[80 B4 2.0 ABT] Przerywa i prycha.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 3
- Rejestracja: 01 cze 2010, 16:18
[80 B4 2.0 ABT] Przerywa i prycha.
Witam
Posiadam Audi 80 B4 2.0 silnik ABT sama benzyna.
Mam problem taki że na postoju przy odpalonym silniku i bez wciskania gazu słychać takie prychanie z rury wydechowej. Drugi problem to taki że przy jeździe na lekko wcisnietym gazie samochód się czasami zadławi. To się dzieje na każdym biegu najcześciej przy delikatnym ruszaniu zadławi się raz albo dwa razy na sekunde. Bo jesli wciskam mocniej pedał gazu to tak się nie dzieje. Gdzie szukać przyczyny ??
Posiadam Audi 80 B4 2.0 silnik ABT sama benzyna.
Mam problem taki że na postoju przy odpalonym silniku i bez wciskania gazu słychać takie prychanie z rury wydechowej. Drugi problem to taki że przy jeździe na lekko wcisnietym gazie samochód się czasami zadławi. To się dzieje na każdym biegu najcześciej przy delikatnym ruszaniu zadławi się raz albo dwa razy na sekunde. Bo jesli wciskam mocniej pedał gazu to tak się nie dzieje. Gdzie szukać przyczyny ??
Eee... ja tam specem nie jestem ale wydaje mi się to normalne? Moje 5 cylindrow też sobie prycha z rury wydechowej na wolnych obrotach- trudno, żeby wył albo nie wydawało żadnego odgłosu. No chyba że to prychanie jest bardzo nieregularne, czasami głośniejsze etc. Co do ruszania przy lekko wciśniętym gazie- u mnie jak gwałtownie puszcze sprzęgło to i pewnie zgaśnie!;)
-
- Forum Audi 80
- Posty: 3
- Rejestracja: 01 cze 2010, 16:18
Zacznij od demontażu całego układu wtryskowego i zobacz czy ta guma pod nim jest ok-jak jest pęknięta to będzie łapał lewe pewietrze.Jak to jest ok to radze dać 10 zł za ustawienie zapłonu-myslę że na bank pomoże-u mnie też prykało z rury i nie równo pracował silnik.Ustawiłem zapłon i wszystko wróciło do normy...ABT to stosunkowo prosty silnik także dasz radęgrzegorz.299 pisze:moim zadniem tak nie powinno być prychanie jest nieregularne.
Pozatym chciałem zalożyć w koncu gaz i na stacji powiedzieli mi że nie założą dopuki nie naprawię samochodu a powiedzieli tyle że silnik nierówno pracuje. Chodz nie raz przygladałem się na wskazówkę obrotomierza to nie falowała
-
- Forum Audi 80
- Posty: 3
- Rejestracja: 01 cze 2010, 16:18
Mam podobnie, to znaczy cały czas prycha sobie z rury wydechowej. Nie ważne czy silnik autka jest rozgrzany czy nie. Cały czas prycha. Nie powiem, wkurza to mnie. Dziś odbierałem autko od mechanika - po wymianie sondy lambda - i na placu stał Lanos z włączonym silnikiem i otwartą maską. Silnik chodził tak równo i cicho, że aż mi gól skakał. Przecież my mamy Audice powinno być tak samo!
Jeśli chodzi o gumową podstawę wtrysku to niedawno wymieniłem i poprawa jest nie większa niż 50%. Obroty są bardziej równe ale prychanie jak było tak jest.
Jeśli chodzi o dławienie się przy ruszaniu. Też tak miałem i to nawet konkretne, autko ćwiczył tzw kangury. Takie wyraźne 2-3 szarpnięcia całą kastą tzn nadwoziem przy ruszaniu. U mnie okazało się, że jest to ewidentnie objaw padniętej sondy lambda. Poprostu mieszanka była zbyt uboga. Lambda factor mierzone na biegu jałowym VAG-COM'em miałem na poziomie 1,1-1,4. Przy jeździe z całkowicie odłączoną sondą lambda było super. Żadnych szarpnięć. Niestety z odłączoną sondą nie da się wiecznie jeździć tak więc jestem po jej wymianie jest ok.
Niestety prychanie jak jest tak było. W kolejnym kroku pojadę ustawić zapłon. Może to jest ,aż tak prozaiczne.
Jeśli chodzi o gumową podstawę wtrysku to niedawno wymieniłem i poprawa jest nie większa niż 50%. Obroty są bardziej równe ale prychanie jak było tak jest.
Jeśli chodzi o dławienie się przy ruszaniu. Też tak miałem i to nawet konkretne, autko ćwiczył tzw kangury. Takie wyraźne 2-3 szarpnięcia całą kastą tzn nadwoziem przy ruszaniu. U mnie okazało się, że jest to ewidentnie objaw padniętej sondy lambda. Poprostu mieszanka była zbyt uboga. Lambda factor mierzone na biegu jałowym VAG-COM'em miałem na poziomie 1,1-1,4. Przy jeździe z całkowicie odłączoną sondą lambda było super. Żadnych szarpnięć. Niestety z odłączoną sondą nie da się wiecznie jeździć tak więc jestem po jej wymianie jest ok.
Niestety prychanie jak jest tak było. W kolejnym kroku pojadę ustawić zapłon. Może to jest ,aż tak prozaiczne.
witam. dołanczam sie do dyskusji. u mnie też prycha. na wolnych obrotach szarpie. nawet jak hamuje silnikiem to tez szarpie. wszystko to się dzieje jak obroty spadają poniżej 2000. wymieniłem już świece, kopułke, gume pod filtrem powietrza no i mechanik ustawiam mi zapłon. i do tej pory prycha i szarpie. byłem juz u kilku mechaników i nic. jka możecie to poradzcie mi co może być powodem tego
[ Dodano: 2010-11-26, 22:16 ]
dodaje ze mam audi 80 1,8l 91r
[ Dodano: 2010-11-26, 22:22 ]
dodaje ze mam audi 80 1,8l 91r benzyna
[ Dodano: 2010-11-26, 22:16 ]
dodaje ze mam audi 80 1,8l 91r
[ Dodano: 2010-11-26, 22:22 ]
dodaje ze mam audi 80 1,8l 91r benzyna
RU to silnik z gaźnikiem czy nie? Sprawdź podstawkę gaźnika.rafkol pisze:witam. dołanczam sie do dyskusji. u mnie też prycha. na wolnych obrotach szarpie. nawet jak hamuje silnikiem to tez szarpie. wszystko to się dzieje jak obroty spadają poniżej 2000. wymieniłem już świece, kopułke, gume pod filtrem powietrza no i mechanik ustawiam mi zapłon. i do tej pory prycha i szarpie. byłem juz u kilku mechaników i nic. jka możecie to poradzcie mi co może być powodem tego