[b4 1z] niskie ciśnienie oleju
[b4 1z] niskie ciśnienie oleju
Witam
Mam pytanie odnoście ciśnienia oleju a mianowicie mechanik powiedział mi że jest zdecydowanie za niskie.
Na jałowych obrotach jest poniżej 1 bara a na maksymalnych nie dochodzi do 3 bar.
No a teraz pytania jakie moga być przyczyny i ewentualne koszty w różnych wariantach.
Mechanik sugerował żeby pozbyć się samochodu ale to mi sie nie uśmiecha bo strace to co juz włożylem plus starta na sprzedaży plus włożenie kasy w nowy samochód (bo zawsze trzeba cos zrobić). Poza tym wychodzę z założenia że naprawy mechaniczne zawsze można zrobić a z blacharskimi bywa różnie.
Poza tym mechanik mówił że jego zdaniem samochód jest po kolizji rozrządu (połamane osłony rozrządu) oraz że ma duzy przebieg (na pewno ponad 400).
Kupiłem ten samochód żeby nim pojeżdzić ale teraz juz sam nie wiem co robić.
Pzdr
QbaB
Mam pytanie odnoście ciśnienia oleju a mianowicie mechanik powiedział mi że jest zdecydowanie za niskie.
Na jałowych obrotach jest poniżej 1 bara a na maksymalnych nie dochodzi do 3 bar.
No a teraz pytania jakie moga być przyczyny i ewentualne koszty w różnych wariantach.
Mechanik sugerował żeby pozbyć się samochodu ale to mi sie nie uśmiecha bo strace to co juz włożylem plus starta na sprzedaży plus włożenie kasy w nowy samochód (bo zawsze trzeba cos zrobić). Poza tym wychodzę z założenia że naprawy mechaniczne zawsze można zrobić a z blacharskimi bywa różnie.
Poza tym mechanik mówił że jego zdaniem samochód jest po kolizji rozrządu (połamane osłony rozrządu) oraz że ma duzy przebieg (na pewno ponad 400).
Kupiłem ten samochód żeby nim pojeżdzić ale teraz juz sam nie wiem co robić.
Pzdr
QbaB
Dzięki za te informacje, dodam jeszcze że właściwie gdyby mechanik mi o tym nie powiedzial to bym nie wiedział. Samochód generalnie dobrze jeździ, nie bierze oleju pomimo mojego niezbyt spokojnego stylu jazdy (aczkolwiek jest to minerał).WOJTEK26 pisze:Jezeli tłoki nie sa uszkodzone i korowody to w 1,5tys bys sie zamknął i miałbys silnik po remoncie a wymiana na inny to ciezko stwierdzic jego stan.
Mechanik nabrał podejrzeń po tym jak szklanki nie chciały sie odpowietrzyć.
Mam jeszcze jedno pytanie, na ile taki remont jest pilny? Dam rade spokojnie pojechać nad morze (mam ponad 400km w jedna stronę) bez stresu, że samochód mi stanie a ja zostanę z dwójką małych dzieci na środku pustej drogi?
Pzdr
QbaB
P.S.
Czy jest cień szansy że to tylko pompa olejowa niedomaga? Spróbowac najpierw ja wymienić?
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Hola, hola, wolnego Panowie.
A jakie wartości ciśnień oleju powinien mieć 1Z? Turbo gnojek z komorą wirową takich wartości jak ma kolega qbab nie miał po wyjściu z fabryki. Nie sądzę, by nagle turbo doładowany bezpośredni wtrysk miał specjalnie wysokie ciśnienia oleju, że nagle niecały 1bar na biegu jałowym i pod 3 bary przy maksymalnych obrotach to było mało. Mam nadzieję, że ciśnienie oleju mierzone na rozgrzanym oleju (ok 80*C)?
Turbo diesel ma niższe ciśnienia oleju niż zwykły klekot, to tak dla doinformowania.
A jakie wartości ciśnień oleju powinien mieć 1Z? Turbo gnojek z komorą wirową takich wartości jak ma kolega qbab nie miał po wyjściu z fabryki. Nie sądzę, by nagle turbo doładowany bezpośredni wtrysk miał specjalnie wysokie ciśnienia oleju, że nagle niecały 1bar na biegu jałowym i pod 3 bary przy maksymalnych obrotach to było mało. Mam nadzieję, że ciśnienie oleju mierzone na rozgrzanym oleju (ok 80*C)?
Turbo diesel ma niższe ciśnienia oleju niż zwykły klekot, to tak dla doinformowania.
Wszystko w tym temacie <ok>trepek pisze:Wartości dla 1.6 TD - na biegu jałowym 0.3 bar, przy 2000 obr nie mniej niż 0.9 bar (zdrowe silniki mają 1.5-2.0 bar), maksymalnie 1.6TD osiąga chyba coś ok 3 bar przy 5 tys obr.
Silniki 1Z i SB mają taki sam typ pompy oleju tzn że regulator ciśnienia oleju w pompie jest ustawiony na takie samo ciśnienie więc wartości powinny być identyczne. Pompa oleju do silników benzynowych i jej parametry to całkiem inna bajka.
qbab zmień olej na półsyntetyka, a przede wszystkim mechanika.
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
@qbab
Czyli pod względem ciśnienia oleju masz silnik zdrowy niczym rydz :mrgreen: Spokojnie możesz nie tylko dojechać nad morze ale i zwiedzić całą Europę. Szerokości <ok>
A tego mechanika omijaj szerokim kołem bo byś musiał zrobić generalkę lub samochód zmienić. Możesz go raz odwiedzić i powiedzieć, by się doszkolił
A przebieg to po czym wywnioskował? Po stanie ogumienia?
Czyli pod względem ciśnienia oleju masz silnik zdrowy niczym rydz :mrgreen: Spokojnie możesz nie tylko dojechać nad morze ale i zwiedzić całą Europę. Szerokości <ok>
A tego mechanika omijaj szerokim kołem bo byś musiał zrobić generalkę lub samochód zmienić. Możesz go raz odwiedzić i powiedzieć, by się doszkolił
A przebieg to po czym wywnioskował? Po stanie ogumienia?
Wczoraj odpisałem ale widze ze nie ma mojego postu wiec napisze jeszcze raz.trepek pisze:@qbab
Czyli pod względem ciśnienia oleju masz silnik zdrowy niczym rydz :mrgreen: Spokojnie możesz nie tylko dojechać nad morze ale i zwiedzić całą Europę. Szerokości <ok>
A tego mechanika omijaj szerokim kołem bo byś musiał zrobić generalkę lub samochód zmienić. Możesz go raz odwiedzić i powiedzieć, by się doszkolił
A przebieg to po czym wywnioskował? Po stanie ogumienia?
Wg mechnika ciśnienie powinno wynosić ok 1,5-2 bar na obrotach jałowych i 3-5 bar przy 3000 obr/min. Zresztą i powyżej ktos napisał o podobnym ciśnieniu i widzaiłem też posta na grupie gdzie podane były podobne wartości.
Olej mineralny zalałem gdyz w sklepie gdzie kupowałem ZDECYDOWANIE mi odradzili zakup półsyntetyka po tym jak usłyszeli, że teraz mam mineralny. Mechanik też mi odradzał przechodzenia na półsyntetyk jednak za moja namową kupił taki olej (zalaliśmy jednak minerał a półsyntetyk oddał w sklepie).
Faktycznie ciśnienie chyba mam niskie bo dziś zwróciłem uwage że szklanki grały jeszcze jakąś minutę po odpaleniu, po przejechaniu ok 1,5 km do sklepu już nie grały.
Dzwonilem do Wielunia. Silnik to koszt rzędu 1000zł. Wymiana pewnie wyniesie 2-gie tyle jak się doliczy jakieś oleje, płyny, uszczelki itp. Niestety w tej chwili nie mają silnika w samochodzie żeby można bylo go sprawdzić.
pzdr
QbaB
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
@qbab
Powiem krótko, sprzedawca to debil, mechanik również, do 1Z odradzane jest wlewanie minerała. Duża część osób na tym forum śmiga na full syntetykach i nic się nie dzieje. A odradzali bo się nie znają. Czy ktoś w sklepie podszedł do samochodu, odpalił go, turbo sprawdził itp? Czy tylko przez szybkę w sklepie: "o, stary diesel to proszę, minerał".
Ja jeżdżę 22 latkiem z przebiegiem rzędu pół miliona na półsyntetyku i co, i nic. Tygodniowo robię 500-900km (a ostatnio miałem tydzień, gdzie zrobiłem 1400km). Rocznie policzl jakiego rzędu są to przebiegi.
Mechanikowi powiedz aby lepiej sprawdził w etce jaki typ pompy oleju z jakim regulatorem siedzi w Twoim zetorku i niech ponownie sprawdzi odczyty. Ja Ci dane ciśnień z książki serwisowej podałem.
A że Ty kolego czytasz wartości ciśnień dla benzyny i chcesz, by 1Z miał takie same - Twoja sprawa. Jak masz pieniądze to remontuj zdrowy silnik, to Twój porfel nie mój.
Ta minuta po odpaleniu to na biegu jałowym było czy sprawdzałeś tak, jak w książce pisze?
To raz, dwa - ile km ma olej, jakiej firmy, i na miłość Boską, to minerał jest!
Trzy - jaki jest styl Twojej jazdy? Przeganiasz niekiedy samochód na drodze do odcięcia? Czy styl Twojej jazdy to jak najwyższy bieg i obroty byle nie wyższe niż 2000?
Mam nadzieję, że mi odpowiesz na te trzy krótkie pytania.
Powiem krótko, sprzedawca to debil, mechanik również, do 1Z odradzane jest wlewanie minerała. Duża część osób na tym forum śmiga na full syntetykach i nic się nie dzieje. A odradzali bo się nie znają. Czy ktoś w sklepie podszedł do samochodu, odpalił go, turbo sprawdził itp? Czy tylko przez szybkę w sklepie: "o, stary diesel to proszę, minerał".
Ja jeżdżę 22 latkiem z przebiegiem rzędu pół miliona na półsyntetyku i co, i nic. Tygodniowo robię 500-900km (a ostatnio miałem tydzień, gdzie zrobiłem 1400km). Rocznie policzl jakiego rzędu są to przebiegi.
Mechanikowi powiedz aby lepiej sprawdził w etce jaki typ pompy oleju z jakim regulatorem siedzi w Twoim zetorku i niech ponownie sprawdzi odczyty. Ja Ci dane ciśnień z książki serwisowej podałem.
A że Ty kolego czytasz wartości ciśnień dla benzyny i chcesz, by 1Z miał takie same - Twoja sprawa. Jak masz pieniądze to remontuj zdrowy silnik, to Twój porfel nie mój.
Ta minuta po odpaleniu to na biegu jałowym było czy sprawdzałeś tak, jak w książce pisze?
To raz, dwa - ile km ma olej, jakiej firmy, i na miłość Boską, to minerał jest!
Trzy - jaki jest styl Twojej jazdy? Przeganiasz niekiedy samochód na drodze do odcięcia? Czy styl Twojej jazdy to jak najwyższy bieg i obroty byle nie wyższe niż 2000?
Mam nadzieję, że mi odpowiesz na te trzy krótkie pytania.