Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9 TDI 1z] Pęcherze powietrza

dawid17
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 20 mar 2010, 21:29
Lokalizacja: Zielenice

Post autor: dawid17 » 18 cze 2010, 12:58

Przejściówkę mam, a jak mam sprawdzić to nie siedząc w aucie przecież nie będę chyba biegł obok jak będzie jechał a dodam że zaczyna szarpać na 3 i 4 biegu w obrotach 2000-2200 to ciężko by było nadążyć

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 18 cze 2010, 14:01

dawid17 pisze:a jak mam sprawdzić to nie siedząc w aucie przecież nie będę chyba biegł obok jak będzie jechał a dodam że zaczyna szarpać na 3 i 4 biegu w obrotach 2000-2200 to ciężko by było nadążyć
No raczej :mrgreen: Ja u ciebie obstawiam winę nastawnika ,zobacz co można znależć w środku <ok> https://audi80.pl/19tdi-1z-szarpanie ... 132,15.htm jak opiłków jest za dużo to i odpięcie sygnału prędkości dla ECU nie pomoże

dawid17
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 20 mar 2010, 21:29
Lokalizacja: Zielenice

Post autor: dawid17 » 18 cze 2010, 14:24

Jeszcze to jakoś sprawdzę vagiem,a w tym linku co mi podałeś pisałeś że ty mógłbyś wyczyścić ale do ciebie mam jednak trochę daleko więc może mógł byś mi polecić kogoś z okolic Krakowa, Kielc, Sosnowca, Kto da radę jakoś wskrzesić ten nieszczęsny nastawnik potencjometryczny :-/ . Ja mieszkam tak z ok 40km od Krakowa na północ (w stronę Kielc)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 18 cze 2010, 16:43

dawid17 pisze:a w tym linku co mi podałeś pisałeś że ty mógłbyś wyczyścić ale do ciebie mam jednak trochę daleko więc może mógł byś mi polecić kogoś z okolic Krakowa, Kielc, Sosnowca, Kto da radę jakoś wskrzesić ten nieszczęsny nastawnik potencjometryczny
Wszystko co pisałem dotyczy nastawnika indukcyjnego , w przypadku nastawnika potencjometrycznego czyszczenie ani odcinanie sygnału predkości nic nie da .Ma zupełnie inną zasadę działania i zużywa się mechanicznie ,a dokładnie to wycierają się ścieżki.Wyczyścić można tylko nastawnik indukcyjny ,także masz problem kolego bo pozostaje albo znależć dobrą używkę co jest mało realne ,lub zakupić nowy co również jest mało realne ,no chyba że bogaty z domu jesteś ;-) bo słono kosztuje .Najlepsza ale zarazem najtrudniejsza opcja to wymiana na nastawnik indukcyjny ale do tego trzeba wymienić jeszcze kompa z wiązką i przepływkę .No i najlepiej robić to samemu bo'' fachmany'' o ile w ogóle ogarniają temat to śpiewają jakieś kosmiczne kwoty

dawid17
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 20 mar 2010, 21:29
Lokalizacja: Zielenice

Post autor: dawid17 » 18 cze 2010, 20:32

Ale gdzieś tu na forum czytałem że jakoś jednak można wskrzesić ten nastawnik potencjometrycznego. O tutaj coś jest: https://audi80.pl/19tdi-1zczyszczeni ... t17841.htm może jednak coś się da zrobić ponieważ za wymianę wołają chore ceny. A jak się ma sprawa z nastawnikami od BMW bo gdzieś też czytałem że można je zmienić ale trzeba przerobić wtyczkę to było chyba od modelu 525 i 325

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 18 cze 2010, 20:57

tak pasuje tylko trzeba przerobić wtyczkę

dawid17
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 20 mar 2010, 21:29
Lokalizacja: Zielenice

Post autor: dawid17 » 19 cze 2010, 10:19

A jeszcze zapomniałem dodać że jakiś czas temu wydmuchało mi podkładkę pod wtryskiem sterującym gdy ją zmieniłem i wszystko poskładałem to przez jakiś czas praktycznie nie szarpało wcale. Ale teraz znowu to powróciło. Więc może to jednak nie nastawnik

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 19 cze 2010, 11:01

dawid17 pisze:A jeszcze zapomniałem dodać że jakiś czas temu wydmuchało mi podkładkę pod wtryskiem sterującym gdy ją zmieniłem i wszystko poskładałem to przez jakiś czas praktycznie nie szarpało wcale. Ale teraz znowu to powróciło. Więc może to jednak nie nastawnik
może być ze sterujący szwankuje ale raczej by nie szarpał

dawid17
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 20 mar 2010, 21:29
Lokalizacja: Zielenice

Post autor: dawid17 » 19 cze 2010, 11:10

Poczytałem trochę i podjąłem się próby wyczyszczenia tego nastawnika. Po rozebraniu było tam dość sporo opiłków wszystkie dokładnie wybrałem magnesem a do czego nie doszedłem wydmuchałem kompresorem mam kilka zdjęć z tego zabiegu ale wrzucę je dopiero wieczorem a o wynikach zabiegu też napiszę wieczorem bo na razie nie dam rady nigdzie jechać

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 19 cze 2010, 17:33

jak masz indukcyjny to bez VAGa daleko nie pojedziesz :mrgreen:

dawid17
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 20 mar 2010, 21:29
Lokalizacja: Zielenice

Post autor: dawid17 » 19 cze 2010, 18:17

Właśnie na nieszczęście mam potencjometryczny po zabiegu od nowa ustawiłem dawkę i po teście nie zauważyłem żadnych zmian czepie jak czepało ale doszedł nowy objaw a mianowicie jak poruszałem kablem od pompy ten co wychodzi z nastawnika to silnik zaczął przerywać a gdy postukałem w wtrysk sterujący przy obrotach 2000-2500 to raz przerwał więc to jednak może to wtryski :?: W jaki sposób na 100% sprawdzić wtryski tak bez zawożenia do żadnych fachowców :?:

zrobiłem logi dynamiczne może to wam coś rozjaśni, nie wiem czy dobrze bo robiłem pierwszy raz i wyszedł mi taki plik jak w załączniku, mi osobiście to nie wiele mówi ale wy chyba znacie się o wiele lepiej

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 19 cze 2010, 22:20

gibaj pisze:może być ze sterujący szwankuje ale raczej by nie szarpał
Szarpie ,szarpie ostatnio to przerabiałem .Tylko zupełnie inaczej niż przy brudnym nastawniku ,przerywa nawet na jałowym jak się przyciśnie gaz
dawid17 pisze:gdy postukałem w wtrysk sterujący przy obrotach 2000-2500 to raz przerwał więc to jednak może to wtryski
Ewidentnie wina sterującego .
dawid17 pisze:W jaki sposób na 100% sprawdzić wtryski tak bez zawożenia do żadnych fachowców :?:
Nie ma takiego sposobu.Chociaż ja swój rozebrałem ,obejrzałem i złożyłem z powrotem i sam nie mogę w to uwierzyć ale mu przeszło i niczego nie rozregulowałem bo korekcje identyczne jak były i jeżdzi jak przed tym .Tylko ostrzegam :rozkrecać wtrysk trzeba w imadle ,końcówką do góry bo inaczej wszystko sie rozsypie,no i czyściutko musi być żeby go niczym nie zanieczyścić .Ja przepłukałem benzyną .No i zeby kogos nie podkusiło przeczyścić szczotką drucianą końcówki z otworkami <nono>

dawid17
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 20 mar 2010, 21:29
Lokalizacja: Zielenice

Post autor: dawid17 » 20 cze 2010, 10:13

Wtrysk postaram się przeczyścić w najbliższym czasie bo na razie nie mam podkładek.

A mogli byście coś powiedzieć o tych logach, dobrze są zrobione :?:

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 20 cze 2010, 11:43

dawid17 pisze:A mogli byście coś powiedzieć o tych logach, dobrze są zrobione
Tu masz wszystko https://audi80.pl/19tdi-1z-diagnosty ... t24669.htm

dawid17
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 20 mar 2010, 21:29
Lokalizacja: Zielenice

Post autor: dawid17 » 20 cze 2010, 15:30

Wrzuciłem na tą stronę co mi podałeś logi. Jeszcze zaobserwowałem jak ustawialem dawkę że na biegu jałowym dawka sama się zmienia tak w granicach 5 jednostek w vag mam tak ustawione na 13-18 czy tak ma być że dawka sama tak skacze?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl