[80 B4 1,9 AAZ] Straszne kopcenie
[80 B4 1,9 AAZ] Straszne kopcenie
Witam,
Mam pewien problem z moim autkiem. Od pewnego czasu zaczęło strasznie kopcić. Wystarczy, że obroty osiągną jakies 1,5 - 2 tysiące obrotów i już widać za mną czarny dym (z wydechu wydostaje się czarna sadza). Niedawno miałem wymienianą turbinę (oddałem ją do regeneracji), ponieważ brała mi bardzo duże ilości oleju. Po montażu wymieniłem również olej i filtr oleju. Turbina wydaje się być dobrze zregenerowana, autko odzyskało trochę mocy a także sprawdzam co pewien czas ilość oleju na zimnym silniku i pozostaje bez zmian. Dlatego kopcenie raczej nie jest powodem spalania oleju przez turbinę. Zastanawiam się co może być przyczyną tego kopcenia dlatego zwracam się z prośbą do szanownych kolegów klubowiczów o poradę. Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam
Mam pewien problem z moim autkiem. Od pewnego czasu zaczęło strasznie kopcić. Wystarczy, że obroty osiągną jakies 1,5 - 2 tysiące obrotów i już widać za mną czarny dym (z wydechu wydostaje się czarna sadza). Niedawno miałem wymienianą turbinę (oddałem ją do regeneracji), ponieważ brała mi bardzo duże ilości oleju. Po montażu wymieniłem również olej i filtr oleju. Turbina wydaje się być dobrze zregenerowana, autko odzyskało trochę mocy a także sprawdzam co pewien czas ilość oleju na zimnym silniku i pozostaje bez zmian. Dlatego kopcenie raczej nie jest powodem spalania oleju przez turbinę. Zastanawiam się co może być przyczyną tego kopcenia dlatego zwracam się z prośbą do szanownych kolegów klubowiczów o poradę. Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 25 maja 2010, 10:05 przez belairek, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
O ile ci zadymia na czarno przy rozpędzaniu to większość jak nie wszystkie turbodiesle tak ma.Dymienie powinno ustąpić po chwili gdy turbina odpowiednio dopompuje powietrza .Czarny dym=nie spalone do końca paliwo .Albo masz zbyt dużą dawkę albo, co bardziej prawdopodobne zbyt małe ciśnienie doładowania.Musisz zmierzyć manometrem ile ci turbo pompuje .Powinno od 0,6 do 0,8 bara .
kolego i co miałes z tym kopceniem bo ja tez mam taki problem jak Ty.
Dwa tygodnie temu założone po regeneracji turbo ładnie chodzi mocy przyrosło, a dalej powyżej 1,5 tys. obr zaczyna kopcić na czarno. Wszystkie gumy szczelne, uszczelki tak samo nie popękane;/ czy katalizator moze z tym miec coś wspólnego? co radzicie ? HELP!?
Dwa tygodnie temu założone po regeneracji turbo ładnie chodzi mocy przyrosło, a dalej powyżej 1,5 tys. obr zaczyna kopcić na czarno. Wszystkie gumy szczelne, uszczelki tak samo nie popękane;/ czy katalizator moze z tym miec coś wspólnego? co radzicie ? HELP!?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Katalizator czy jest czy go nie ma nie ma najmniejszego wpływu na dymienie .Takie rzeczy to jak byś miał filtr cząstek stałych .Czarny dym to albo zalegająca w wydechu sadza albo zbyt duża dawka ,albo zbyt niskie ciśnienie doładowania .Dymienie większe lub mniejsze przy rozpędzaniu jest i będzie w każdym turbodieslu .Powinno zaniknąć przy stałej prędkości .Podłacz manometr i na 3 gaz w podłogę ,powinno ładować ok 0,6 -0,7 barakurtzzz17 pisze:Dwa tygodnie temu założone po regeneracji turbo ładnie chodzi mocy przyrosło, a dalej powyżej 1,5 tys. obr zaczyna kopcić na czarno. Wszystkie gumy szczelne, uszczelki tak samo nie popękane;/ czy katalizator moze z tym miec coś wspólnego?
TAk tylko skąd wziąć manometr? Ile u mechanika może to kosztować ? podłączenie manometra sprawdzenie ile Bar i ustawienie prawidłowego doładowania ? dzisiaj na oko podkreciłem doładowanie to jeszcze bardziej kopci. ustawiłem tak jak było, dalej kopci ale mniej. aha dodam jeszcze jak podreciłem doładowanie to lepiej zbierał tyle ze kopcił za bardzo;/
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Zakupić ,pożyczyć ,przyjechać do mnie :mrgreen:kurtzzz17 pisze:TAk tylko skąd wziąć manometr?
Nie mam pojęcia bo nie korzystam ,ale czasami można się zdziwić ich cennikiemkurtzzz17 pisze:Ile u mechanika może to kosztować ? podłączenie manometra sprawdzenie ile Bar i ustawienie prawidłowego doładowania ?
Na oko to chłop w szpitalu... itd kręcąc na oko nie wiesz ile ustawiłeś a zbyt duże ciśnienie szybko może zaszkodzić sprężarce i uszczelce pod głowicąkurtzzz17 pisze:dzisiaj na oko podkreciłem doładowanie to jeszcze bardziej kopci.
Kurcze kompletna porażka z tym moim autem. Okazało się, że padła znowu turbina. Oddałem ją do reklamacji (mam na rok garancję), chłopaki twierdzili, że turbo jest sprawne w 100%, ale na "wszelki wypadek" ją rozbiorą, sprawdzą i przeczyszczą. Jak już ją zrobili, zaniosłem do warszatu i tam mój mechanik mi ją zamontował. Auto odzyskało trochę mocy i co najważniejsze przestało kopcić, nawet podciągając go na trochę wyższe obroty. Pojeździłem tydzień i znowu wszystko zaczyna się od początku. Znowu kopci, autem jeździ się jak maluchem, zdycha pod każdą górkę, zaczyna zabierać olej z silnika (co prawda niewiele ale zawsze). Szczerze nie mam już sił. Tyle kasy co w niego władowane i bez efektu. Zaczynam się zastanawiać, że to może nie być wina turbiny. Może coś powoduje, że ona słabnie, że nie działą tak jak powinna. Nie znam się za bardzo na tym, więc piszę z prośbą o jakąś fachową podpowiedź. Gdzie szukać?? Co może powodować te wszystkie objawy? Dodam, ze dym jest koloru czarnego...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Normalnie nie ma takiej możliwości żeby turbina w tak krótkim czasie się skończyła i słabła nagle .Nawet turbo puszczające olej i mające duże luzy na wirniku potrafi pompować w miarę przyzwoicie.Ciśnienia doładowania pewnie nie zmierzyłeś ?Jak nie zmierzysz to będziesz dreptał w miejscu .Zmierz albo jedż do tych co ci robili tą turbinę i niech sprawdzą co jest nie tak .Masz zwykłą turbinę a nie ze zmienną geometrią więc nie wiem co oni ci czyścili w tej turbinie bo tam nie ma czego czyścić .Dym koloru czarnego i brak mocy świadczy ewidentnie że silnik nie spala do końca dawki paliwa podanej przez pompę .Brak odpowiedniego ciśnienia doładowania w dolocie również będzie dawało takie objawybelairek pisze:Pojeździłem tydzień i znowu wszystko zaczyna się od początku. Znowu kopci, autem jeździ się jak maluchem, zdycha pod każdą górkę, zaczyna zabierać olej z silnika (co prawda niewiele ale zawsze). Szczerze nie mam już sił. Tyle kasy co w niego władowane i bez efektu. Zaczynam się zastanawiać, że to może nie być wina turbiny. Może coś powoduje, że ona słabnie, że nie działą tak jak powinna.
kurcze byłem u mechanika, sprawdzał mi ciesnienie i ładuje na 1 bar ale nie przeładowuje coś mówił o jakimś zaworze, że jakieś cięgiełko nie chodzi i daje stałe ładowenie 1 bar. Co robić turbina regenerowana niedawno, czy to moze byc wina tych co regenerowali ją ze nie chodzi ta lanca regulująca ciśnienie doładowania??