Witam forumowiczów, od wczoraj jestem szczęśliwym posiadaczem ponoć nieśmiertelnego 1.9 TDI. Jest to mój pierwszy diesel i pierwsze audi więc proszę o wyrozumiałość :mrgreen:
Moje pytania są następujące
1: Jak długo trzeba po odpaleniu auta dać popracować silnikowi przed ruszeniem i przed wyłączeniem ??
2:Gdzie są wszystkie filtry które powinienem wymienić ??
3:Czasami nie zawsze jeśli delikatnie wcisnę sprzęgło to czuję delikatne bicia, czego to może być przyczyną
4: Abs kontrolka zapala się po przekręceniu kluczyka i gaśnie po około 3 sekundach czy tak ma być ??
5: Jak często serwisujecie klimatyzację?? Przed dojazdem do celu wyłączam klimę (około dwóch minut przed celem) i czuję trochę taki zapach zgnilizny serwis klimy się kłania czy filtra kabinowego ( Jeśli jest :lol: )
Rozrząd oleje itd to wiem dotyczy wszystkich marek :mrgreen:
6: Autoalarm działa na zasadzie takiej, że włącza się dopiero po włożeniu kluczyka do stacyjki, a nie jak otwieram drzwi, czy są takie alarmy czy coś jest nie tak z moim ??
7: Tłumik jest z benzyny Tzn prosty, czy poza estetyką (sadza) ma to wpływ na silnik
8: Ponieważ ma w najbliższym czasie ochotę zakupić tubę to przy okazji zapytam jak najprościej poprowadzić kabel przez tunel do bagażnika może ktoś to już ćwiczył
Za wszystkie banalne pytania przepraszam trochę zrozumienia :oops:
[b4 1z] Pytania o podstawową exploatacje
- goldi j51
- Forum Audi 80
- Posty: 3625
- Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
- Imię: Robert
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Witaj w klubie a więc tak
1) Ruszaj po paru sekundach po odpaleniu jak olej dotrze do całego układu silnika jest to słyszalne a po za tym silniki diesel na wolnych obrotach sie nie nagrzeje
2) filtr paliwa masz przy ścianie grodziowej silnika oleju po prawej stronie a po powietrza po lewej jak zdejmiesz jego osłonę
3) to normalny objaw sprzęgła że jak delikatnie naciśniesz to czuć drgania jak wciśniesz sprzęgło to łożysko oporowe dociska do Docisku sprzęgła i stąd te drgania
4) Normalne
5) Klimatyzacje nabijam raz na dwa lata odgrzybiam samemu co rok i filtr przeciwpyłkowy (kabinowy) też wymieniam co rok przed sezonem grzewczym a filtr paliwa zmieniam przed każdą zimą
1) Ruszaj po paru sekundach po odpaleniu jak olej dotrze do całego układu silnika jest to słyszalne a po za tym silniki diesel na wolnych obrotach sie nie nagrzeje
2) filtr paliwa masz przy ścianie grodziowej silnika oleju po prawej stronie a po powietrza po lewej jak zdejmiesz jego osłonę
3) to normalny objaw sprzęgła że jak delikatnie naciśniesz to czuć drgania jak wciśniesz sprzęgło to łożysko oporowe dociska do Docisku sprzęgła i stąd te drgania
4) Normalne
5) Klimatyzacje nabijam raz na dwa lata odgrzybiam samemu co rok i filtr przeciwpyłkowy (kabinowy) też wymieniam co rok przed sezonem grzewczym a filtr paliwa zmieniam przed każdą zimą
-
- Forum Audi 80
- Posty: 70
- Rejestracja: 06 mar 2008, 15:14
- Lokalizacja: Świdnik
Część bobx, wszystkie odpowiedzi znajdziesz na forum, wystarczy trochę posiedzieć i poczytać a można dowiedzieć się duuużo o Audi i ogólnie o motoryzacji> Ale na prędce trochę Ci pomogę:) 1. Po odpaleniu w sumie jak dla mnie szkoda paliwa żeby chodził na wolnych obrotach, po prostu na zimnym silniku bardzo go nie pałuj i będzie dobrze, powiedzmy jazda do 2000-2200obr aż złapie temp.roboczą:) Przed zgaszeniem po ostrzejszej jeździe możesz mu dać z minutkę żeby sobie trochę poklektał i Turbinka się schłodziła
2.Filtr kabinowy masz w podszybiu po stronie pasażera, trzeba zdjąć taką plastikową osłonę.
Powietrza masz po lewej stronie silnika w takim plastikowym pudle :mrgreen: zamykanym na zatrzaski. Oleju jest po prawej stronie silnika trochę tak niżej przykręcony pod kątem w taką kwadratową podstawę.
3.4Z tym ci nie pomogę, ale jak się nic nie ślizga i sprzegło działa to nie przejmował bym się tym.
4.Klimę trzeba odgrzybić i wymień filtr kabinowy. Przestanie śmierdzieć. Ja to robię raz do roku.
Jak będziesz mieniać olej to nie lej minerała tylko coś lepszego. Ja używam Castrola 10W40. Z alarmem to nie wiem o co ci biega.
2.Filtr kabinowy masz w podszybiu po stronie pasażera, trzeba zdjąć taką plastikową osłonę.
Powietrza masz po lewej stronie silnika w takim plastikowym pudle :mrgreen: zamykanym na zatrzaski. Oleju jest po prawej stronie silnika trochę tak niżej przykręcony pod kątem w taką kwadratową podstawę.
3.4Z tym ci nie pomogę, ale jak się nic nie ślizga i sprzegło działa to nie przejmował bym się tym.
4.Klimę trzeba odgrzybić i wymień filtr kabinowy. Przestanie śmierdzieć. Ja to robię raz do roku.
Jak będziesz mieniać olej to nie lej minerała tylko coś lepszego. Ja używam Castrola 10W40. Z alarmem to nie wiem o co ci biega.
bobx, to tak:
1. Ja stosuję zasadę na zimnym "aż przestanie klepać" na ciepłym - wiadomo <ok> Co do gaszenia, to jak dałeś mocno w palnik to daj czas turbinie się ostudzić minutka czy dwie na jałowych obrotach nie zaszkodzi portfelowi.
2. Filtr powietrza - duża czarna skrzynka po lewej, filtr paliwa - po prawej stronie akumulatora, filtr oleju - poniżej i trochę na prawo od filtra paliwa
3. Wiele osób tak ma, najczęstsza diagnoza to łożysko oporowe. Jeśli oprócz lekkiego bicia nic się ze sprzęgłem nie dzieje, nie ma co zaczepiać.
4. U mnie jest tak samo, ABS działa prawidłowo.
5. Odgrzybić klime by się przydało jeśli nie było to robione. Filtr kabinowy jest pod plastikami przy wycieraczkach, po stronie pasażera/
6. Tutaj nie wiem o co chodzi.
7. Raczej przy zastosowaniu tylko końcowego tłumika nic negatywnego silnikowi nie powinno się dziać.
8. Najprościej kable do bagażnika prowadzić progami. Demontaż jest banalnie prosty, po prostu wyszarpujesz go do góry, z tyłu jest przykręcony bodajże jedną śrubką. Jak wyciągniesz cały wyciągasz przednimi drzwiami. Kable zasilające poprowadź prosto od akumulatora, przez otwór technologiczny. Koło pompy ABS (poniżej, kapke w lewo) powinieneś mieć taką gumową zaślepkę z cyckami, obcinasz jeden i pchasz tamtędy kabel - zdejmujesz półkę pod kierownicą i wciągasz do dalej do samochodu
Wszystkie strony podawałem patrząc od przodu auta
E> Cholercia się rozpisałem a tu już wszystko wyjaśnili
1. Ja stosuję zasadę na zimnym "aż przestanie klepać" na ciepłym - wiadomo <ok> Co do gaszenia, to jak dałeś mocno w palnik to daj czas turbinie się ostudzić minutka czy dwie na jałowych obrotach nie zaszkodzi portfelowi.
2. Filtr powietrza - duża czarna skrzynka po lewej, filtr paliwa - po prawej stronie akumulatora, filtr oleju - poniżej i trochę na prawo od filtra paliwa
3. Wiele osób tak ma, najczęstsza diagnoza to łożysko oporowe. Jeśli oprócz lekkiego bicia nic się ze sprzęgłem nie dzieje, nie ma co zaczepiać.
4. U mnie jest tak samo, ABS działa prawidłowo.
5. Odgrzybić klime by się przydało jeśli nie było to robione. Filtr kabinowy jest pod plastikami przy wycieraczkach, po stronie pasażera/
6. Tutaj nie wiem o co chodzi.
7. Raczej przy zastosowaniu tylko końcowego tłumika nic negatywnego silnikowi nie powinno się dziać.
8. Najprościej kable do bagażnika prowadzić progami. Demontaż jest banalnie prosty, po prostu wyszarpujesz go do góry, z tyłu jest przykręcony bodajże jedną śrubką. Jak wyciągniesz cały wyciągasz przednimi drzwiami. Kable zasilające poprowadź prosto od akumulatora, przez otwór technologiczny. Koło pompy ABS (poniżej, kapke w lewo) powinieneś mieć taką gumową zaślepkę z cyckami, obcinasz jeden i pchasz tamtędy kabel - zdejmujesz półkę pod kierownicą i wciągasz do dalej do samochodu
Wszystkie strony podawałem patrząc od przodu auta
E> Cholercia się rozpisałem a tu już wszystko wyjaśnili
Dzięki wszystkim od jutra biorę się za filtry.Lukasz1988 pisze:Część bobx, wszystkie odpowiedzi znajdziesz na forum, wystarczy trochę posiedzieć i poczytać a można dowiedzieć się duuużo o Audi i ogólnie o motoryzacji> Ale na prędce trochę Ci pomogę:) 1. Po odpaleniu w sumie jak dla mnie szkoda paliwa żeby chodził na wolnych obrotach, po prostu na zimnym silniku bardzo go nie pałuj i będzie dobrze, powiedzmy jazda do 2000-2200obr aż złapie temp.roboczą:) Przed zgaszeniem po ostrzejszej jeździe możesz mu dać z minutkę żeby sobie trochę poklektał i Turbinka się schłodziła
2.Filtr kabinowy masz w podszybiu po stronie pasażera, trzeba zdjąć taką plastikową osłonę.
Powietrza masz po lewej stronie silnika w takim plastikowym pudle :mrgreen: zamykanym na zatrzaski. Oleju jest po prawej stronie silnika trochę tak niżej przykręcony pod kątem w taką kwadratową podstawę.
3.4Z tym ci nie pomogę, ale jak się nic nie ślizga i sprzegło działa to nie przejmował bym się tym.
4.Klimę trzeba odgrzybić i wymień filtr kabinowy. Przestanie śmierdzieć. Ja to robię raz do roku.
Jak będziesz mieniać olej to nie lej minerała tylko coś lepszego. Ja używam Castrola 10W40. Z alarmem to nie wiem o co ci biega.
W alarmie chodzi mi o to, że jak go uzbroję (CZ z pilotem) to mogę go bujać otworzyć drzwi kluczykiem itd i alarm się nie uruchomi. Wyje dopiero po przekręceniu kluczyka w stacyjce .
-
- Forum Audi 80
- Posty: 70
- Rejestracja: 06 mar 2008, 15:14
- Lokalizacja: Świdnik
Już troszkę gorzej ??avant94 pisze:[url=http://images39.fotosik.pl/302/f8c0f938cd02ec18.jpg]Obrazek[/URL] [url=http://images35.fotosik.pl/160/07b791a5b82f6f3amed.jpg]Obrazek[/URL] [url=http://images36.fotosik.pl/192/d6ff774d739d2236m.jpg]Obrazek[/URL] [url=http://images47.fotosik.pl/305/899bd0e63662fd7bm.jpg]Obrazek[/URL]
Leków zabrakło ??
<mikolaj>
[ Dodano: 2010-06-20, 09:40 ]
Wymieniłem filtr kabinowy nabicie plus odgrzybienie klimy i dalej czuć nieprzyjemny zapach jak wyłączę klimę i dam nadmuch na maxa ??
PS w Przemyślu usługa kosztowała mnie 120 Pln :lol:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 364
- Rejestracja: 11 kwie 2009, 11:05
- Lokalizacja: Chełm