Pękające węże od chłodzenia.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6
- Rejestracja: 29 maja 2010, 00:07
Pękające węże od chłodzenia.
Witam, posiadam Audi B4 z silnikiem 1,9TD AAZ i ostatnio dzieją się niepokojące rzeczy. Podczas wolnej jazdy czasami popęka wąż, ostatnio spuchł i pękł górny zaraz przy głowicy, temperatura jednak nigdy nie przekroczyła 90 stopni a licznik temperatury mam na 100% dobry. Czemu tak się dzieje?. Dodam że pasek klinowy piszczy mi na pompce, więc by to dawało podejrzenie że coś z pompą wody nie tak? jakies sugestie?
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
_uwaga
Sprawdź czy kompresja nie idzie w układ chłodzenia. Węże szybko twardnieją po odpaleniu? Nie czuć spali ze zbiornika wyrównawczego? Nie mam tam bąbli gazów? Nie ubywa płynu? Nie ma śladów oleju w płynie? itp.
Jeśli miałbyś coś nie tak z pompą to rosłaby ci temperatura i woda by się gotowała, więc raczej odpada.Krzysztof_F pisze:Dodam że pasek klinowy piszczy mi na pompce, więc by to dawało podejrzenie że coś z pompą wody nie tak?
Sprawdź czy kompresja nie idzie w układ chłodzenia. Węże szybko twardnieją po odpaleniu? Nie czuć spali ze zbiornika wyrównawczego? Nie mam tam bąbli gazów? Nie ubywa płynu? Nie ma śladów oleju w płynie? itp.
możliwe że pompuje si powietrze ... :roll:Krzysztof_F pisze:coś z pompą wody nie tak?
dokładnie... ja tak miałem...Labiel pisze:Sprawdź czy kompresja nie idzie w układ chłodzenia.
ALE wybijało mi płyn przez zbiorniczek wyrównawczy...
dziwne, że najpierw puściły przewody...
może zapchał ci się układ... albo najzwyczajniej masz poparciałe przewody... może były umazane w oleju i się "upiekły" ??
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6
- Rejestracja: 29 maja 2010, 00:07
Nic z tych rzeczy, temperatura zazwyczaj nie przekracza 75 stopni, a mimo to jak przycisne to czasami walnie wąż..., dziwne..Układ odpowietrzony...Sprawdź czy kompresja nie idzie w układ chłodzenia. Węże szybko twardnieją po odpaleniu? Nie czuć spali ze zbiornika wyrównawczego? Nie mam tam bąbli gazów? Nie ubywa płynu? Nie ma śladów oleju w płynie? itp.
jak dla mnie to są 2 opcje:Krzysztof_F pisze:temperatura zazwyczaj nie przekracza 75 stopni, a mimo to jak przycisne to czasami walnie wąż
-najzwyczajniej stary wąż, który pęka ze starości/przepracowania. Może wcześniej ( u popredniego właściciela) była walnięta uszczelka pod głowicą i puchły przewody, a tym samym mogło to uszkodzić konstrukcję węża i teraz Tobie pękł.
-przytkał ci się układ chłodniczy i woda nie ma jak odpłynąć z bloku... jeśli to to, to najprawdopodobniej chłodnica przytkana... może pomyśl o przepłukaniu...
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Odkręć korek od zbiorniczka wyrównawczego, pociągnij za linkę gazu i zobacz, czy płyn się podnosi. Jeśli się podnosi to znak że kompresja wali w płyn.
Tylko nie rób tego na gorącym samochodzie bo może Cię oparzyć.
Jak nie kompresja to przepłucz układ chłodzenia. Nie pomieszałeś nigdy petrygo z borygo? Po pomieszaniu robi się fajny glut.
Tylko nie rób tego na gorącym samochodzie bo może Cię oparzyć.
Jak nie kompresja to przepłucz układ chłodzenia. Nie pomieszałeś nigdy petrygo z borygo? Po pomieszaniu robi się fajny glut.