Koledzy mam nielada problem po wymianie wału korbowego i panewek (wał korbowy zosatał kupiony używany nominalny a panewki nowe)i złożeniu silnika jak uruchomiłem silnik na początku wogule nie swieciła mi sie kontrolka oleju,po ponownym odpaleniu przy rozruchu nie swiecił sie olej po odpaleniu świeciła sie cały czas . Wiec odpiołem przewody od czujników oleju i raz jednym i drugim dotykałem do masy na każdym jednum kablu po dotknięciu do masy kontrolka sie zapalała oczywiście na zgaszonym silniku z tym że przy czujniku w korpusie jak dotykałem do czujnika to kontrolka sie nie zapalała.
Moje przypuszczenie było takie że padł dolny czujnik wiec zrobiłem taki myk że kabel od dolnego czujnika podpiołem do górnego i wynik był taki że przy obrotach 3000 zapaliła sie kontrolka i zawył buczek następnie podpiołem tak jak powino być spowrotem i co przy starcie kontrolka sie zapaliła po odpaleni po 4 sekundach zgasła ale po dodaniu leko gazu znuw zaczeła swiecić na wolnych obrotach gaśnie .
Przed złożeniem silnika silnik został dokładnie wymyty keszerem wszystkie kanały olejowe przedmuchane powietrzem i ropą pompa olejowa wyczyszczona ,jeżdze na półsyntetyku lotosa,przed naprawą nie miałem problemu z ciśnieniem.Wiem że powinem zmierzyc ciśnienie oleju ale niemam czym a boje się jechać autem do mechanika żeby go nie zatrzeć bo cała moja robota i kasa poszła by na marne.
dzisiaj wymienie czyjnik jak to nie pomorze to gdzie ewentualnie tkwi przyczyna.
W jednym z tematów czytałem że kolega munior pisal ze jak by było niskie ciśnienie to winowajcą moga być panewki ale u mnie są nowe.
nadomiar złego jest problem z obrotami na wolnych ładnie sobie silnik cyka po dodaniu gazu powyżej 2000 obr/min silnik sam sobie zwieksza obroty poczym je zmniejsza mam nadzieje że ta usterka z obrotami wynikła z umycia silnika i woda dostała sie do przewodów.
Prosił bym o jakieś sugestie
[1.9 TDI 1Z B4]problem z kontrolką oleju po małym remońcie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
No niestety bez tego się nie upewnisz czy z ciśnieniem jest wszystko w porządku czy nie .Co do wymiany panewek i wału to sprawdzałeś mikrometrem grubość wału czy załozyłeś bez sprawdzania?bo jak nie sprawdzałeś to różnie może być .Mam nadzieję że składałeś panewki smarując wszystko olejem a nie na sucho.krzychux pisze:Wiem że powinem zmierzyc ciśnienie oleju
No i po takim myku prawidłowo ,dolny czujnik po odpaleniu zwiera do masy a górny rozwiera i gasi kontrolkę.Jak nie słyszysz charakterystycznego klekotu silnika chodzącego bez ciśnienia oleju to nie martw się na zapas .Przynajmniej do momentu zmierzenia ciśnienia manometrem .Szkoda że mieszkasz daleko ode mnie bo u mnie manometr do oleju sobie leży bezczynnie a tobie by pomógł na pewno.Co do problemu z obrotami to za to odpowiada już nastawnik w pompie wtryskowej i komp. Jak tam nie nalałeś ,a to raczej nie możliwe to woda nie jest przyczyną .Rozłącz wtyczkę przy pompie wtryskowej i sprawdż czy nie dostała się tam woda ,co prawda kostki są w miarę hermetyczne ale jest możliwe że się tam dostałakrzychux pisze:zrobiłem taki myk że kabel od dolnego czujnika podpiołem do górnego i wynik był taki że przy obrotach 3000 zapaliła sie kontrolka i zawył buczek
wczoraj wymieniłem czujniki na nowe przy wymianie zauwarzyłem ze czujnik0,9 bar miałem wkrecony od dołu a czujnik 0,3 bara od góry w wsporniku chłodniczki filtra oleju.W jednym z poradników wyczytałem że czujnik 0,9 barama być wkręcony od góry wspornika a ten 0,3 bara od dołu w kadłubie tak więc zrobilem i tu moje pytanko czy tak na pewno ma być a co do wyniku wymiany to czujniki działają poprawnie.
pomierzone zostało takrze ciśnienie nanometrem co ma skale w kg/cm-do kwadratu czyli to jest równe barowi wynik był taki że na biegu jałowympokazywał 4 bary po dodaniu gazu obroty sadały do zera w tym momencie załamka była po przegazowaniu auta i ponownym pomiarze na starcie miał 3 a po dodaniu gazu ciśnienie rosło wraz z obrotami a po puszczeniu gazu spadały do zera.Mechanik kazał wymontowć chłodniczke żeby dostać sie do zaworka który się w niej znajduje i sprawdzenia go tak więc zrobiliśmy i po złożeniu wynik był taki że na wolnych obrotach miał 0,9-1 bara po dodaniu gazu ledwo dochodził do 4 gość stwierdził że ten typ tak ma i można z tym jeżdzić ale pompe olejową mógł by pan sobie wymienić ,z ciekawości sprawdzilismy cisnienie u kumpla w golfie III 1.9 tdi wynik był taki że na wolnych miał 3 bar a na wysokich dochodziło mu nawet do 6 jak to zobaczyłem to się załamałem a ciśnienie miałem chyba wyższe jak moja padlina mechanik nie skomentował tego prosił bym was o komentaż czy faktycznie te typy tak mają
[ Dodano: 2010-06-18, 07:39 ]
Koledzy pochwalcie się swoim ciśnieniem w zetorkach
pomierzone zostało takrze ciśnienie nanometrem co ma skale w kg/cm-do kwadratu czyli to jest równe barowi wynik był taki że na biegu jałowympokazywał 4 bary po dodaniu gazu obroty sadały do zera w tym momencie załamka była po przegazowaniu auta i ponownym pomiarze na starcie miał 3 a po dodaniu gazu ciśnienie rosło wraz z obrotami a po puszczeniu gazu spadały do zera.Mechanik kazał wymontowć chłodniczke żeby dostać sie do zaworka który się w niej znajduje i sprawdzenia go tak więc zrobiliśmy i po złożeniu wynik był taki że na wolnych obrotach miał 0,9-1 bara po dodaniu gazu ledwo dochodził do 4 gość stwierdził że ten typ tak ma i można z tym jeżdzić ale pompe olejową mógł by pan sobie wymienić ,z ciekawości sprawdzilismy cisnienie u kumpla w golfie III 1.9 tdi wynik był taki że na wolnych miał 3 bar a na wysokich dochodziło mu nawet do 6 jak to zobaczyłem to się załamałem a ciśnienie miałem chyba wyższe jak moja padlina mechanik nie skomentował tego prosił bym was o komentaż czy faktycznie te typy tak mają
[ Dodano: 2010-06-18, 07:39 ]
Koledzy pochwalcie się swoim ciśnieniem w zetorkach