest wyczuwalne tak jak by bicie co to może być??.Po drugie podczas jazdy na czwartym biegu 80 km \h wrzucając piątke czuć takie bicie jak by koła niebyły wyważone lub troszkę większe .Turbina była sprawdzana wszystko w pożadku koła też co prawda bieżniki ale mają przejechane 2000km to max co może być przyczyną .gdzie mogę się zgłosić na podkarpaciu do dobrego mechanika dzięki z góry za pomoc
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
tak ,a świstak siedzi i zawija itd...adis8406 pisze:a czytałem ,że piszą te autka cisna po 200
Docisk sprzęgła zmęczony , łożysko oporowe a zazwyczaj jedno i drugie .Tak ogólnie to nie bardzo rozumiem o co ci chodzi chyba za dużo wymagasz od swojego auta z 92 roku .Fabryka podaje prędkość max 175 km i jak ci po tylu latach i kilku set tysiącach przebiegu wyciąga jeszcze 160 to tylko się cieszyćadis8406 pisze:niedawno wyczułem gdy podczas jazdy nacisne delikatnie na pedał sprzengła to jest wyczuwalne tak jak by bicie co to może być??
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Można by z tym popolemizować. Bardzo zmęczone łożysko oporowe tak będzie wibrować, że poprzez przegłub będą drżeć koła, drgania na kierownicę itp.MUNIOR pisze:Drżenie na kierownicy do sprzegła raczej nic nie ma ,ale bicie pod pedałem to i owszemadis8406 pisze:ok koledzy a jeśli chodzi o drżenie na kierownicy i wyczuwalne bicie pod pedałem sprzengła to bedzie objaw zużycia sprzengła????????
Przynajmniej ja tak mam. Obroty na poziomie 2000-2400 i drży kierownica (na postoju z takimi obrotami wibracje wyczywalne w środku), wrzucam na luz podczas jazdy - wszystko spokojne. Drogą eliminacji doszedłem do tego, że to łożysko oporowe. Jeśli by to mogło być coś innego to mi powiedz, bo ja w 100% nie jestem pewien, że u mnie łożysko oporowe do wymiany.
Dodam jeszcze, że często coś szumi własnie z tych okolic (nie skrzynia), a jak wjedzie się na kanał i właczy się silnik to słychać bicie z okolic przegłubu.