[2,3 NG] Rozdzielacz nie podaje paliwa. Ciśnienie
- arekkrosno
- Forum Audi 80
- Posty: 259
- Rejestracja: 26 lis 2007, 14:22
- Lokalizacja: Krosno
[2,3 NG] Rozdzielacz nie podaje paliwa. Ciśnienie
Witam.
Toczę już długi bój z reaktywowaniem benzyny w moim NG (najprawdopodobniej po strzale bo talerzyk był już klepany). Dotychczas wymieniłem pompę paliwa, regulator ciśnienia, pęknięty przewód od regulatora do rozdzielacza, wyczyściłem bak, filtr paliwa przy baku, przewody paliwowe, i doprowadziłem paliwo do rozdzielacza wtrysków. Po odkręceniu wtrysków od rozdzielacza benzyna nie wydostawała się z rozdzielacza. Rozkręciłem więc rozdzielacz zgodnie z instrukcją http://audi200tq.dzs.pl/uklad-paliwowy/ ... cz-paliwa/. Okazało się że tłoczek w rozdzielaczu był zablokowany. Po odblokowaniu myśląc że jestem już w domu, złożyłem wszystko do kupy. W dalszym ciągu benzyna z rozdzielacza nie wychodzi na wtryski natomiast pokazała się na wtryskiwaczu rozruchowym. W rozdzielaczu w miejscu gdzie podłączony jest wtrysk rozruchowy nie ma żadnych dysz i sprężynek. Jest tylko dziurka, a tam gdzie są podłączone wtryski są jakieś dysze i sprężynki. Podejrzewałem niedrożność dysz ale jak dmuchnąłem kompresorem w miejsce gdzie dochodzi paliwo do rozdzielacza to wychodziło na wszystkie 5 dysz i dziurką wtryskiwacza rozruchowego.
Zostały mi już tylko ciśnienia, bo klapa przepływomierza chodzi lekko i bez przycięć.
Więc:
1. Jakie ciśnienie powinna podawać pompa paliwa
2. Jakie ciśnienie powinno być przed rozdzielaczem
3. Jakie ciśnienie powinno iść na wtryski
Toczę już długi bój z reaktywowaniem benzyny w moim NG (najprawdopodobniej po strzale bo talerzyk był już klepany). Dotychczas wymieniłem pompę paliwa, regulator ciśnienia, pęknięty przewód od regulatora do rozdzielacza, wyczyściłem bak, filtr paliwa przy baku, przewody paliwowe, i doprowadziłem paliwo do rozdzielacza wtrysków. Po odkręceniu wtrysków od rozdzielacza benzyna nie wydostawała się z rozdzielacza. Rozkręciłem więc rozdzielacz zgodnie z instrukcją http://audi200tq.dzs.pl/uklad-paliwowy/ ... cz-paliwa/. Okazało się że tłoczek w rozdzielaczu był zablokowany. Po odblokowaniu myśląc że jestem już w domu, złożyłem wszystko do kupy. W dalszym ciągu benzyna z rozdzielacza nie wychodzi na wtryski natomiast pokazała się na wtryskiwaczu rozruchowym. W rozdzielaczu w miejscu gdzie podłączony jest wtrysk rozruchowy nie ma żadnych dysz i sprężynek. Jest tylko dziurka, a tam gdzie są podłączone wtryski są jakieś dysze i sprężynki. Podejrzewałem niedrożność dysz ale jak dmuchnąłem kompresorem w miejsce gdzie dochodzi paliwo do rozdzielacza to wychodziło na wszystkie 5 dysz i dziurką wtryskiwacza rozruchowego.
Zostały mi już tylko ciśnienia, bo klapa przepływomierza chodzi lekko i bez przycięć.
Więc:
1. Jakie ciśnienie powinna podawać pompa paliwa
2. Jakie ciśnienie powinno być przed rozdzielaczem
3. Jakie ciśnienie powinno iść na wtryski
- arekkrosno
- Forum Audi 80
- Posty: 259
- Rejestracja: 26 lis 2007, 14:22
- Lokalizacja: Krosno
Przy podoszeniu klapy tłoczek sie podnosi otwierajac dopływ paliwa to tak na marginesie. Skoro tłoczek sie nie zacina pozostaja zaworki w górnej czesci rozdzielacza ewentulanie gdzies w rozdzielaczu zapchany jest kanał doprowadzajacy paliwo do tłoczka. Czy po napompowaniu paliwa czujesz opór podnoszac talerz czy nie
- arekkrosno
- Forum Audi 80
- Posty: 259
- Rejestracja: 26 lis 2007, 14:22
- Lokalizacja: Krosno
No takWOJTEK26 pisze:Przy podoszeniu klapy tłoczek sie podnosi otwierajac dopływ paliwa to tak na marginesie.
Jak pisałem wcześniej. Po złożeniu rozdzielacza jak dmuchnąłem kompresorem w dziurę gdzie jest doprowadzane paliwo to wylatywało wszystkimi 5 dyszami i otworem wtyskiwacza rozruchowego. To chyba znaczy że kanaliki nie są pozatykane.WOJTEK26 pisze:Skoro tłoczek sie nie zacina pozostaja zaworki w górnej czesci rozdzielacza ewentulanie gdzies w rozdzielaczu zapchany jest kanał doprowadzajacy paliwo do tłoczka.
Nie czuje żadnego oporu - chodzi bardzo lekko. A mam czuć opór jak napompuje paliwa?WOJTEK26 pisze:Czy po napompowaniu paliwa czujesz opór podnoszac talerz czy nie
Dziś rano zauważyłem że pompa paliwa przestała się odzywać po włączeniu zapłonu. Dziwne bo pompa jest nowa (firma Hart). Więc teraz wygląda na to że pompa padała i nie robiła odpowiedniego ciśnienia. Co ty o tym sądzisz Wojtku. Wiem że ciśnienie paliwa jest bardzo ważne ale dalej nie wiem jakie powinno być? Cholera - powoli tracę nadzieje.
Nadal ponawiam pytania, może ktoś wie?
1. Jakie ciśnienie powinna podawać pompa paliwa ?
2. Jakie ciśnienie powinno być przed rozdzielaczem ?
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3822
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
pompa daje 6 bar. przed rozdzielaczem tyle też powinno być. regulator powinien regulować na 4 bary na wtryskiwaczach.
edit: regulator wg http://www.eter-mot.com/default.asp?kat ... pro=447256 reguluje na 3 bar.
edit: regulator wg http://www.eter-mot.com/default.asp?kat ... pro=447256 reguluje na 3 bar.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 36
- Rejestracja: 26 sty 2010, 21:01
- Lokalizacja: Miechów
Mówisz że pompa się nie odzywa z tego co wiem to jest to normalne jeśli paliwo nigdzie nie wylatuje np.wtryskiwaczami. Bo paliwo teraz jest w przewodach i ciśnienie blokuje pompe. Za nim kupisz nową pompe to poluzuj przewód paliwowy. powinno wylecies paliwo pod dużym ciśnieniem i pompa znów powinna działać . W sumie to też mam podobny problem tylko ze u mnie kwestia tkwi w elektryce
- arekkrosno
- Forum Audi 80
- Posty: 259
- Rejestracja: 26 lis 2007, 14:22
- Lokalizacja: Krosno
- arekkrosno
- Forum Audi 80
- Posty: 259
- Rejestracja: 26 lis 2007, 14:22
- Lokalizacja: Krosno
Co do pompy paliwa to padła, ale nie dlatego że słaba tylko zaprało sito jakimś mułem. Nie wiem kompletnie skąd się mógł wziąć w baku, ponieważ cały bak przed założeniem pompy był myty - i to własnoręcznie a nie przez kogoś więc mam pewność. No nic bak do czyszczenia jeszcze raz i prawdopodobnie ciśnienie na pompie było słabe bo sitko wstępne było zatkane na amen. Walczymy dalej. Jak dojdę co było to dam znać.
- arekkrosno
- Forum Audi 80
- Posty: 259
- Rejestracja: 26 lis 2007, 14:22
- Lokalizacja: Krosno
Tak ja pisałem dam znać co było.
Więc problemem okazała się pompa paliwa którą przeczyściłem i oddałem na gwarancję. Przyszła nowa oczywiście także firmy HART, która niestety dawała 4 bar ciśnienia. Okazało się że to za mało. Po podmianie pompy na używanego Pierburga o dziwo odpalił na benzynie od strzała. Strasznie nierówno chodził ale nie ma się co dziwić, nie miał gumy na przepływomierzu a ja palcami trzymałem klapę spiętrzającą na czuja. Dalej to już tylko regulacja wychylenia klapy i usuwanie przedmuchów na dolocie. Walczymy dalej i pozdrawiam wszystkich fanów.
To prawda Firma HART to słaby zamiennik i NIE POLECAM. Lepiej używany oryginał.
[ Dodano: 2010-07-09, 10:18 ]
Więc problemem okazała się pompa paliwa którą przeczyściłem i oddałem na gwarancję. Przyszła nowa oczywiście także firmy HART, która niestety dawała 4 bar ciśnienia. Okazało się że to za mało. Po podmianie pompy na używanego Pierburga o dziwo odpalił na benzynie od strzała. Strasznie nierówno chodził ale nie ma się co dziwić, nie miał gumy na przepływomierzu a ja palcami trzymałem klapę spiętrzającą na czuja. Dalej to już tylko regulacja wychylenia klapy i usuwanie przedmuchów na dolocie. Walczymy dalej i pozdrawiam wszystkich fanów.
To prawda Firma HART to słaby zamiennik i NIE POLECAM. Lepiej używany oryginał.
[ Dodano: 2010-07-09, 10:18 ]
Nie ma urządzenia które utrzymuje ciśnienie po zgaszeniu silnika. Nadmiar ciśnienia jest cofany do baku (czyli jak pompa paliwowa nie pracuje to ciśnienie wraca paliwo do baku). Paliwo w przewodach zostaje ale już nie pod tak dużym ciśnieniem.krzA6 pisze:Wiecie może co jest odpowiedzialne w moim silniku za utrzymywanie ciśnienia paliwa po zgaszeniu auta?