[B4 1Z]poprawne działamie systemu wentylacji
[B4 1Z]poprawne działamie systemu wentylacji
Koledzy mam pytanko odnosnie układu wentylacji.A wiec do rzeczy ostatnio po zdemontowaniu i ponownym założeniu chłodnicy zalałem układ nowym płynem załączyłem silnik i czekałem aż osiągnie temp. powyżej 90 stopni i otworzy sie termostat i tak się stało tylo że wentylator nie zadziałał tak wogóle to odkąd mam autko to nie pamiętam żeby on wogule kiedyś działa sprawdziłem go na krótko i działa. Z tego co się orientuje to powinien się załączyć w momencie otwarcia termostatu u mnie tak nie jest co za to odpowiada i jeszcze jedno pytanko w silnikach 1Z wyczytałem że mają być dwa wentylatory ja mam jeden oczywiście klimy nie mam Temp.podczas jazdy max 80 stop w korku 90 i wyżej brak chłodzenia
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
To źle się orientujesz. Termostat otwiera duży obieg, czyli płyn zaczyna krążyć przez chłodnicę która stopniowo zacznie się nagrzewać (w momencie otworzenia termostatu i nagrzewania się chłodnicy powinieneś mieć 90 stopni). Dopiero gdy cała chłodnica się nagrzeje w przypadku gdy nie poruszasz się autem i chłodnica nie jest chłodzona temperatura zacznie rosnąć. Dopiero gdy przekroczy 90kilka stopni wtedy do dzieła wkraczają wiatraki które zbijają temperaturę. W innym przypadku wiatraki nie włączają się.krzychux pisze:Z tego co się orientuje to powinien się załączyć w momencie otwarcia termostatu
Cały czas powinno być 90. Możesz mieć walnięty termostat.krzychux pisze:Temp.podczas jazdy max 80 stop w korku 90
- goldi j51
- Forum Audi 80
- Posty: 3625
- Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
- Imię: Robert
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Wentylator się nie załącza jak termostat puści obieg płynu tylko jak temperatura na zegarze osiągnie ponad 90 stopni a druga sprawa coś masz nie tak albo z termostatem albo z czujnikiem temperatury skoro na zegarach masz 80 stopni w czasie jazdy.Jeśli termostat to tylko oryginalny.Według mnie to chyba masz jeszcze nie odpowietrzony układ skoro wentylator sie nie załącza lub uszkodzony czujnik przy chłodnicy
układ jest odpowietrzony poniewarz po przekroczeniu 90 stopni termostat puscił i otworzył się obieg zaciągło płyn ze zbiorniczka uzupełniłem poziom płynu poczekałem jeszcze chwile ąz całkowicie przestało ubywać gdy temperatura wskazywała około 95 stopni to już z chłodnicy zaczeło parować czyli na pierwszy szczał pójdzie czujnik temperatury w chłodnicy nad wymianą termostatu się zastanowie
[ Dodano: 2010-06-20, 12:12 ]
A ile powinien mieć mój zetorek wentylatorów dwa czy jeden
[ Dodano: 2010-06-20, 12:12 ]
A ile powinien mieć mój zetorek wentylatorów dwa czy jeden