Witam,
Jestem w trakcie oczekiwania na drugą (używaną) turbinę i w związku z tym mam pytanie czy w "garażowych" warunkach da się miarodajnie ocenić stan turbiny? Z tego co czytałem to dopuszczalny jest luz poprzeczny natomiast niedopuszczalny jest luz wzdłużny. Czy to prawda? Czy te luzy są takie same na "zimnej" turbinie czy lepiej je sprawdzić po zamontowaniu i rozgrzaniu silnika? Może macie jakieś inne patenty?
Pozdr.
[B4 1Z] Sprawdzić stan turbiny...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
W sumie to wzrokowo możesz ocenić tylko luzy i czy łopatki są całe .Wirnik jest na tej samej osi wiec czy to od strony zimnej czy gorącej luzy poprzeczne bedą podobne .Moja turbawka ma ok.1mm luzu poprzecznego jak ją wezmę za wirnik od strony zimnej ,wydawało by się że dużo ale chodzi bez problemów .Podejrzewam a nawet jestem pewien że luz zmniejsza się kiedy odpalimy silnik i turbina jest smarowana olejem pod ciśnieniem .Ale tego nie będę sprawdzał z oczywistych powodów :mrgreen: