[B3 2.0 3A] Jakie powinno być ciśnienie oleju ??
jesli kontrolka na AC swieci Ci nawet po uruchomieniu silnika to sa dwie mozliwosci,
albo zle podlaczyles AC, albo nie ma smarowania silnika, ale wtedy juz dawno bys silnik zatarł, wiec najpewniej cos sknociłes przy podłanczaniu AC, przy podłanczaniu AC miałes do niego ori wtyczke i rozpiske kabelków? jak potrzebujesz to zeskanuje swoja rozpiske i moge Ci podesłac na PW,
(Niektóre kontrolki AC mogą Ci niedziałac bo auto nie bedzie miało dodatkowych przekazników/czujników, np: BREMS LICHT, czy kontrola poziomu plynu w zbiorniku spryskiwacza-wtedy z pinów AC poprzez ori wtyczke wyprowadzasz kabelkami i mocujesz do masy)
a dodatkowe zegary sa fabryczne czy tez dokladane?? cos za male te cisnienie, sprawdz sprezanie w cylindrach na stacji i bedzie wszystko wiadomo, czy to silnik dogorywa czy wina czujnika lub oleju
albo zle podlaczyles AC, albo nie ma smarowania silnika, ale wtedy juz dawno bys silnik zatarł, wiec najpewniej cos sknociłes przy podłanczaniu AC, przy podłanczaniu AC miałes do niego ori wtyczke i rozpiske kabelków? jak potrzebujesz to zeskanuje swoja rozpiske i moge Ci podesłac na PW,
(Niektóre kontrolki AC mogą Ci niedziałac bo auto nie bedzie miało dodatkowych przekazników/czujników, np: BREMS LICHT, czy kontrola poziomu plynu w zbiorniku spryskiwacza-wtedy z pinów AC poprzez ori wtyczke wyprowadzasz kabelkami i mocujesz do masy)
a dodatkowe zegary sa fabryczne czy tez dokladane?? cos za male te cisnienie, sprawdz sprezanie w cylindrach na stacji i bedzie wszystko wiadomo, czy to silnik dogorywa czy wina czujnika lub oleju
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Jeśli oliwiarka wyświetla się po włączaniu zapłonu bez uruchamiania silnika to musisz mieć walnięty czujnik albo połączanie z nim. Któryś z nich musi wysyłać informację że masz ciśnienie oleju na zgaszonym silniku.Tak i jak włączę silnik też i cały czas mi to sygnalizuję nawet jak mi się olej do 90 stopni zagrzeje.xxtomek pisze:ta kontrolka zapala sie jak właczysz zapłon??
Na kablu niebiesko-czarnym wtyczki AC po włączaniu zapłonu powinna być masa a po odpaleniu od wolnych obrotów powinna znikać - jest to czujnik 0,3 bara.
Na kablu biało-szarym wtyczki AC po włączaniu zapłonu nie powinno być masy. Powinna się tam pojawiać gdy ciśnienie będzie wynosić 2,5 (lub 0,9 lub 1,8) bara (nie jestem pewien co do wartości, już nie pamiętam). Jeśli nie będzie się ona załączał (podawał masy) po przekroczeniu 2000obr/min to też będzie pojawiać się kontrolka powyżej tych obrotów.
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
Wykorzystałem do tego ori wtyczkę i ozpiskę mam dobrą, bo z opisu Sylwiastego.xxtomek pisze:jesli kontrolka na AC swieci Ci nawet po uruchomieniu silnika to sa dwie mozliwosci,
albo zle podlaczyles AC, albo nie ma smarowania silnika, ale wtedy juz dawno bys silnik zatarł, wiec najpewniej cos sknociłes przy podłanczaniu AC, przy podłanczaniu AC miałes do niego ori wtyczke i rozpiske kabelków?
To akurat wiem i kabelki od świateł mają dobrą masęxxtomek pisze:(Niektóre kontrolki AC mogą Ci niedziałac bo auto nie bedzie miało dodatkowych przekazników/czujników, np: BREMS LICHT, czy kontrola poziomu plynu w zbiorniku spryskiwacza-wtedy z pinów AC poprzez ori wtyczke wyprowadzasz kabelkami i mocujesz do masy)
Zegary są oryginalnie montowane przez fabrykę. No właśnie musiał bym się wybrać na sprawdzenie sprężania i to w tym tygodniuxxtomek pisze:a dodatkowe zegary sa fabryczne czy tez dokladane?? cos za male te cisnienie, sprawdz sprezanie w cylindrach na stacji i bedzie wszystko wiadomo, czy to silnik dogorywa czy wina czujnika lub oleju
I to według mnie jest strzał w 10tkę A możesz mi tyko powiedzieć jak sprawdzić ten czujnik, że jest walnięty :?:aldi pisze:Jeśli oliwiarka wyświetla się po włączaniu zapłonu bez uruchamiania silnika to musisz mieć walnięty czujnik albo połączanie z nim. Któryś z nich musi wysyłać informację że masz ciśnienie oleju na zgaszonym silniku.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Wyżej napisałemAudi Sport pisze:I to według mnie jest strzał w 10tkę A możesz mi tyko powiedzieć jak sprawdzić ten czujnik, że jest walnięty :?:aldi pisze:Jeśli oliwiarka wyświetla się po włączaniu zapłonu bez uruchamiania silnika to musisz mieć walnięty czujnik albo połączanie z nim. Któryś z nich musi wysyłać informację że masz ciśnienie oleju na zgaszonym silniku.
Na kablu niebiesko-czarnym wtyczki AC po włączaniu zapłonu powinna być masa a po odpaleniu od wolnych obrotów powinna znikać - jest to czujnik 0,3 bara.
Na kablu biało-szarym wtyczki AC po włączaniu zapłonu nie powinno być masy. Powinna się tam pojawiać gdy ciśnienie będzie wynosić 2,5 (lub 0,9 lub 1,8) bara (nie jestem pewien co do wartości, już nie pamiętam). Jeśli nie będzie się ona załączał (podawał masy) po przekroczeniu 2000obr/min to też będzie pojawiać się kontrolka powyżej tych obrotów.
Podłączasz miernik na mierzenie napięcia lub małą żarówkę do plusa i to tych czujników lub kabli których kolory wymieniłem powyżej.
Na tym od niższego ciśnienia ma się świecić kontrolka/być napięcie gdy silnik jest zgaszony. Po odpaleniu musi zgasnąć niezależnie od obrotów.
Na tym od wyższego ciśnienia ma się nie świecić kontrolka/nie być napięcia gdy silnik jest zgaszony. Po odpaleniu musi się palić powyżej 2000obr/min.
Podłączyłeś w ogóle kable od czujników ciśnienia oleju (niebiesko-czarnym - pin 19 i biało-szary - pin 17) do wtyczki 26 piniowej AC? Jeszcze potrzebny jest sygnał obrotów na pinie 23 kabel zielono-niebieski.
Nie wiem czy w przypadku montażu AC w B3 stary moduł kontroli ciśnienia oleju nie steje się zbędny, chyba że chcesz mieć dodatkowo starą kontrolkę od ciśnienia oleju na dole.
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
Dzięki aldi.
[ Dodano: 2010-05-30, 21:56 ]
Sprawdzałem okolice obudowy filtra oleju i znalazłem niebiesko-czarny kabelek, a na nim gumowy kapturek. Podnoszę go a tu kabelek przerwany tuż przy konektorze. Dałem nowego i zrobiłem to jak się należy jednak dopiero jutro to sprawdzę, bo autko rozbebeszone mam
[ Dodano: 2010-08-08, 00:12 ]
Sorki że tak późno ale wymieniłem czujnik no i podmieniałem z innym tez no i niestety ciągle miga mi konewka oleju. Włączyłem zapłon wyświetla się OK i po paru sekundach wyskakuje kontrolka oleju i 3 długie sygnały głosowe. Odłączyłem wtyczkę z czujnika ciśnienie oleju (ten co idzie do niego biało-szary kabelek) no i jak ręką odjął kontrolka przestaje migać i błąd znika. Odpalę silnik no i po paru sekundach kontrolka zaczyna migać i sygnały lecą. Dzieje się tak na podłączonym jak i odłączonym czujniku. Przelutowałem płytkę w liczniku ale rak rezultatu. Co to może być, bo nie mam już pojęcia.
Tak tak podłączyłem go w miejsce przekaźnika od tego wszystkiego. Jedynie kabelek od sygnału liczby obrotów zamiast być zielono-niebieski jest cały zielony.aldi pisze:Podłączyłeś w ogóle kable od czujników ciśnienia oleju (niebiesko-czarnym - pin 19 i biało-szary - pin 17) do wtyczki 26 piniowej AC? Jeszcze potrzebny jest sygnał obrotów na pinie 23 kabel zielono-niebieski.
Nie wiem czy w przypadku montażu AC w B3 stary moduł kontroli ciśnienia oleju nie steje się zbędny, chyba że chcesz mieć dodatkowo starą kontrolkę od ciśnienia oleju na dole.
[ Dodano: 2010-05-30, 21:56 ]
Sprawdzałem okolice obudowy filtra oleju i znalazłem niebiesko-czarny kabelek, a na nim gumowy kapturek. Podnoszę go a tu kabelek przerwany tuż przy konektorze. Dałem nowego i zrobiłem to jak się należy jednak dopiero jutro to sprawdzę, bo autko rozbebeszone mam
[ Dodano: 2010-08-08, 00:12 ]
Sorki że tak późno ale wymieniłem czujnik no i podmieniałem z innym tez no i niestety ciągle miga mi konewka oleju. Włączyłem zapłon wyświetla się OK i po paru sekundach wyskakuje kontrolka oleju i 3 długie sygnały głosowe. Odłączyłem wtyczkę z czujnika ciśnienie oleju (ten co idzie do niego biało-szary kabelek) no i jak ręką odjął kontrolka przestaje migać i błąd znika. Odpalę silnik no i po paru sekundach kontrolka zaczyna migać i sygnały lecą. Dzieje się tak na podłączonym jak i odłączonym czujniku. Przelutowałem płytkę w liczniku ale rak rezultatu. Co to może być, bo nie mam już pojęcia.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Zobacz czy nie przestanie piszczeć gdy odłączysz czujnik na tym kablu aby nie było masy.Audi Sport pisze:Masa z niebieskiego-czarnego kabelka znika zaraz po odpaleniu ale minimalne napięcie jest jakieś 0,5 V.
Wychodzi że masz zły czujnik bo ten na niepracującym silniku nie podawać masy a dopiero po odpaleniu ma masa się pojawiać.Audi Sport pisze:Na biało-szarym po po zapłonie pojawia się masa jednak po odpaleniu masa znika i nie pojawia się po dodaniu gazu.
A tobie piszczy na wolnych obrotach czy jak przekroczysz około 2000obr./min. :?:
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
Kontrolka mruga mi cały czas na wolnych obrotach i po przekroczeniu 2000 obr. też.aldi pisze:A tobie piszczy na wolnych obrotach czy jak przekroczysz około 2000obr./min. :?:
Nic to nie daje, ciągle piszczy.aldi pisze:Zobacz czy nie przestanie piszczeć gdy odłączysz czujnik na tym kablu aby nie było masy.
Mam czujnik ori koloru czarnego. Jak silnik ostygnie to go wykręcę i napisze jakie ma numery.aldi pisze:Wychodzi że masz zły czujnik bo ten na niepracującym silniku nie podawać masy a dopiero po odpaleniu ma masa się pojawiać.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
Piszczy po włączeniu zapłonu jak i po odpaleniu. Jedynie jak odłączę kabelek biało-szary to po włączeniu zapłonu nic nie pika jednak po odpaleniu piszczy na podłączonym kabelku jaki i odłączonym.
[ Dodano: 2010-08-13, 12:42 ]
Czujnik ciśnienia oleju jest koloru czarnego i ma takie oznaczenia 056 919 081 0. W etce są 3 rodzaje czujników ale nie ma takiego jaki ja mam teraz. Chciałbym się teraz dowiedzieć jaki powinienem mieć czujnik ciśnienia oleju.
Typy są 3:
Biały - 1,8BAR - 056 919 081 E
Czarny - 1,4BAR - 068 919 081
Szary - 0,9BAR - 068 919 081 A
[ Dodano: 2010-08-13, 12:42 ]
Czujnik ciśnienia oleju jest koloru czarnego i ma takie oznaczenia 056 919 081 0. W etce są 3 rodzaje czujników ale nie ma takiego jaki ja mam teraz. Chciałbym się teraz dowiedzieć jaki powinienem mieć czujnik ciśnienia oleju.
Typy są 3:
Biały - 1,8BAR - 056 919 081 E
Czarny - 1,4BAR - 068 919 081
Szary - 0,9BAR - 068 919 081 A