witam. Mam problem ze swoją 100 c4 2,3 AAR 92r z instalacją gazowa. Ostatnio zaczęły się dziać dziwne rzeczy. Jak jeździłem ostatnio na lpg było fajnie - 10-11 l trasa i miasto do 15 l a teraz po regulacjach na gazie to nie dość że samochód pali mi 20 l lpg/100 na trasie to jeszcze na wolnych obrotach przy dodaniu gazu słychać dziwne stukanie tak jakby w tłumikach - jakby nie dopalał gazu, a ostanio nawet strzelił i anty wybuch wypadł. Falowały też bardzo obroty i teraz też nieznacznie się to dzieje. na pb 98 również olbrzymie spalanie - nawet 13 l trasa a miasto 16-18 (jazda i na lpg i na pb spokojna - nie więcej niż 3000 obr i 120 km). Według porad wykonałem w warsztatach:
- regulacja zapłonu
- wymiana sondy lambda (oryginał, nowa)
- wymiana silniczka krokowego
- wymiana kopułki, palca, świec (ngk), przewodów (ngk)
- regulacja instalacji gazowej
Skutki:
- spalanie PB spadło
spalanie lpg wzrosło - ostatni wynik to tarasa - 19 l lpg (spokojna jazda)
- przy odpalaniu długo trzeba trzymać żeby zapalił i jak się nie przytrzyma gazu to zgaśnie a ponowne odpalenie jest ciężkie
- stukanie w tłumikach na lpg zostało
- obroty już bardziej stałe ale jeszcze zdarza się, że gaśnie lub falują
- czasem na lpg przy mniejszych obrotach przerywa.
[ C4 2,3 AAR] Duże spalanie lpg - dziwne zachowania samo
[ C4 2,3 AAR] Duże spalanie lpg - dziwne zachowania samo
Ostatnio zmieniony 12 mar 2011, 21:22 przez sowix1, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 255
- Rejestracja: 18 gru 2009, 16:11
u mni zawiesila sie przepustnica ta co idzie od parownika do wtrykiwazca ...
regulacja byla elektryczna lecz , rozebralem ja i zobaczylem ze sie zapiekla/zatarła
wiec wyciaglem srodek tej elektrycznej regulacji skrecilem to uciełem przewod zasilajacy LPg i wstawilem reczna regulacje pomoglo ... to i ta malo wam palil ja za 50zl okolo 23-24 litry gazu robilem niecale 70Km i auta ani nie dławilo ani nic dopiero ten zabieg pomogl i odpowiednia regulacja
regulacja byla elektryczna lecz , rozebralem ja i zobaczylem ze sie zapiekla/zatarła
wiec wyciaglem srodek tej elektrycznej regulacji skrecilem to uciełem przewod zasilajacy LPg i wstawilem reczna regulacje pomoglo ... to i ta malo wam palil ja za 50zl okolo 23-24 litry gazu robilem niecale 70Km i auta ani nie dławilo ani nic dopiero ten zabieg pomogl i odpowiednia regulacja
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1
- Rejestracja: 16 sie 2010, 16:30
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Mam bardzo podobny problem. Czy udało się dojść u Ciebie co jest ze schematem nie tak?
Ostatnio zmieniony 26 sty 2014, 16:23 przez wolverin190, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: [Audi c4 2,3 AAR] Duże spalanie lpg - dziwne zachowania
Sprawdź,czy nie ma nieszczelności przy krokowym.Rurka od krokowego w kształcie litery 'L" (ta dolna) oraz rurka,która idzie pod kolektorem ssącym od krokowca do plastikowego trójnika i wszystko co z tym związane.U mnie właśnie ten trójnik plastikowy miał małe,niewidoczne praktycznie pęknięcia,które powstały od temperatury.Koszt ORI 30 pln-ow.Elementy gumowe(rurki) też często potrafią ładnie wyglądać-ale nie są szczelne.sowix1 pisze:witam. Mam problem ze swoją 100 c4 2,3 AAR 92r z instalacją gazowa. Ostatnio zaczęły się dziać dziwne rzeczy. Jak jeździłem ostatnio na lpg było fajnie - 10-11 l trasa i miasto do 15 l a teraz po regulacjach na gazie to nie dość że samochód pali mi 20 l lpg/100 na trasie to jeszcze na wolnych obrotach przy dodaniu gazu słychać dziwne stukanie tak jakby w tłumikach - jakby nie dopalał gazu, a ostanio nawet strzelił i anty wybuch wypadł. Falowały też bardzo obroty i teraz też nieznacznie się to dzieje. na pb 98 również olbrzymie spalanie - nawet 13 l trasa a miasto 16-18 (jazda i na lpg i na pb spokojna - nie więcej niż 3000 obr i 120 km). Według porad wykonałem w warsztatach:
- regulacja zapłonu
- wymiana sondy lambda (oryginał, nowa)
- wymiana silniczka krokowego
- wymiana kopułki, palca, świec (ngk), przewodów (ngk)
- regulacja instalacji gazowej
Skutki:
- spalanie PB spadło
spalanie lpg wzrosło - ostatni wynik to tarasa - 19 l lpg (spokojna jazda)
- przy odpalaniu długo trzeba trzymać żeby zapalił i jak się nie przytrzyma gazu to zgaśnie a ponowne odpalenie jest ciężkie
- stukanie w tłumikach na lpg zostało
- obroty już bardziej stałe ale jeszcze zdarza się, że gaśnie lub falują
- czasem na lpg przy mniejszych obrotach przerywa.