[2.0 16v ACE + LPG] nieszczelna odma ma jakis wpływ ?
[2.0 16v ACE + LPG] nieszczelna odma ma jakis wpływ ?
Witam, ostatnio zauważyłem że mam sporą nieszczelność odmy, tam gdzie wchodzi rura do silnika praktycznie nie ma połączenia i te wszystkie nieczystości lecą sobie gdzie popadnie (nie jest tego dużo ale jest). I moje pytanko brzmi tak, czy takowa nieszczelność ma jakiś wpływ na prace silnika ? strasznie mi szarpie przy zmianie biegów i lekko podczas przyspieszania na PB i na LPG tak samo, jak dodam gazu to jest spore szarpnięcie i takie same jak puszcze gaz, a wymieniłem juz praktycznie wszystko co tylko mogłem została ta odma, nieszczelność i przepustnica z TPS bo na kompie mi wywalało błąd 533.
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
Dziękuje za odpowiedź, już zamówiłem ten króciec odmy i wymienię cały na nowy.Lukaszbroz pisze:Nieszczelna odma która ma połączenie z dolotem silnika to dodatkowe "lewe powietrze" niekorzystne dla poprawnej pracy, co do tego szarpania to stawiam na potencjometr przepustnicy to on daje takie objawy ...pozdrawiam
A czy przez te lewe powietrze nie mogę go dobrze wyregulować na biegu jałowym ? i silniczek krokowy nie będzie poprawnie pracował ? bo obroty trochę mi falują ale dosyć mało
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
- arekkrosno
- Forum Audi 80
- Posty: 259
- Rejestracja: 26 lis 2007, 14:22
- Lokalizacja: Krosno
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
W końcu udało mi się dorwać tą cześć i tu podziękowania dla forumowicza "Słonik" który mi tą część załatwił . Wracając do tematu, poskładałem to ładnie pięknie, powymieniałem jeszcze kilka przewodzików od podciśnienia i jak by się trochę poprawiło ale na drugi dzień było już gorzej autko jechało normalnie i nagle zaczęło szarpać mocno, wolne obroty falowały i pyrchał w wydech, zgasiłem auto i odpaliłem ponownie i było już ok przez kilka km i znowu to samo i już nie wiem co to jest, do tego jeszcze przekodowałem licznik bo miałem od v6 i pokazywał inne obroty silnika to przestała mi pompka paliwa pracować bo nawet jej nie słyszę i ja juz nie wiem co z tym autem jest ręce mi opadają
Ja mam non stop problem z odmą ale problemem jest uszczelka zaraz pod nią. 3 razy wymieniałem to badziewie i za każdym razem ta uszczelka jest pęknięta nie wiem czemu. Oryginalna była długa na ok 3-4 cm. Te zamienne w sklepie mają ok 2 cm. Tego nie widać na pierwszy rzut oka. Dopiero po wyjęciu tej uszczelki zobaczyłem, że jest totalnie zużyta. Czasami kawał tej gumy wpadał do środka ale wyciągnąłem to pensetą. Koszmar bo nie wiem gdzie dostać na tyle długą uszczelkę by nie ulegała uszkodzeniu.adasko185 pisze:W końcu udało mi się dorwać tą cześć i tu podziękowania dla forumowicza "Słonik" który mi tą część załatwił . Wracając do tematu, poskładałem to ładnie pięknie, powymieniałem jeszcze kilka przewodzików od podciśnienia i jak by się trochę poprawiło ale na drugi dzień było już gorzej autko jechało normalnie i nagle zaczęło szarpać mocno, wolne obroty falowały i pyrchał w wydech, zgasiłem auto i odpaliłem ponownie i było już ok przez kilka km i znowu to samo i już nie wiem co to jest, do tego jeszcze przekodowałem licznik bo miałem od v6 i pokazywał inne obroty silnika to przestała mi pompka paliwa pracować bo nawet jej nie słyszę i ja juz nie wiem co z tym autem jest ręce mi opadają
Może tylko u mnie tak jest ale gdy tylko ta uszczelka "pójdzie" od razu na jedynce ruszam jakbym buksował kołami i auto skacze. Pewnie to efekt lewego powietrza w układzie. Myślę czy potem nie zalepić tego na stałe albo uszczelnić taśmą izolacyjną. Może jest jeszcze gdzieś lewe powietrze u mnie jednak trudno mi to znaleźć jednak dobrze uszczelniona odma daje pozytywny rezultat przynajmiej u mnie.
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
jak dużo pali to podepnij się czujnikiem pod sonde lambda i zobacz co pokazuje...może masz uszkodzona.
w przypadku gdy dużo pali to tak jak mówię zawsze
1. sprawdź rozrząd czy jest dobrze
2. sprawdź zapłon i jego wyprzedzenie
3. sprawdź sondę
4. czujnik położenia przepustnicy
5. dalej to już mogą być same głupoty....
w przypadku gdy dużo pali to tak jak mówię zawsze
1. sprawdź rozrząd czy jest dobrze
2. sprawdź zapłon i jego wyprzedzenie
3. sprawdź sondę
4. czujnik położenia przepustnicy
5. dalej to już mogą być same głupoty....
Nie jestem pewien do czujnika położenia przepustnicy, w kompie nie wywala mi błedu o nim a reszta jest dobra i dobrze ustawiona, cały czas mi tylko wywala błąd 533 od krokowca ale wymieniałem już chyba ze 3 i dalej to samo, jeszcze jedno pytanko czy jak odepne wtyczke od potencjometru przepływomierza ten po lewej stronie to powinien zgasnać ?Lukaszbroz pisze:jak dużo pali to podepnij się czujnikiem pod sonde lambda i zobacz co pokazuje...może masz uszkodzona.
w przypadku gdy dużo pali to tak jak mówię zawsze
1. sprawdź rozrząd czy jest dobrze
2. sprawdź zapłon i jego wyprzedzenie
3. sprawdź sondę
4. czujnik położenia przepustnicy
5. dalej to już mogą być same głupoty....
-
- Forum Audi 80
- Posty: 108
- Rejestracja: 28 wrz 2008, 17:01
- Lokalizacja: Białystok
Ja miałem podobnie w swoim ace. U mnie okazało się że w momencie przejścia na gaz odcinane było grzanie sondy lambda i ona po chwili stawała. Wtedy też stawał krokowiec od gazu i auto podczas przyspieszania szarpało i dużo paliło. Sondę możesz sprawdzić miernikiem na benzynie czy zmienia wartość od 0V-1V. Jeśli nie zmienia się wartość to masz uwaloną sonde i dlatego masz te kłopoty. Sonda powinna mieć trzy przewody na dwóch kostkach jeden jest sygnał do kompa a drugi zasilanie grzałki.
[ Dodano: 2013-10-10, 11:46 ]
Po odpięciu potencjometru nie powinno auto zgasnąć wtedy tylko staje krokowiec i nie reguluje wolnych obrotów. Jeśli chodzi o TPS to na przepustnicy są dwa mikro styki informujące o tym że przepustnica jest całkowicie zamknięta bądź otwarta i nic więcej. Nie ma tam potencjometru .
[ Dodano: 2013-10-10, 11:46 ]
Po odpięciu potencjometru nie powinno auto zgasnąć wtedy tylko staje krokowiec i nie reguluje wolnych obrotów. Jeśli chodzi o TPS to na przepustnicy są dwa mikro styki informujące o tym że przepustnica jest całkowicie zamknięta bądź otwarta i nic więcej. Nie ma tam potencjometru .