Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Audi B4 ABK 114 KM] Ogromne spalanie, dziwne dźwięki

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Wolverine
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 06 lis 2009, 19:30
Lokalizacja: Gdynia

[Audi B4 ABK 114 KM] Ogromne spalanie, dziwne dźwięki

Post autor: Wolverine » 06 cze 2010, 17:10

Witam wszystkich. Około rok temu kupiłem mój samochodzik Audi B4 ABK 114 KM. Samochód na przejechane 300 tyś. Niestety ciągle mam jakieś problemy. Postanowiłem założyć nowy temat bo pomimo tego co wyczytałem na stronie Audi nie znalazłem odpowiedzi co może być problemem. A więc do rzeczy. Samochód pali w mieście około 15 litrów w zimie jeszcze więcej. Ostatnio jest coraz gorzej, bo tankuje za stówę i jadę 100 km. Na jałowym biegu falowanie obrotów od około 800 do 1100. Obroty zaczynaja falować na nagrzanym silniku. Czasami jak dojeżdżam do świateł i odpowiednio nie zredukuje to samochód gaśnie. Dodam, że samochód ma moc. Jeździ się świetnie na długich trasach. Jadąc i stopniowo dodając gazu na 3 i 4 biegu w okolicach 2000 do 3000 obrotów słyszę metaliczny dźwięk dochodzący jakby z komory silnika, dziwne trzaskanie(żaden mechanik też nie może jednoznacznie stwierdzić co to może być). Dźwięk ten jest jednak słyszalny tylko jak na drodze jest sucho. Jadąc po mokrej drodze nie jest słyszalny. Z rury wydechowej na jałowym biegu leci ciemny dym i pluje wachą co wskazuje na zbyt bogatą mieszankę. Jakiś czas temu ciekło paliwo koło filtru paliwa ale usterka została naprawiona. W międzyczasie wymieniłem sondę lambda z boshowskiej na jakiegoś noname, ale działa ok, jest sprawdzona oscyloskopem. Przepływomierz sprawdzany – ok. Silniczek krokowy regenerowany i sprawdzany ale i tak chyba będę wymieniał. Niebieski czujnik wymieniany. Pompa wody - ok. Termostat – nówka. Ciśnienie na cylindrach: 14,5 14,6 14,5 14,5. Przekaźnik nr 30 wymieniany na nowy. Jeśli chodzi o elektrykę silnika wszystko sprawdzane – diagnoza ok. Palec i kopułka wymieniana na nowe. Świece nowe, kable też. Nagrzewnica kupiona używana. Po wymianie nagrzewnicy zaczęły się problemy z klimatyzacja(mam manualną), dmuchawa chodzi jak chce. Raz się włącza a raz nie zależy od dnia. Poprzedni właściciel mówił mi, że spalanie może mieć coś wspólnego z jakimś przekaźnikiem znajdującym się za panelem Klimy. Jak ten przekaźnik jest do bani to spalanie ogromne itp…Samochód był sprawdzany kompem – nie wykazał żadnych błędów. Nie bierze ani kropli oleju. Olej wymieniany tydzień temu. Jak widzicie jest tego całkiem sporo. Byłem naprawdę u wielu mechaników ale nikt mi nie może pomóc. Panowie, wiem, że tego typu postów było już pewnie dużo ale proszę o pomoc bo jestem już załamany i chyba niedługo zbankrutuje. Podrawiam serdecznie.

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 06 cze 2010, 18:18

Jedyne co zostało do sprawdzenia to regulator ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej.Co do przepływomierza to radziłbym konsultację w warsztacie w którym mechanik wie jak zabrać się do ABK, gdyż nie każdy warsztat potrafi dobrze ocenić stan przepływki w ABK.

Wolverine
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 06 lis 2009, 19:30
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Wolverine » 06 cze 2010, 19:36

Dziękuje za odpowiedź. Zastanawiam się czy może być to kwestia czujnika spalania stukowego albo czujnika Halla. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 06 cze 2010, 20:05

Czujnik spalania stukowego objawiał by się błędem w ECU a przy uszkodzonym hallu odpaliłbyś auto po dłuższym czasie ( ok. 20 min. ).

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 07 cze 2010, 09:21

Na poczatek reg. cisnienia paliwa do kontroli, czujnik stukowy nie zawsze pokaze błąd łatwo to sprawdzic kontrolujac zapłon. Sprawdz w blokach pomiarowych co pokazuje przepływka na wolnych obrotach, TPS i jak pracuje sonda oraz jaki masz czas wtrysku PB. To ze pracuje wcale nie znaczy ze jest sprawna ( miałem taki przypadek ze działała odwrotnie) na próbe odepnij całkiem sonde

Wolverine
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 06 lis 2009, 19:30
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Wolverine » 07 cze 2010, 13:25

Dzieki Wam Panowie bardzo za pomoc. W przyszłym tygodniu najprawdopodobniej jade do mechanika. Bedę starał się informawać na bieżąco o postępach w temacie. Pozdrowienia.

Ps Czy nieprawidłowe działanie układu dźwigni pedału gazu, też mozę mieć wpływ na spalanie. U mnie w samochodzie dźwignia pedału gazu lata sobie luźno. Odchylenia do przodu i do tyłu wynosi razem jakiś 10 cm. Mechanik mówił, że raczej nie ma to wpływu ale pewny nie był.

[ Dodano: 2010-11-24, 18:16 ]
Witam serdecznie. Panowie, przyczyną problemu okazał się jednak niesprawny przepływomierz. Wykosztowałem się na nówkę sztukę i samochodzik zaczął normalnie palić 11/12 l. Jedyna sprawa która została do skorygowania do falujące obroty przy nagrzanym silniku, czyli pewnie krokowiec. Dzieki serdeczne i pozdrowienia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl