[B3 JN] Nowe fotki str.1
[B3 JN] Nowe fotki str.1
Witam.
Chciałbym przedstawiam swoją 80kę kupioną od mojego wujka w 2009 roku. Jest to B3 z 90 roku z silnikiem 1.8, do Polski przyjechało w 2007 roku. Ogólny stan samochodu po kupnie był dobry, mechanicznie trochę mu brakowało do perfekcji, blacha jak to w Audi zero rdzy jedynie przedni lewy błotnik został wymieniony (prawdopodobnie w przeszłości była lekka stłuczka bo rdza i szpachla odpadała płatami najważniejsze, że podłużnice i nadwozie proste). Z początku (jak byłem jeszcze młody i głupi) uważałem ten samochód za zwykłe stare, nudne Audi. Po niedługim czasie znalazłem to forum, trochę poczytałem, popatrzyłem na samochody innych i... się zaczęło:-) Na pierwszy ogień zacząłem ogarniać stan techniczny czyli zawieszenie, oleje filtry itp. Samochód bezproblemowo nabijał kolejne kilometry a ja szukając na pobliskich szrotach części przez cały czas coś dokupowałem i montowałem Audi chcę utrzymać w stanie zbliżonym do oryginalnego i doprowadzonego mechanicznie i blacharsko do perfekcji. Przez 5 lat odkąd jest u nas w rodzinie ani razu nie zawiodła. Audi ma u mnie dożywocie ponieważ wiem co w nim zrobiłem, wiem w jakim jest stanie i się do niego przywiązałem
Teraz trochę o Audi
Rok produkcji: 1990
Silnik: 1.8s JN
Kolor: (oznaczenie LY3E)
Skrzynia biegów: AKM
[center]Wyposażenie fabryczne:[/center]
ABS
Regulacja świateł
Szyberdach
Podgrzewana tylna szyba
Obrotomierz
Alufelgi
Tylne hamulce tarczowe
Tylna kanapa z zagłówkami
Podłokietnik w tylnej kanapie
Oryginalne dywaniki gumowe
[center]Plany:[/center]
Ogarnięcie mechaniki √zrobione√
Dodatkowe zegary z czujnikami √założone√
Tyne kierunki od avanta √założone√
Centralny zamek z pilota √założony√
Zderzak Z Audi Coupe √założony√
Przednie lampy zespolone √założone√
Zapełnienie dziury przełącznikami √zrobione√
Wspomaganie kierownicy √założone√
Kontrolka niezamkniętych drzwi √zrobione√
Kontrolka świateł mijania √zrobiona√
Regeneracja alternatora √zrobione√
Ogarnięcie blacharki √zrobione√
Pomalować tylny zderzak w kolor √zrobione√
Elektryczne szyby√założone√
Elektryczne lusterka√założone√
Pomalować progi w kolor√zrobione√
Polerka lakieruw trakcie
Ringi na zegary
Siłownik maski
BC i AC
Klima
kubełkowe podgrzewane fotele w welurowe albo skórzane
Kierownica Audi sport
Blenda w tylną klapę z Audi 90
Wyświetlacz temperatury zewnętrznej
Spryskiwacze lamp
i dużo innych rzeczy o których zapomniałem, w większości części już mam tylko brakuje czasu żeby to wszystko ogarnąć
[center]Kilka zdjęć zaraz po kupnie:
[/center]
wygląd auta w 2010 roku:
07.06.2010r
Dzisiaj rozbierałem wnętrze żeby wysuszyć podłogę bo była woda A winowajcą jest uszczelka linki maski.
30.04.2011r.
Korzystając z kilku dni wolnego zregenerowałem wszystkie zaciski i zalałem świeży płyn hamulcowy <ok> . Wymieniłem wszystkie uszczelki i tylny tłoczek(widać na zdjęciu w jakim jest stanie )Teraz hamuje bardzo dobrze i ręczny trzyma. Poniżej kilka fotek sory za jakość ale robione telefonem.
23.05.2011r.
Wymiana tylnych tarcz i klocków
08.07.2011r.
Montaż centralnego zamka
03.08.2011r.
Wymiana przedniego lewego błotnika
08.06.2012r.
Wymiana tulei tylnej belki
08.04.2013r.
Nowe felgi z oponami
19.04.2013r.
Wymiana uszczelki miski olejowej i czyszczenie smoka pompy oleju. Przy okazji wymieniony olej i filtr.
15.08.2013r.
Wymiana rozrządu i pompy wody. Pasek Contitech, rolka INA i pompa Hepu. Zdjęć niestety nie posiadam
13.09.2013r.
Przyszłą wlepka klubowa.
12.11.2013r.
Zapełnienie dziury przełącznikami
'
04.01.2014r.
Wymiana tłumika środkowego, końcowego i poduszki skrzyni. Końcowy niestety 4max - 4 dni max, jest to jedyna część tej firmy w Audi
07.01.2014r.
Regeneracja alternatora
11.01.2014r.
Setup zimowy, Audi bez nawoskowania tylko umyte.
18.01.2014r.
Wymiana obudowy wtryskiwacza i wszystkich oringów. Wreszcie obroty się ustabilizowały
21.01.2014r.
Montaż wspomagania, wymiana elementów zawieszenia i wszystkich przewodów hamulcowych. Zbieżność została ustawiona bez problemów.
07.02.2014r.
Zderzak, lampy zespolone, elektryka szyb i lusterek z wiązką z Audi Coupe. Zderzak kupiony za 20 zł gość nie wiedział co sprzedaje.
21.03.2014r.
Zderzak przygotowany do malowania i montażu
08.03.2014r.
Montaż dodatkowych zegarów z czujnikami.
05.04.2014r.
Tak się teraz prezentuje, założone kierunki z B4. Sory za jakość zdjęć robione telefonem.
06.04.2014r.
Mały zlocik
07.04.2014r.
Wymiana uszczelki pod głowicą. Silnik jeździł bez problemów tylko coraz bardziej się pocił, można było z tym jeździć ale, że ja nie lubię jak coś się leje z silnika to naprawiłem. Przy okazji wymieniony został olej, filtry i płyn chłodniczy. Olej Mobil 10w40, filtry filtron i petrygo. Na następną wymianę zrobię płukankę silnika i może zaleję lepszy olej.
20.07.2014r.
Tylny zderzak, progi i lusterka zostały pomalowane w kolor Do tego doszły elektryczne szyby i lusterka. Niestety zdjęć z montażu nie posiadam.
06.11.2014r.
Zmiana alternatora na 90A i jego regeneracja. Wreszcie mam porządne ładowanie pod obciążeniem.
03.12.2014r.
Dzisiejsza poranna mini-sesja.
Temat będę aktualizował na bieżąco.
Chciałbym przedstawiam swoją 80kę kupioną od mojego wujka w 2009 roku. Jest to B3 z 90 roku z silnikiem 1.8, do Polski przyjechało w 2007 roku. Ogólny stan samochodu po kupnie był dobry, mechanicznie trochę mu brakowało do perfekcji, blacha jak to w Audi zero rdzy jedynie przedni lewy błotnik został wymieniony (prawdopodobnie w przeszłości była lekka stłuczka bo rdza i szpachla odpadała płatami najważniejsze, że podłużnice i nadwozie proste). Z początku (jak byłem jeszcze młody i głupi) uważałem ten samochód za zwykłe stare, nudne Audi. Po niedługim czasie znalazłem to forum, trochę poczytałem, popatrzyłem na samochody innych i... się zaczęło:-) Na pierwszy ogień zacząłem ogarniać stan techniczny czyli zawieszenie, oleje filtry itp. Samochód bezproblemowo nabijał kolejne kilometry a ja szukając na pobliskich szrotach części przez cały czas coś dokupowałem i montowałem Audi chcę utrzymać w stanie zbliżonym do oryginalnego i doprowadzonego mechanicznie i blacharsko do perfekcji. Przez 5 lat odkąd jest u nas w rodzinie ani razu nie zawiodła. Audi ma u mnie dożywocie ponieważ wiem co w nim zrobiłem, wiem w jakim jest stanie i się do niego przywiązałem
Teraz trochę o Audi
Rok produkcji: 1990
Silnik: 1.8s JN
Kolor: (oznaczenie LY3E)
Skrzynia biegów: AKM
[center]Wyposażenie fabryczne:[/center]
ABS
Regulacja świateł
Szyberdach
Podgrzewana tylna szyba
Obrotomierz
Alufelgi
Tylne hamulce tarczowe
Tylna kanapa z zagłówkami
Podłokietnik w tylnej kanapie
Oryginalne dywaniki gumowe
[center]Plany:[/center]
Ogarnięcie mechaniki √zrobione√
Dodatkowe zegary z czujnikami √założone√
Tyne kierunki od avanta √założone√
Centralny zamek z pilota √założony√
Zderzak Z Audi Coupe √założony√
Przednie lampy zespolone √założone√
Zapełnienie dziury przełącznikami √zrobione√
Wspomaganie kierownicy √założone√
Kontrolka niezamkniętych drzwi √zrobione√
Kontrolka świateł mijania √zrobiona√
Regeneracja alternatora √zrobione√
Ogarnięcie blacharki √zrobione√
Pomalować tylny zderzak w kolor √zrobione√
Elektryczne szyby√założone√
Elektryczne lusterka√założone√
Pomalować progi w kolor√zrobione√
Polerka lakieruw trakcie
Ringi na zegary
Siłownik maski
BC i AC
Klima
kubełkowe podgrzewane fotele w welurowe albo skórzane
Kierownica Audi sport
Blenda w tylną klapę z Audi 90
Wyświetlacz temperatury zewnętrznej
Spryskiwacze lamp
i dużo innych rzeczy o których zapomniałem, w większości części już mam tylko brakuje czasu żeby to wszystko ogarnąć
[center]Kilka zdjęć zaraz po kupnie:
[/center]
wygląd auta w 2010 roku:
07.06.2010r
Dzisiaj rozbierałem wnętrze żeby wysuszyć podłogę bo była woda A winowajcą jest uszczelka linki maski.
30.04.2011r.
Korzystając z kilku dni wolnego zregenerowałem wszystkie zaciski i zalałem świeży płyn hamulcowy <ok> . Wymieniłem wszystkie uszczelki i tylny tłoczek(widać na zdjęciu w jakim jest stanie )Teraz hamuje bardzo dobrze i ręczny trzyma. Poniżej kilka fotek sory za jakość ale robione telefonem.
23.05.2011r.
Wymiana tylnych tarcz i klocków
08.07.2011r.
Montaż centralnego zamka
03.08.2011r.
Wymiana przedniego lewego błotnika
08.06.2012r.
Wymiana tulei tylnej belki
08.04.2013r.
Nowe felgi z oponami
19.04.2013r.
Wymiana uszczelki miski olejowej i czyszczenie smoka pompy oleju. Przy okazji wymieniony olej i filtr.
15.08.2013r.
Wymiana rozrządu i pompy wody. Pasek Contitech, rolka INA i pompa Hepu. Zdjęć niestety nie posiadam
13.09.2013r.
Przyszłą wlepka klubowa.
12.11.2013r.
Zapełnienie dziury przełącznikami
'
04.01.2014r.
Wymiana tłumika środkowego, końcowego i poduszki skrzyni. Końcowy niestety 4max - 4 dni max, jest to jedyna część tej firmy w Audi
07.01.2014r.
Regeneracja alternatora
11.01.2014r.
Setup zimowy, Audi bez nawoskowania tylko umyte.
18.01.2014r.
Wymiana obudowy wtryskiwacza i wszystkich oringów. Wreszcie obroty się ustabilizowały
21.01.2014r.
Montaż wspomagania, wymiana elementów zawieszenia i wszystkich przewodów hamulcowych. Zbieżność została ustawiona bez problemów.
07.02.2014r.
Zderzak, lampy zespolone, elektryka szyb i lusterek z wiązką z Audi Coupe. Zderzak kupiony za 20 zł gość nie wiedział co sprzedaje.
21.03.2014r.
Zderzak przygotowany do malowania i montażu
08.03.2014r.
Montaż dodatkowych zegarów z czujnikami.
05.04.2014r.
Tak się teraz prezentuje, założone kierunki z B4. Sory za jakość zdjęć robione telefonem.
06.04.2014r.
Mały zlocik
07.04.2014r.
Wymiana uszczelki pod głowicą. Silnik jeździł bez problemów tylko coraz bardziej się pocił, można było z tym jeździć ale, że ja nie lubię jak coś się leje z silnika to naprawiłem. Przy okazji wymieniony został olej, filtry i płyn chłodniczy. Olej Mobil 10w40, filtry filtron i petrygo. Na następną wymianę zrobię płukankę silnika i może zaleję lepszy olej.
20.07.2014r.
Tylny zderzak, progi i lusterka zostały pomalowane w kolor Do tego doszły elektryczne szyby i lusterka. Niestety zdjęć z montażu nie posiadam.
06.11.2014r.
Zmiana alternatora na 90A i jego regeneracja. Wreszcie mam porządne ładowanie pod obciążeniem.
03.12.2014r.
Dzisiejsza poranna mini-sesja.
Temat będę aktualizował na bieżąco.
Ostatnio zmieniony 03 gru 2014, 14:29 przez Krys1994, łącznie zmieniany 10 razy.
- Apocalipto
- Forum Audi 80
- Posty: 641
- Rejestracja: 30 cze 2009, 21:28
- Lokalizacja: Augustów
- Kontakt:
30.04.2011r.
Korzystając z kilku dni wolnego zregenerowałem wszystkie zaciski i zalałem świeży płyn hamulcowy <ok> . Wymieniłem wszystkie uszczelki i tylny tłoczek(widać na zdjęciu w jakim jest stanie )Teraz hamuje bardzo dobrze i ręczny trzyma. Poniżej kilka fotek sory za jakość ale robione telefonem.
[center][/center]
Korzystając z kilku dni wolnego zregenerowałem wszystkie zaciski i zalałem świeży płyn hamulcowy <ok> . Wymieniłem wszystkie uszczelki i tylny tłoczek(widać na zdjęciu w jakim jest stanie )Teraz hamuje bardzo dobrze i ręczny trzyma. Poniżej kilka fotek sory za jakość ale robione telefonem.
[center][/center]
Ostatnio zmieniony 10 maja 2014, 21:36 przez Krys1994, łącznie zmieniany 1 raz.