[1.9 TDI 1z] Pęcherze powietrza
[1.9 TDI 1z] Pęcherze powietrza
Witam, mam ostatnio problem ze swoim autkiem. Auto zawsze paliło z pół obrotu jakiś miesiąc temu wymieniałem rozrząd i auto działało normalnie. od niedawna żeby z rana odpalić auto muszę go kręcić dosyć długo. natomiast podczas jazdy na 5 lub 4 biegu trzymając gaz lekko wciśnięty auto strasznie zaczęło szarpać, obstawiałem nastawnik więc odczepiłem biało niebieski kabel od wtyczki z licznika w ramach sprawdzenia. niestety szarpanie nie ustąpiło, zacząłem badać układ paliwowy, zauważyłem pęcherze powietrza w przewodach od filtra do pompy. żeby wiedzieć dokładnie czy powietrze bierze się z filtra czy z baku oryginalny czarny wężyk doprowadzający paliwo z baku do filtra wymieniłem na bezbarwny. ropa z baku do filtra dochodzi bez powietrza nie wiem tylko czy po zgaszeniu auta ropa powinna się cofa do baku czy nie, u mnie się cofa. tak więc obstawilem filtr jako winny, wyczytałem na forum ze często opaski są luźne wymieniłem wiec wszystkie na nowe, oring pod podgrzewaczem również, teraz wymienię jeszcze filtr tylko ze jest on tak dokręcony ze bez klucza się nie obejdzie a będę go miał dopiero w weekend. filtr ma jakieś 7 miesięcy.
Powiedzcie mi czy powietrze w przewodach do pompy może powodować ciężki rozruch z rana??? dodam tylko ze w aucie posiadam tzw. opornik ale jest on zrobiony na przełącznik i używany sporadycznie. czy jest jakiś sposób żeby auto zaczęło normalnie palić i jeździć???
Powiedzcie mi czy powietrze w przewodach do pompy może powodować ciężki rozruch z rana??? dodam tylko ze w aucie posiadam tzw. opornik ale jest on zrobiony na przełącznik i używany sporadycznie. czy jest jakiś sposób żeby auto zaczęło normalnie palić i jeździć???
Witam
może się tak dziać od powietrza w paliwie, sprawdź te opaski a jeśli to nie pomoże to może być taki przypadek jak u mnie te końcówki na które nakłada się wężyki - dojście do pompy i dojście z baku do filtra, które znajdują się na tym deklu od filtra paliwa one są osadzone na kleju i u mnie ten klej puścił i powietrze dostawało się tamtędy do układu. Ja to zalutowałem w koło i to załatwiło sprawę z powietrzem w układzie. Po takim zabiegu autko zaczęło łatwiej palić i lepiej reagowało na dodawanie gazu
Pozdrawiam
może się tak dziać od powietrza w paliwie, sprawdź te opaski a jeśli to nie pomoże to może być taki przypadek jak u mnie te końcówki na które nakłada się wężyki - dojście do pompy i dojście z baku do filtra, które znajdują się na tym deklu od filtra paliwa one są osadzone na kleju i u mnie ten klej puścił i powietrze dostawało się tamtędy do układu. Ja to zalutowałem w koło i to załatwiło sprawę z powietrzem w układzie. Po takim zabiegu autko zaczęło łatwiej palić i lepiej reagowało na dodawanie gazu
Pozdrawiam
Witam.
Kolego więc odpowiadając na twoje pytanie. Pompa paliwowa posiada swoje ciśnienie robocze pod którym otwiera wtryski. Ty jeżeli masz gdzieś nieszczelność te ciśnienie spada a paliwo cofa się do baka gdyż jest tam podciśnienie [ nie powinno jeżeli jest szczelne wszystko]
Kręcąc rozrusznikiem pompujesz paliwo do pompy i podbijasz ciśnienie dlatego odpala po pewnym czasie
Miałem ten sam problem co ty mój problem to była ori uszczeleczka pod podgrzewaczem najlepszym rozwiazaniem była wymiana filtra paliwa na filtr bez zdejmowanej pokrywy.
Od tamtej pory pali na cyk a paliwo się nie cofa.
Sprawdzenie układu robisz prawidłowo poprzez wymianę przewodu na bezbarwny wtedy wszystko widać.
Szarpanie podczas jazdy to dziwne. Sprawdz pompę paliwową względem szczelności.
Kolego więc odpowiadając na twoje pytanie. Pompa paliwowa posiada swoje ciśnienie robocze pod którym otwiera wtryski. Ty jeżeli masz gdzieś nieszczelność te ciśnienie spada a paliwo cofa się do baka gdyż jest tam podciśnienie [ nie powinno jeżeli jest szczelne wszystko]
Kręcąc rozrusznikiem pompujesz paliwo do pompy i podbijasz ciśnienie dlatego odpala po pewnym czasie
Miałem ten sam problem co ty mój problem to była ori uszczeleczka pod podgrzewaczem najlepszym rozwiazaniem była wymiana filtra paliwa na filtr bez zdejmowanej pokrywy.
Od tamtej pory pali na cyk a paliwo się nie cofa.
Sprawdzenie układu robisz prawidłowo poprzez wymianę przewodu na bezbarwny wtedy wszystko widać.
Szarpanie podczas jazdy to dziwne. Sprawdz pompę paliwową względem szczelności.
p
Więc tak jak już wcześniej wspomniałem to ropa idąca z baku jest bez powietrza dopiero z filtra do pompy ma ona pęcherze, zdjąłem wszystkie osłony i cala pompa i nastawnik są suche i nigdzie wycieku ropy nie zauważyłem. zastanawiałem się nad filtrem scalonym który ma tylko wejście i wyjście ale wtedy musiałbym zrezygnować z podgrzewacza a nie wiem jak ma się to do zimy, czy przypadkiem podgrzewacz ten jest niezbędny. skoro ropa z baku jest bez powietrza to wszystko jest szczelne martwi mnie tylko te cofające się paliwo bo jak przyjdzie zima to będę mógł o samochodzie zapomnieć. wymienię jeszcze filtr i zobaczę czy coś to pomoże.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Przy wtyczce w liczniku jest dwa podobne kabelki :białoniebieski i niebieskobiały .Jak odpiąłeś tak jak piszesz białoniebieski to odpiąłeś nie ten co trzeba właściwy jest kabelek niebieskobiały.Jak chcesz być pewien że pozbawiłeś ECU sygnału predkości to ściągnij wtyczkę z impulsatora w skrzyni .Powietrze w paliwie nie będzie powodować szarpania tylko brak reakcji na gaz i "niejechanie"auta .Szarpanie na 4i 5 tym biegu w zdecydowanej większości przypadków powoduje albo brudny nastawnik albo notlauf spowodowany przeładowaniemzupens pisze:natomiast podczas jazdy na 5 lub 4 biegu trzymając gaz lekko wciśnięty auto strasznie zaczęło szarpać, obstawiałem nastawnik więc odczepiłem biało niebieski kabel od wtyczki z licznika w ramach sprawdzenia. niestety szarpanie nie ustąpiło
żeby wyeliminować nastawnik odpinałem wtyczkę więc to raczej nie to a szarpanie czy możne dokładniej falowanie jest podczas lekkiego naciskania gazu tak jakbyś jechał samochodem w gazie i zbrakło by gazu. jeżeli wcisnę gaz do podłogi na tym samym biegu bądź zredukuje i dam mocno w palnik to wszystko działa jak należy, falowanie ma miejsce tylko podczas lekkiego wciskania gazu lub podczas próby utrzymania stałej prędkości bez gwałtownego przyspieszania. dodam tylko ze jak zacznę gazować go na postoju to powietrze cały czas jest w wężykach od filtra do pompy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
A z którego roku masz auto? Na boschu czy na pierburgu? Bo jak na boschu to odcinanie sygnału predkości dla ECU na nic Tak mozna potwierdzić winę tylko nastawnika indukcyjnego montowanego w autach od 03.94rokuzupens pisze:żeby wyeliminować nastawnik odpinałem wtyczkę więc to raczej nie to a szarpanie czy możne dokładniej falowanie jest podczas lekkiego naciskania gazu
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Ciekawe jak w tym momencie wyglądają korekcje na wtryskach w grupie 013 .O ile jeszcze tego nie zrobiłeś to podłącz auto pod vaga ,powinno to co nie co rozjaśnićzupens pisze:falowanie jest podczas lekkiego naciskania gazu tak jakbyś jechał samochodem w gazie i zbrakło by gazu. jeżeli wcisnę gaz do podłogi na tym samym biegu bądź zredukuje i dam mocno w palnik to wszystko działa jak należy
bez imadła może być ciezko ,a filtr możesz złapać starym paskiem klinowym ,zaciągnąć założyć jakiś pręt i odkręcone.Tylko głowiczkę musisz jakoś unieruchomićzupens pisze:Macie może jakiś sposób na wykręcenie filtra z głowicy bez użycia imadła i klucza do filtrów???
Witam
Pozdrawiam
A jak można sprawdzić na 100 % nastawnik na boschu bo mi też delikatnie telepie ale jak odepnę prędkościomierz to nie przystaje i już myślałem że to może wtryski bo kiedyś jak stałem w korku to na wolnych obrotach silnik od czasu do czasu przerwałMUNIOR pisze:A z którego roku masz auto? Na boschu czy na pierburgu? Bo jak na boschu to odcinanie sygnału predkości dla ECU na nic Tak mozna potwierdzić winę tylko nastawnika indukcyjnego montowanego w autach od 03.94rokuzupens pisze:żeby wyeliminować nastawnik odpinałem wtyczkę więc to raczej nie to a szarpanie czy możne dokładniej falowanie jest podczas lekkiego naciskania gazu
Pozdrawiam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Na boschu niestety nie sprawdzisz ,chyba że uda się podpiąc vaga i zobaczyć w grupie 000 bo tylko ta jest dostępna ,czy w czasie drgań na jałowych skacze dawka paliwa .Innej opcji nie widzę .A co do wtrysków to możesz wykręcić i dać do sprawdzenia ,kosztuje to nie wiele albo wcale jak będziesz je u nich regenerował .Ale przynajmniej wiesz na czym stoisz jak sprawdziszdawid17 pisze:A jak można sprawdzić na 100 % nastawnik na boschu bo mi też delikatnie telepie ale jak odepnę prędkościomierz to nie przystaje
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Przejsciówkę obd 1 odb 2 musisz mieć ,chyba że chcesz sie bawić w kabelkową pinologię .Nie wiem jakiej masz długości kabelek ale mój niebieski chiński kabelek ma z 1,2 metra i bez problemu starcza na miejsce kierowcy , jest nawet deko zapasu ,Jak masz za krótki to przecież nie musisz siedzieć w auciedawid17 pisze:jakie macie sprawdzone sposoby aby się podpiąć i kabel dostał do środka bo ten z fejsa jest troszkę za krótki.