[b4 1.9TDI 1Z]Problem z układem chłodniczym.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6
- Rejestracja: 21 wrz 2009, 13:52
- Lokalizacja: Nysa
[b4 1.9TDI 1Z]Problem z układem chłodniczym.
Witam,
Mam problem z układem chłodniczym, mianowicie podczas jazdy normalnej do 100km/h temperatura wzrasta mi do okolo 100stopni jak szybiej to rosnie, a okolo 130 i wiecej to jakies kilka minut jazdy i woda sie gotuje;/ jest takie cisnienie ze weze rozrywalo . Dzieje mi sie to od jakiegos czasu jak kupilem audianke wszystko bylo ok, a mam juz ja sporo. Zaczelo sie tak: wymienilem pompe bo cieklo, potem termostat bo cos bylo z nim nie tak, po drodze wywalilo mi kilka wezy tez wymieniliem, wentylatoy caly czas działaja(układ jest odpowietrzony). Jest strasznie duze cisnienie, z korka od zbiornicza wywalilem sprezynke bo moze ona sie przycinala i nie bylo odprowadzenia, ale jednak nie to. nie mam juz pojecia co moze byc.
Miał juz ktos taki problem z ukladem?
Zagladam tu codzinnie wiec odpowiem na pyania jak cos jesze mialbym opisac.
Mam problem z układem chłodniczym, mianowicie podczas jazdy normalnej do 100km/h temperatura wzrasta mi do okolo 100stopni jak szybiej to rosnie, a okolo 130 i wiecej to jakies kilka minut jazdy i woda sie gotuje;/ jest takie cisnienie ze weze rozrywalo . Dzieje mi sie to od jakiegos czasu jak kupilem audianke wszystko bylo ok, a mam juz ja sporo. Zaczelo sie tak: wymienilem pompe bo cieklo, potem termostat bo cos bylo z nim nie tak, po drodze wywalilo mi kilka wezy tez wymieniliem, wentylatoy caly czas działaja(układ jest odpowietrzony). Jest strasznie duze cisnienie, z korka od zbiornicza wywalilem sprezynke bo moze ona sie przycinala i nie bylo odprowadzenia, ale jednak nie to. nie mam juz pojecia co moze byc.
Miał juz ktos taki problem z ukladem?
Zagladam tu codzinnie wiec odpowiem na pyania jak cos jesze mialbym opisac.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 63
- Rejestracja: 14 sty 2007, 19:12
- Lokalizacja: Olecko
Kolego ja tak miałem w golfie dieselku no i to była uszczelka pod głowicą,a w płynie nie masz tłustych oczek pływających ? Z tłumika nie daje białym Dymem?Najprawdopodobniej głowica do plantowania.Nierówna głowica (przegrzana) i ciśnienie ciśnie w płyn,sprawdź jeszcze tą chłodnicę jak kolega wyżej pisał ale ja stawiam na głowicę
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6
- Rejestracja: 21 wrz 2009, 13:52
- Lokalizacja: Nysa
uszczelke tez zrobilem bo cieklo, tez tam wywalilo. plyn jest czysty zlewalem go nie raz, przy wymianach.
A z ta zabita chlodnica to cisnienie sie wytwarza takie duze? i jak to sprawdzic czy nie jest zabita?
albo ta glowica, tylko ze zdnychj takich objawow nie ma, białey dym czy plamy w plynie.
Silnik byl przegrzany raz w zimie, wywalilo mi plyn na autostrdzie i sie doczołgałem do zjazdu, a tak to bez wiekszych szalenstw.
A z ta zabita chlodnica to cisnienie sie wytwarza takie duze? i jak to sprawdzic czy nie jest zabita?
albo ta glowica, tylko ze zdnychj takich objawow nie ma, białey dym czy plamy w plynie.
Silnik byl przegrzany raz w zimie, wywalilo mi plyn na autostrdzie i sie doczołgałem do zjazdu, a tak to bez wiekszych szalenstw.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6
- Rejestracja: 21 wrz 2009, 13:52
- Lokalizacja: Nysa
to samo co u mnie USZCZELKA pod głową niestety. :cry:
W Tdi trzeba albo opuścić gniazda zaworowe ,albo uszczelkę dać większą po planowaniu (koniecznie). Niestety tylko 1 na 10 mechaników o tym wie :cry:
A i nie zapomnieć o NOWYCH śrubach głowicy :!:
Jest także możliwość nieliniowości bloku silnika-ale tego nikomu nie życzę <buu>
W Tdi trzeba albo opuścić gniazda zaworowe ,albo uszczelkę dać większą po planowaniu (koniecznie). Niestety tylko 1 na 10 mechaników o tym wie :cry:
A i nie zapomnieć o NOWYCH śrubach głowicy :!:
Jest także możliwość nieliniowości bloku silnika-ale tego nikomu nie życzę <buu>
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6
- Rejestracja: 21 wrz 2009, 13:52
- Lokalizacja: Nysa