Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9D, 1Y, 89r.] Gaśnie, nierówna praca, rwania

ODPOWIEDZ
sentinell

[1.9D, 1Y, 89r.] Gaśnie, nierówna praca, rwania

Post autor: sentinell » 13 cze 2010, 04:04

Witam.

Auto przy połowie baku:
-Jadę normalnie.....po chwili zaczyna lekko nierówno pracować, dalej coraz gorzej, brak mocy.....w końcu zrzucam z biegu a on gaśnie... (obroty drastycznie spadają)
-Odpalam...kreci kreci i w końcu załapie i znowu...powtarza się



Filtr paliwa wymieniany jakieś 10tys temu-może być zapchany
Filtr powietrza....podobnie.

Jakieś pomysły....?

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Re: [1.9D, 1Y, 89r.] Gaśnie, nierówna praca, rwania

Post autor: Vision » 13 cze 2010, 06:49

sentinell pisze:Witam.

Auto przy połowie baku:
-Jadę normalnie.....po chwili zaczyna lekko nierówno pracować, dalej coraz gorzej, brak mocy.....w końcu zrzucam z biegu a on gaśnie... (obroty drastycznie spadają)
-Odpalam...kreci kreci i w końcu załapie i znowu...powtarza się



Filtr paliwa wymieniany jakieś 10tys temu-może być zapchany
Filtr powietrza....podobnie.

Jakieś pomysły....?
smog w baku jak się to dzieje gdy dochodzi do połowy baku ,filtr paliwa swoja drogą nie zaszkodzi wymienić ja osobiście 1x w roku wymiana

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 13 cze 2010, 08:28

10 tys. na filtr paliwa to duzo. Powinno go sie wymieniac wlasnie co roku. Zanim wymienisz filtr dmuchnij sprezarka w weze paliwa. Odkrec przy filtrze i przedmuchaj.

Awatar użytkownika
pawelja89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 107
Rejestracja: 09 maja 2010, 00:13

Post autor: pawelja89 » 13 cze 2010, 10:09

Ja bym radził również wymieniać filtr paliwa co roku a najlepiej przed zimą, to będziesz miał pewność że w mrozy odpali bez problemu.

sentinell

Post autor: sentinell » 13 cze 2010, 11:01

No ale Panowie.....

Rozumiem, gdyby nie miał mocy,.....ale jak ta moc mocno spada na dystansie kilku kilometrów?
Takie coś stało się stało się podczas powrotu do domu, a nie na przełomie 2-3 tygodni stopniowo. To się stało nagle i mocno w ostatniej godzinie auta, nie powoli i powoli.

I mówię, obroty jak miałem 900, po chwili to mi spadają....na 800...potem 750 i ciach gaśnie.

Filtr paliwa nie zatyka się tak nagle w ciągu pół godziny, tylko stopniowo chyba...

[ Dodano: 2010-06-13, 11:05 ]
No i robi trochę więcej niż 10,tys rocznie.... miesięcznie przejeżdżam około 1500...minimum

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 13 cze 2010, 11:25

Podobnie miałem jak założyłem długo leżakowaną pompę wtryskową - w tym samym dniu co ją sobie załozyłem jechałem na trasie, obroty 3500 nagle zaczyna mocy brakować, pompa nie reaguje na dodawanie gazu. Prawy kierunkowskaz, na pas awaryjny, luz, silnik gaśnie... Odpalić nie chce (jakby paliwa nie podawała pompa). Poruszałem linką od gazu i zapalił, więcej sytuacja się nie powtórzyła.
Ale nie będę czekał aż znów to się stanie i kupuję na dniach preparat do czyszczenia układów paliwowych (pompa, wtryski etc) motula.

sentinell

Post autor: sentinell » 13 cze 2010, 12:36

Trochę sytuacja się wyjaśniła......już chyba bardzo zawężone jaest pole wyboru.

Otwieram maskę a tam.... tylko połowa wężyka ropy, w drugiej powietrze......czyli:
- albo filtr paliwa (jeżdziłem trochę na tym EKO BIOESTER DIESEL-rzepak) zapchany
- albo pompa paliwowa nie domaga...ale w to wątpie

Więcej opcji nie ma, bo po prostu za mało paliwa się przedostaje......obstawiam filtr paliwa.....tylko czemu one 70zł a nie 15 ....

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 13 cze 2010, 13:33

U mnie tez tak sie stalo nagle, zassalo syf z baku do wezy i nie dostawal tyle paliwa ile potrzeba. Przedmuchaj weze, wymien filtr i bedzie git. A jak masz powietrze w wezach to sprawdz opaski.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 13 cze 2010, 13:56

sentinell pisze: Więcej opcji nie ma, bo po prostu za mało paliwa się przedostaje......obstawiam filtr paliwa.....tylko czemu one 70zł a nie 15 ....
Nic nie stoi na przeszkodzie aby sobie przerobić filtr paliwa http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 6a49f01e3a
Orginalnie knecht za 290zł, obecnie filtron za 20zł ;-) Jeśli będzie się systematycznie wymieniać to nic złego nie będzie się dziać.

sentinell

Post autor: sentinell » 13 cze 2010, 15:11

Może powiesz jak przerobić?? :)

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 13 cze 2010, 16:05

Wurzucam stary filtr -> zakładam nowy filtr -> podłączam przewody paliwowe ;-)
Ja miałem filtr bez podgrzewacza paliwa, który jest jednym, monolitycznym układem. Ty zapewne masz z pogrzewaczem, który jest przykręcany. Odkręć od tego przewody paliwowe i przykręć do nowego, powinno wszystko pasić <ok>

rav_rudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 29 gru 2009, 11:23

Post autor: rav_rudy » 13 cze 2010, 21:17

miałem podobny problem zimą, okazało się, że miałem syf w baku, jeśli tam zajrzysz to się przekonasz jak smok wygląda, ale dobrą diagnozą jest odłączenie przewodu paliwowego od pompy (od strony filtra podłączony) i silne dmuchnięcie i długie, tak że usłyszysz i poczujesz jak bulgocze w baku, to powinno pomóc na pewien czas, mi pomagało na jakieś 30-50km.
Co do powietrza w przewodzie to miałem podobnie, po prostu pompa jest tak silna, kiedy będzie spokojnie ssać z baku to żadnych bąbelków nie będzie..

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 13 cze 2010, 21:36

posprawdzaj zaciski na przewodach a jak masz ori (te zaciskane)to wszystkie zmień na normalne i sprawdź czy filtr paliwa jest dobrze dokręcony (czy nie łapie powietrza)

rav_rudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 29 gru 2009, 11:23

Post autor: rav_rudy » 13 cze 2010, 21:53

pompa jest tak silna, że znajdzie sobie dziurę co byś nie zrobił, bo jednak to już są 20letnie samochody... Ja u siebie dokręciłem wszystko co jest po drodze, a gdzieś czerpał, wystarczyło oczyścić bak i nie pojawił się od tamtej pory żaden bąbelek powietrza, bo pompa nie będzie ciągnąć lewego powietrza skoro łatwiej ciągnąć paliwo...

sentinell

Post autor: sentinell » 21 cze 2010, 20:47

Panowie....

Naprawione.....w sumie cóż tu było naprawiać- wymiana filtra paliwa i powietrza i wszystko gra.

Pomysł z filtrem sie przydał, wszedł FILTRON PP850 - wiec punkcik
Za podpowiedź z filtrem i wężem paliwa , bo tu wąż miał mikro dziurke....tez punkt.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl