Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9tdi 1Z 94]dziwne falowanie po puszczeniu gazu

ODPOWIEDZ
malizna3h
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 08 kwie 2010, 20:14

[1.9tdi 1Z 94]dziwne falowanie po puszczeniu gazu

Post autor: malizna3h » 21 maja 2010, 15:28

witam drogich forumowiczow

do Moderatorow:

1 czytalem o falowaniu obrotow na forum, ale wydaje mi sie ze moj problem jest nieco inny niz te poruszane i nie potrafilem znalezc odpowiedzi na moje pytanie: czyli co to moze byc i co powinienem teraz zrobic. Postanowilem zalozyc nowy temat.

2 Przebywam w Norwegii i uzywam tego auta do pracy(jestem dosc wyczulony na jakiekolwiek zmiany bo nie chcialbym zeby cos sie popsulo przez moja nieuwage badz zaniedbanie) moja niunia jest mi potrzebna i musi jezdzic przez 7dni w tygodniu, bez auta nie ma roboty. Ceny uslug mechanika a takze czesci sa tutaj wziete z sufitu!!! wiec jesli jest cos co moge zrobic sam i nie zepsuc to napewno sprobuje:) a w zamian niedlugo mam zamiar wspomoc to forum..

pojawilo sie to niedawno, problem jest taki:

auto odpalone, silnik cieply, stoi - wcisne gaz, puszcze i schodzi z obrotow wolniej niz to bylo zawsze, ponadto obroty spadna do pewnego poziomu(ciezko powiedziec jakiego bo zegary mi nie dzialaja) i potem na sekunde sie podnosza minimalnie i opadaja do poziomu normalnego, wrazenie jest takie jakby zafalowaly (czesciej raz, zadziej dwa razy) na CALKOWICIE zimnym silniku wszystko jest git, schodzi z obrotow szybko tak jak zawsze i nic nie zafaluje ale np. dzis problem pojawil sie dokladnie po kilometrze spokojnej jazdy. Po owym zafalowaniu obroty sa normalne dla biegu jalowego (biore na sluch z racji niedzialajacych zegarow).

zauwazylem takze w czasie jazdy, ze np. jak jade na pierwszym lub drugim biegu i przy okolo 2000 obrotow popuszcze gaz żwawo to szarpnie dwa trzy razy, czego wczesniej nie bylo. Na wyzszych biegach jakos to nie wystepuje.

ps. jesli bede musial zrobic VAGA to powiem szczerze ze nie mam na razie takiej mozliwosi, ani zielonego pojecia o tym. Czy moge sciagnac na laptopa odpowiednie oprogramowanie, podlaczyc odpowiednim kabelkiem do auta i zrobic odczyty?

dzieki z gory panowie!!!

ikswezsutram
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 101
Rejestracja: 07 maja 2009, 16:04
Lokalizacja: Chorzów/Bobowa

Post autor: ikswezsutram » 21 maja 2010, 15:53

oczywiście że musisz wziąć laptopa podłączyć autko i dopiero ktoś będzie ci mógł pomóc!

malizna3h
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 08 kwie 2010, 20:14

Post autor: malizna3h » 22 maja 2010, 15:35

rozmawialm wlasnie z kolega mechanikiem przez skypa i powiedzial mi, ze to najprawdopodobniej nastawnik. o o tym sadzicie panowie? nie mam mozliwosci zrobic vaga teraz

ps. przy okazji jaki u mnie jest nastawnik?

ikswezsutram
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 101
Rejestracja: 07 maja 2009, 16:04
Lokalizacja: Chorzów/Bobowa

Post autor: ikswezsutram » 22 maja 2010, 17:12

jak masz przepływkę bosha to nastawnik potencjometryczny a jak przepływka pierburg to nastawnik indukcyjny

malizna3h
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 08 kwie 2010, 20:14

Post autor: malizna3h » 24 maja 2010, 11:40

zauwazylem, ze mam pecherzyki powietrza w przewodach, moze miec to jakis zwiazek?

rozmawialem z mechanikiem na miejscu i powiedzial ze to nastawnik do wymiany albo do czyszczenia, ale VAGA nie robilismy bo nie mial takiej koncowki, zamowilem juz przejsciowke takze za niedlugo bedzie

znacie jakis dobry zaklad regenerujacy nastawniki?

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 24 maja 2010, 12:03

a skąd jesteś :?: zakładów "dobrych" jest dużo tylko jedyne co zrobią to podmuchają sprężarką i syf zostanie

malizna3h
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 08 kwie 2010, 20:14

Post autor: malizna3h » 24 maja 2010, 12:44

wlasnie, ze przebywam w Norwegii i nie mam mozliwosci na razie zjechac do kraju

myslalem nad tym zeby dogadac sie z jakims serwisem, jesli by sie dalo oczywiscie bo auto musi jezdzic dzien w dzien dlatego nie moge sobie pozwolic na to zeby wykrecic nastawnik i czekac

gdyby mogli mi wyslac nastawnik zregenerowany, tu na miejscu bedzie osoba ktora potrafi go zamontowac a ja bym odeslal moj stary

troche ryzykowne bo jak wplace kase z gory to nie wiem czy mnie nie zechca oszukac, a jak nie wplace to pewnie nie beda chcili ze mna gadac. Jakby ktos na allegro sie oferowal to moze by mialo sens. Moze daloby sie jakos to ogarnac

ps. wynika ze mam nastawnik potencjometryczny

ps.2 wlasnie probuje sie dowiedziec co mam dokladnei kupic zeby moc zrobic diagnoze VAG
to ma byc sam kabel czy musi byc do tego jakas mala skrzynka? bo widzialem i same kable i tez takie zestawy ze skrzyneczkami. Obczajcie linka koledzy

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=18104777

gosciu oferuje na usb te wieksze zlacze ale na drugim zdjeciu widac ze jest przejsciowka

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 24 maja 2010, 12:55

to trochę kiszka że potencjometryczny bo w czyszczenie nie wierzę jest jakiś gośc na allegro się ogłasza że to robi ale nie wiem czy dobrze przerób sobie na pierburga jak coś to mam nastawnik itd.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 24 maja 2010, 13:26

malizna3h pisze:ps. wynika ze mam nastawnik potencjometryczny

ps.2 wlasnie probuje sie dowiedziec co mam dokladnei kupic zeby moc zrobic diagnoze VAG
Jak masz nastawnik potencjometryczny to za wiele Vagiem nie zdiagnozujesz ,o ile wogóle się połączysz :-/ Starsze wersje kompa w silnikach na przepływce boscha nie miały możliwości diagnozy poszczególnych grup .Jedynie grupa 000 była dostępna .A tam za wiele nie zobaczysz :-/

malizna3h
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 08 kwie 2010, 20:14

Post autor: malizna3h » 24 maja 2010, 17:33

1 jaki to moglby byc koszt jesli chodzi o czesci i ile czasu roboty? mam na mysli zmienic na indukcyjny

2 jesli chcialbym potencjometryczny to musialbym nowy kupic?

3 jest dziwna sprawa z tym moim autem, z VIN-u wynika ze to 94, w dowodzie mam napisane ze 93 i przeplywka (o ile sie nie myle to co jest przy filtrze powietrza?) jest bosha.
VIN: WAUZZZ8CZRA073161

prosilbym o ostateczne potwierdzenie co mam :)

[ Dodano: 2010-05-24, 17:34 ]
a dawke paliwa mozna sprawdzic na potencjometrycznym?

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 24 maja 2010, 18:43

dawkę paliwa możesz sprawdzić VAGiem w gr. 000 i zmienić jedynie ruszając nastawnik (wystarczy odkręcić 3 śruby z czterech, a które to gdzieś napisałem tu na forum),
przeróbka na indukcyjny to koszt zmiany ECU, wiązki, przepływki i nastawnika

malizna3h
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 08 kwie 2010, 20:14

Post autor: malizna3h » 02 cze 2010, 18:03

dzieki za informacje panowie

odswiezam temat

pisalem juz wczesniej ze zauwazylem w przewodach paliwowych spora ilosc pecherzykow powietrza, czy ta nierowna praca silnika moze byc tym spowodowana? dodaje, ze zauwazylem ostatnio, ze nierowna praca silnika pojawia sie losowo, niezaleznie czy silnik jest nagrzany czy nie, czasem szarpie przy przyspieszaniu czasem nie itd. na wolnych obrotach nigdy nie faluje, zafaluje tylko jak dam gazu i puszcze, z tym ze tez nie zawsze

jesli jest taka ewentualnosc to w pierwszej kolejnosci moze bym z wezami cos zrobil zanim zabiore sie za nastawnik?

vaga niestety nadal nie mam jak zrobic

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 02 cze 2010, 18:17

powymieniaj wszystkie zaciski na przewodach i sprawdź filtr paliwa czy dobrze dokręcony i nie sądzę żeby to miało jakieś znaczenie do falujących obrotów u mnie były pęchężyki powietrza ,wymieniłem zaciski i jest ok

diablo33
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 21 gru 2009, 21:26
Lokalizacja: malopolska

Post autor: diablo33 » 02 cze 2010, 20:54

kolego a filtr paliwa kiedy ostatnio wymieniales

darkacz71
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 20 kwie 2011, 00:56
Lokalizacja: sląsk

Post autor: darkacz71 » 04 cze 2012, 23:29

witam.mam problem z silnikiem jak sie nagrzeje i nie pracuje równo bo faluje.jak go zgasze i zapale to jest ok.
powiedzcie co to może być.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl