Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[8B coupe NG quattro] kilka pytań o rozrząd

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
topgear68

[8B coupe NG quattro] kilka pytań o rozrząd

Post autor: topgear68 » 28 paź 2008, 13:00

panowie i panie ;-)
mam kilka pytań odnosnie paska rozrzadu:

1. co ile wymiana :?: we wszystkich silnikach audi jest co 60 tys km :?:

2.jakie sa koszty czesci+robocizna

3. moj mechanik mowi ze zeby zabrac sie za robote to trzeba pol przodu rozebrac (zderzak, pas przedni) czy to prawda :?: bo w sumie za duzo miejsca to tam niema wiec moze miec racje :?:

Awatar użytkownika
cosmeet
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 17 kwie 2008, 18:16

Post autor: cosmeet » 28 paź 2008, 13:31

Ja jakis czas temu robiłem to w swoim 2,3 NG 10v

Za części dałem jakieś 350zł. Rolka, Pompa wody, pasek + przy okazji wszystkie paski klinowe(jest ich u mnie 3).
Cen dokładnie nie potrafię rozbić. Faktury znaleźć nie mogę. Z tego co pamiętam to rolka kosztowała koło 100zł.
Robota miała mnie wynieść koło 200zł. Ale że właśnie musieli mi zdjąć przód to policzyli sobie koło 300.

Co ile się wymienia to nie wiem. Ja zrobiłem to po kupnie i słusznie bo już słabo to wyglądało.

Awatar użytkownika
foxbat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 614
Rejestracja: 23 lis 2006, 21:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: foxbat » 28 paź 2008, 15:53

mnie to kosztowało raz ok.500zł. Trzeba pamiętać o wymianie pompy wody. niestety trzeba też zdejmować zderzak, aczkolwiek wiem, że można tylko ściągnąć tę kratkę w zderzaku i też da radę, ale mało to wygodne.

Rozrząd raczej co 60.000km, nie ryzykowałbym dłużej.

Awatar użytkownika
bartekgatebil
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 20 paź 2008, 19:39
Lokalizacja: krakow

[B3 coupe ng quttro]

Post autor: bartekgatebil » 29 paź 2008, 00:40

ja mam B3 [7A q] i zmienalem rozrzad
bez zciagania zderzaka, chyba niema wielkiej ruznicy
z dostepem w twoim [ng] ale zdemontowac pasek jest latwo a wtedy sami zobacza. ja odpiolem tylko ta kratke ze zdezaka i potem kluczem nasadowym z przedluzka odkrecasz kolo pasowe walu korbowego, zablokuj silnik wkladajac cos mocnego w otwor na kolo zamachowe.......

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 29 paź 2008, 02:09

ad1 rozrząd 40-50 tys km dłużej mozna jeździć ale jest to ryzykowne.

ad2
ceny:
rolka ok 100zł
pasek 80-100zł
pompa 100zł

ja za robote w takim aucie biore 120-150

ad3
Audi 80 to nie Passat b5 zeby do rozrządu zderzak i pas przedni zdejmować :lol:
zresztą jedni robią tak a inni inaczej. każdy mechanik w jakimś stopniu sobie zycie utrudnia :-P

topgear68

Post autor: topgear68 » 29 paź 2008, 06:55

widmo pisze:Audi 80 to nie Passat b5 zeby do rozrządu zderzak i pas przedni zdejmować
moj mechanik wlasnie mowil na odwrot ze z moim coupe upora sie w jeden dzien bo jest duzo rozbierania i bawienia sie a B5 to na poczekaniu robi :shock:

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 29 paź 2008, 11:31

topgear68 pisze:
widmo pisze:Audi 80 to nie Passat b5 zeby do rozrządu zderzak i pas przedni zdejmować
moj mechanik wlasnie mowil na odwrot ze z moim coupe upora sie w jeden dzien bo jest duzo rozbierania i bawienia sie a B5 to na poczekaniu robi :shock:
powodzenia mu życze przy rozrządzie np w b5 1.9 afn bez demontarzu przodu <ok>

[ Dodano: 2009-03-28, 22:49 ]
Mam nadzieje ze pomoże.

Obrazek

hopek03
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 01 lut 2009, 12:35

Post autor: hopek03 » 11 cze 2010, 22:50

Podepnę się pod temat,mam takie pytanie a mianowicie będę wymieniał pasek rozrządu i mam dylemat jakiej firmy pasek kupić co wy byście polecili, Gejtz,Contitec,Bosch,lub jakieś inne propozycje chodzi mi o wytrzymałość i jakość, z góry za wszystkie odpowiedzi dziękuję.

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 11 cze 2010, 23:38

Pasek: Gates Powergrip lub Conti.
Rolka: INA, SKF, Ruville.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl