Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9 tdi 1z] kopci na siwo/błekitno !

Awatar użytkownika
Mongolski
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 212
Rejestracja: 27 sie 2008, 15:12
Lokalizacja: Legnica

[1.9 tdi 1z] kopci na siwo/błekitno !

Post autor: Mongolski » 02 cze 2010, 20:41

Witam od 2 dni cos sie dzieje mojej niuni bo strasznie kopci na siwo/niebiesko, ojeju ani zadnych płynów nie ubywa, przewody ok. przebieg 250tys, kurzy nie zaleznie od obrotów, spaliny smierdza jakby nie przepalonym paliwem, moc jest -turbina ciagnie. nie katowany spokojnie jezdzony silnik, nigdy nie kopcił, nawet na czarno. nie wiem co robic..

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 03 cze 2010, 10:56

ja miałem podobnie -wtryski,uszczelka pod głowicą,pompa paliwowa,albo w najgorszym wypadku jak u mnie było pęknięty tłok <buu> także musisz po kolei sprawdzać jak sprawdzisz wtryski i pompę to zostanie głowica do zdjęcia i będzie wiadomo

Awatar użytkownika
Mongolski
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 212
Rejestracja: 27 sie 2008, 15:12
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Mongolski » 03 cze 2010, 13:19

a moze turbina sie konczy?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 03 cze 2010, 14:12

Siwy bądź błękitny dym to raczej objaw spalania oleju. Zdejmij węże z turbo i zobacz ile tam jest oleju. Zazwyczaj siwy dym pojawia się gdy turbo puszcza olej od strony ciepłej - czyli olej leci w wydech i tam się spala na siwo. Błękitny dym gdy turbo puszcza olej od strony zimnej, czyli olej leci przez cały silnik i jest spalany w cylindrach.

Awatar użytkownika
Mongolski
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 212
Rejestracja: 27 sie 2008, 15:12
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Mongolski » 03 cze 2010, 15:09

dym jest bardziej biały, weze sa pokryte olejem od wewnatrz ale "nie kapią" ani nie leja oliwa

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 03 cze 2010, 20:18

jak jest biały to raczej uszczelka pod głowicą puścił pewnie któryś kanał na uszczelce i wypala się płyn lub woda (nie wiem na czym jeździsz) a tylko rano jak go odpalisz to tak jest?czy cały czas?bo jak cały czas to albo wtryski albo kąt wtrysku

Awatar użytkownika
Mongolski
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 212
Rejestracja: 27 sie 2008, 15:12
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Mongolski » 03 cze 2010, 20:27

kurzy cały czas, a turbina marki garett

[ Dodano: 2010-06-03, 20:38 ]
fotki:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 03 cze 2010, 21:23

gibaj pisze:jak jest biały to raczej uszczelka pod głowicą puścił
Ja bym nie stawiał od razu takich tez. Póki co nic na to bezpośrednio nie wskazuje - oczywiście może być taka opcja, ale prawdopodobieństwo raczej jest mały przy aktualnych objawach.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 03 cze 2010, 21:32

Labiel pisze:
gibaj pisze:jak jest biały to raczej uszczelka pod głowicą puścił
Ja bym nie stawiał od razu takich tez. Póki co nic na to bezpośrednio nie wskazuje - oczywiście może być taka opcja, ale prawdopodobieństwo raczej jest mały przy aktualnych objawach.
no słuchaj ja tak miałem no ale pewnie może to nie to trzeba kombinować żeby coś znaleźć a olej ci ubywa?

Awatar użytkownika
Mongolski
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 212
Rejestracja: 27 sie 2008, 15:12
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Mongolski » 03 cze 2010, 21:52

dopiero 2 dzien wiec nie widze ubytku, jutro sprawdze.

dodam filmik, który nie oddaje tego co sie dzieje, ale jutro postaram sie zroic czyms co ma nieco wiecej pixeli, moze ktos cos dostrzerze, alebo usłyszy..

http://img514.imageshack.us/img514/8461/03062010005.mp4

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 03 cze 2010, 22:35

Jakby trochę oliwy było spalane. I nie kopci Ci wcale jakoś specjalnie mocno ;-) NIe takie dymy się widywało.

A ten gwizd turbo to zawsze taki był?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 03 cze 2010, 23:26

No dymu faktycznie zbyt dużo nie ma, ale raczej na pewno jest to olej co widać zresztą po tęczy na asfalcie.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 03 cze 2010, 23:35

Ostatnio widziałem jak w oplu vectrze chyba coś poszło, bo jak ruszył to mgła biała 3x2m i to taka, że można było nożem krajać i na kromkę smarować.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 03 cze 2010, 23:41

Wujaszek w A80 1,6TD miał coś takiego, że podczas jazdy nie kopcił za bardzo. Ale jak stanął na światłach i ponownie ruszał to dawał niezłą białą zasłonę dymną. Prawdopodobnie turbo puszczało mu od gorącej strony - podczas jazdy olej spalał się na bieżąco i nie było tego aż tak widać a na postoju gromadziła się jego większa ilość. Tutaj natomiast olej jest bardziej niebieski co wskazywałoby raczej na przepalanie go przez silnik.

Awatar użytkownika
Mongolski
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 212
Rejestracja: 27 sie 2008, 15:12
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Mongolski » 04 cze 2010, 09:18

jest tak jak opisujesz, tzn filmik nagrałem zaraz po tym jak sie zatrzymałem a wczesniej przegoniłem troche autko, jak postoje chwile i powoli rusze to za mna gesty biały dym

[ Dodano: 2010-06-04, 09:31 ]
jak np postoje chwile na swiatłach i ruszam, załacza sie turbo i kurzy na biało bardziej niz błekit, a przed filmikiem mocno go przydusiłem bo chciałem Wam nagrac co sie dzieje podczas jazdy, ale tel nie dał rady, wogole bardzo słabo odwzorowywuje kłeby , gestosc a przede wszystkim kolor. co do teczy na ziemi i spalania oliwy, ja czure nie przepalonego diesla w powietrzy ino.

[ Dodano: 2010-06-04, 14:08 ]
dzis jeszcze pogrzebałem i zobaczyłem, ze wezyk od zaworu jest urwany, wrzucam fotki słabej jakosci bo ino z tel aczkolwiek czy to on moze byc sprawca mojego kopcenia?
dodam, ze jak kupiłem to auto ten wezyk tez był urwany i go poprostu pokleiłem, klejem na cyjanku, hasal, nawet nie wiem ile bo przypuszczam, ze to nie on narobił bałaganu

fott:

Obrazek
-miejsce w którym łamał sie grzybek

Obrazek
-miejsce z którego wychodzi wezyk który prowadził do zaworu na force wyzej

Obrazek
-z daleka mjesce z kad wychodzi wezyk
Ostatnio zmieniony 14 cze 2010, 22:29 przez Mongolski, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl