[All] Audi pod KJS
[All] Audi pod KJS
Witam wszystkich chciałem tutaj przedstawić mój projekt i dowiedzieć się od was gdzie napotkam problemy, opory a gdzie są błędy.
Mianowicie w kjs interesują mnie tylko dwie klasy albo ostatnia powyżej 2.0 gdzie startują wszystkie evo imprezy z turbo itp. i zmielą mnie na starcie; i klasa przedostatnia od 1.8 do 2.0 w której chce startować.
Myślę o wzięciu:
-budy od audi coupe b3/b4 bo chyba zawieszenie niczym się nie różni
-napędu quattro od b3/b4 z pojemności najlepiej 1.8 ale są rzadkie więc chyba od 2.0
-zawieszenia od quattro o ile różni się jakoś od tego zwykłego
-silnik mam znajomego co ma rozbite 1.8 sedan ale tego na gaźniku/mono-wtrysku(nie jestem pewien) choć lepszy był by na wtrysku(115KM)
Poskładać to do kupy i wychodzi nam audi coupe 1.8 quattro
Oczywiście auto wybebeszone, dwa kubelki, szelki, rozpórki, klatka, rozpórki i wzmocnienia podwozia, płyta pod podwozie, przeróbka silnika(+KM), hydrauliczny ręczny, szpery, itp. ale to jak już na bieżąco jak będzie kasa
Jak ktoś ma rozbite jakieś audi czy zepsute i mu stoi odłogiem to chętnie przyjmę bo rajdów-ka pochłania dużo kasy a ja zarazie uczęszczam do technikum i nie mam jak zarabiać.
Jak ktoś ma audi coupe strzelone lekko, bez silnika czy chociaż samą budę z papierami to też dajcie znać.
SScafe@interia.eu
Mianowicie w kjs interesują mnie tylko dwie klasy albo ostatnia powyżej 2.0 gdzie startują wszystkie evo imprezy z turbo itp. i zmielą mnie na starcie; i klasa przedostatnia od 1.8 do 2.0 w której chce startować.
Myślę o wzięciu:
-budy od audi coupe b3/b4 bo chyba zawieszenie niczym się nie różni
-napędu quattro od b3/b4 z pojemności najlepiej 1.8 ale są rzadkie więc chyba od 2.0
-zawieszenia od quattro o ile różni się jakoś od tego zwykłego
-silnik mam znajomego co ma rozbite 1.8 sedan ale tego na gaźniku/mono-wtrysku(nie jestem pewien) choć lepszy był by na wtrysku(115KM)
Poskładać to do kupy i wychodzi nam audi coupe 1.8 quattro
Oczywiście auto wybebeszone, dwa kubelki, szelki, rozpórki, klatka, rozpórki i wzmocnienia podwozia, płyta pod podwozie, przeróbka silnika(+KM), hydrauliczny ręczny, szpery, itp. ale to jak już na bieżąco jak będzie kasa
Jak ktoś ma rozbite jakieś audi czy zepsute i mu stoi odłogiem to chętnie przyjmę bo rajdów-ka pochłania dużo kasy a ja zarazie uczęszczam do technikum i nie mam jak zarabiać.
Jak ktoś ma audi coupe strzelone lekko, bez silnika czy chociaż samą budę z papierami to też dajcie znać.
SScafe@interia.eu
Ostatnio zmieniony 28 paź 2012, 20:56 przez SScafe, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1567
- Rejestracja: 28 mar 2007, 13:58
- Imię: Zbyszek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: WWL
widze Kolego ze ewidentnie chcesz sie narobic ale jesli masz warunki warsztatowe, duzo czasu i umiejetnosci to idzie wszystko razem poskladac chociaz obawiam sie ze efekt moze nie dorosnac do Twoich oczekiwan tudziez byc zauwazalnie niewspolmierny do nakladow pracy (mowiac po ludzku: fruwac toto nie bedzie). kilka mysli ode mnie:
- pierwszy nienajlepszy pomysl to stare 1.8, niezaleznie od zasilania. te 90 czy 112BHP (oczywiscie przy zalozeniu ze silnik 3ma serie) to bardzo niewiele jak na czteropedny samochod wazacy w najlepszym wypadku jakies 1100kg z kierowca a wiele z tego motura nie wydlubiesz bez wiekszych pieniedzy
moja podpowiedz: jesli silnik ma zostac to wez lzejsze auto, np. B2 (1.8 wazy wyjsciowo ~950kg)
- coupe jest krotsze od limo ale niekoniecznie zwinniejsze bo ma gorszy rozklad mas (mniej na tyl, tyle samo na przod)
moja podpowiedz: bralbym sedana bo jest tego wiecej i latwiej o czesci
- ozenek nadwozia FWD z napedem quattro jest wykonalny ale cokolwiek pracochlonny bo wymaga przespawania prawie calej podlogi - w osce nie ma miejsca na wal a tylny zawias to zwykla belka podczas gdy w quattro tyl jest niezalezny na wahaczach poprzecznych
moja podpowiedz: sensowniej byloby kupic cale quattro albo zluzowac cisnienie i na poczatek polatac oska :mrgreen:
3mam kciuki niezaleznie od drogi ktora finalnie obierzesz, melduj o postepach jak juz ruszysz <ok>
- pierwszy nienajlepszy pomysl to stare 1.8, niezaleznie od zasilania. te 90 czy 112BHP (oczywiscie przy zalozeniu ze silnik 3ma serie) to bardzo niewiele jak na czteropedny samochod wazacy w najlepszym wypadku jakies 1100kg z kierowca a wiele z tego motura nie wydlubiesz bez wiekszych pieniedzy
moja podpowiedz: jesli silnik ma zostac to wez lzejsze auto, np. B2 (1.8 wazy wyjsciowo ~950kg)
- coupe jest krotsze od limo ale niekoniecznie zwinniejsze bo ma gorszy rozklad mas (mniej na tyl, tyle samo na przod)
moja podpowiedz: bralbym sedana bo jest tego wiecej i latwiej o czesci
- ozenek nadwozia FWD z napedem quattro jest wykonalny ale cokolwiek pracochlonny bo wymaga przespawania prawie calej podlogi - w osce nie ma miejsca na wal a tylny zawias to zwykla belka podczas gdy w quattro tyl jest niezalezny na wahaczach poprzecznych
moja podpowiedz: sensowniej byloby kupic cale quattro albo zluzowac cisnienie i na poczatek polatac oska :mrgreen:
3mam kciuki niezaleznie od drogi ktora finalnie obierzesz, melduj o postepach jak juz ruszysz <ok>
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1567
- Rejestracja: 28 mar 2007, 13:58
- Imię: Zbyszek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: WWL
hmm... nie zebym sie jakos silnie spieral ale rzuc okiem na dane techniczne:SScafe pisze:zostanę przy coupe bo krótsze i lżejsze
typ89 coupe DZ FWD
typ89 limo DZ FWD
:mrgreen:
i bardzo slusznie bo w przypadku B3/B4 to wywazanie otwartych drzwi - kompletne samochody w znosnym stanie sa jeszcze w miare dostepne, co innego B2 zwlaszcza coupe typ81 ktore poza UR nie wystepowalo z kfatro. skoro juz o tym - jak chcesz podpytaj wlasciciela tego auta, przerobil temat na wlasnym przykladzie wiec na pewno opowie Ci cos niecos o skali trudnosci i kosztach <ok>SScafe pisze:najbardziej boję się przeróbki fwd na awd
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Jeden kolega przygotowywał Audi 80 B3 quattro do takich imprez: https://audi80.pl/viewtopic.php?t=29442
Jezeli chcesz zaczac bawic sie w popularne KZK-tki zacznij od sejcento.
Jesli juz bardzo uparles sie prz audi caly twoj pomysl jest beznadziejny.
musisz sie zdecydowac czy chcesz oske czy quattro.
Najlepsza buda jest b3 sedan z racji ceny zakupu i rozkladu masy. Coupe jest zle wywazone i wyjezdza strasznie przodem.( mowie o quattro)
Musisz przeczytac jeszcze wiele projektow i tutaj na forum i kilku innych zeby miec jakis obraz zakresu przerobek.
pozdro i zycze powodzenia.
Ps zabawa sie skonczy zanim sie zacznie sorry ale nie moglm sie powstrzymac.
Jesli juz bardzo uparles sie prz audi caly twoj pomysl jest beznadziejny.
musisz sie zdecydowac czy chcesz oske czy quattro.
Najlepsza buda jest b3 sedan z racji ceny zakupu i rozkladu masy. Coupe jest zle wywazone i wyjezdza strasznie przodem.( mowie o quattro)
Musisz przeczytac jeszcze wiele projektow i tutaj na forum i kilku innych zeby miec jakis obraz zakresu przerobek.
pozdro i zycze powodzenia.
Ps zabawa sie skonczy zanim sie zacznie sorry ale nie moglm sie powstrzymac.
Poszperałem trochę i wychodzi na to że lepiej mi będzie wstawić silnik od vW scirocco 1.8 16v albo audi a4 1.8 20v który też mi się bardziej podoba bo łatwiej dostać skrzynię do awd tylko z wałem będzie zabawa.
jak będzie coupe to tylko b3/b4 bo poszperałem po sedanach ale coupe dalej wychodzi mi że jest lepsze.
co do napędu jak już będzie to żeby nie uciekało zrobi się szpere.
Jest jeszcze możliwość zamontować b18 ale wtedy zabawa z mocowaniami elektryką itp. i do tego jeszcze skrzynie trzeba dobrać
jak będzie coupe to tylko b3/b4 bo poszperałem po sedanach ale coupe dalej wychodzi mi że jest lepsze.
co do napędu jak już będzie to żeby nie uciekało zrobi się szpere.
Jest jeszcze możliwość zamontować b18 ale wtedy zabawa z mocowaniami elektryką itp. i do tego jeszcze skrzynie trzeba dobrać
jedne mniej inne bardziej. Najlepsze jest B2q pozniej avant B4 sedany B3/B3 a na koncu Coupe.julekF1 pisze:każde quattro wyjeżdża przodem.chmiel25 pisze:Coupe jest zle wywazone i wyjezdza strasznie przodem.(
Kolego SSCafe poczytaj na forach i zdobadz wiedze najpierw a pozniej zadawaj pytania.
Ciezko pomaga sie komus kto nie ma podstaw.
Najlepsza do zabaw w kzki jest B3 sedan quattro z 2.3 20v.
Pozdro
Ps poszukaj projektu B2Q konradviper masz tam naprawde odpowiedzi na wiekszosc swoich pytan, a na youtubia sa filmiki z jego rajdow. chlopak naprawde duzo wygrywa od dlugiego czasu i odjezdza wiekszosc subarynek i evo.
Tak ale jak będzie 2.3 to jestem w klasie z subarkami i evo a tego nie chcę.
B2 odpada ze względu na części i wiek.
Co do podstaw to mam za sobą swapa silnika w w123 300TD i poloneza 1.6 na 2.0 więc trochę już umiem pokręcić kluczami ;P
Jak bym chciał startować w klasie z evo subaru to na pewno był by b3 sedan 2.8 na kompresoże lub swap na 4.2 z audi v8
B2 odpada ze względu na części i wiek.
Co do podstaw to mam za sobą swapa silnika w w123 300TD i poloneza 1.6 na 2.0 więc trochę już umiem pokręcić kluczami ;P
Jak bym chciał startować w klasie z evo subaru to na pewno był by b3 sedan 2.8 na kompresoże lub swap na 4.2 z audi v8
W klasie do 2000cm kazdy lanos astra nie wspomne o switach pozamiata cie tak ze nie bedziesz wiedzial co sie dzieje. To ze audi wygrywalo kiedys w rajdach to nieznaczy ze teraz jest to super sportowy pojazd.
Ja nikomu nie umuje wiedzy ani umiejetnosci dziele sie tylko swoja wiedza i czasemtez startuje w roznych pojezdzawkach. Za opinie o b2 masz u mnie straszny minus!
pozdro
Ja nikomu nie umuje wiedzy ani umiejetnosci dziele sie tylko swoja wiedza i czasemtez startuje w roznych pojezdzawkach. Za opinie o b2 masz u mnie straszny minus!
pozdro
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
SScafe, Odpowiedz sobie na pytanie do czego ci ten samochód.
Jeśli chcesz robić wynik i zbierać punkty do licencji to lepsza będzie astra czy civic.
Większość kjs-ów i wszelkiej maści popularek to ciasne próby w 90% po placach i wokół pachołków.Zwrotne małe kurduple są szybsze i tyle.Jak ci ustawią na próbie ciasny "kaloryfer" to w pierwszej piątce przyjeżdżają 3-4 40konne maluchy.
Generalnie ośka audi czy to b2 czy b3 nie jest konkurencyjnym autem , za duże za ciężkie.Quattro jak ci koledzy pisali 2.2t lub 2.3 20v poniżej tego pułapu na suchym ośki ci naklepią.
Na śniegu 1.8 q możesz klepać wszystkim w ośkach jak masz auto ułożone.
Jeśli jednak chodzi o zabawe a nie o wynik to bez znaczenia co tam będziesz miał.
Mam kumpla który przyjeżdża trabantem oklejonym jak wurc + topek motorowerowy z lat 70 tych na głowie i też się dobrze bawi.
Jeśli chcesz robić wynik i zbierać punkty do licencji to lepsza będzie astra czy civic.
Większość kjs-ów i wszelkiej maści popularek to ciasne próby w 90% po placach i wokół pachołków.Zwrotne małe kurduple są szybsze i tyle.Jak ci ustawią na próbie ciasny "kaloryfer" to w pierwszej piątce przyjeżdżają 3-4 40konne maluchy.
Generalnie ośka audi czy to b2 czy b3 nie jest konkurencyjnym autem , za duże za ciężkie.Quattro jak ci koledzy pisali 2.2t lub 2.3 20v poniżej tego pułapu na suchym ośki ci naklepią.
Na śniegu 1.8 q możesz klepać wszystkim w ośkach jak masz auto ułożone.
Jeśli jednak chodzi o zabawe a nie o wynik to bez znaczenia co tam będziesz miał.
Mam kumpla który przyjeżdża trabantem oklejonym jak wurc + topek motorowerowy z lat 70 tych na głowie i też się dobrze bawi.