[B4 1Z]problem z obrotami i prędkością po remoncie
[B4 1Z]problem z obrotami i prędkością po remoncie
W jednym z wcześniejszych tematów wspomniałem już na temat problemu z obrotami tamten temat dotyczył ciśnienia oleju ,postanowiłem jednak szczegółowo opisać ten temat ponieważ czytając bardzo wiele na temat z obrotami mam niezły mentlik w głowi. A więc po kolei ,po wymianie wału korbowego i złożeniu silnika autko odpaliło bez większych problemów ,na wolnych obrotach silnik pracuje równomiernie ale w momencie dodawania gazu przy obrotach około 2000obr/min zacina się(zaczyna przerywać tak jakby mu paliwo nie dochodziło) na chwile poczym obroty wzrastają momentami przy obrotach 2000 sam sobie zwiększa obroty do okoł 2300 poczym je zmniejsza przy maksymalnych obrotach również przerywa i skaczą obroty. Poza tym zaczął kopcić na szaro a na wysokich obrotach na czarno. Po puszczeniu gazu bardzo wolno spadają obroty momentami.
Podczas jazdy na pierwszym i drugim biegu dosyć ładnie się zbiera na wyższych biegach przy obrotach 2000 zaczyna strasznie przerywać i szarpać, a jego prędkość max to 120k/h i to z górki oraz jest słaby na wysokich biegach. Jak przekroczy ten moment szarpania to dalej idzie w miarę od czasu do czasu lekko przerwie jak próbuje go utrzymać na równych obrotach. Z góry zakładam ze posypią się informacje że padł nastawnik lub N75 a mnie zastanawia fakt czy przy składaniu rozrządu mogłem go przestawić o jeden ząbek i tu moje pytanko czy przy przestawionym rozrządzie może się tak silnik zachowywać
Nurtuje mnie też temat trybu serwisowego bo w jednym z tematów czytałem że w trybie serwisowym auto jedzie max 120km/h. Staram się wykluczyć usterki nastawnika ,zaworka N75 czy przepływomierza gdyż przed remontem wszystko działało poprawnie a nie ingerowałem w te części. Mam nadzieje że uzyskam ciekawe i trafne info ,osobiście nie mam już siły do tego auta drugi tydzień z nim walcze.
[ Dodano: 2010-06-18, 13:35 ]
umówiłem sie na poniedziałek z kolesiem na podłączenie pod kompa mam autko na przepływomierzu boscha ale koleś twierdzi że da sobie z nim rade dam cynk jaki był wynik.
Podczas jazdy na pierwszym i drugim biegu dosyć ładnie się zbiera na wyższych biegach przy obrotach 2000 zaczyna strasznie przerywać i szarpać, a jego prędkość max to 120k/h i to z górki oraz jest słaby na wysokich biegach. Jak przekroczy ten moment szarpania to dalej idzie w miarę od czasu do czasu lekko przerwie jak próbuje go utrzymać na równych obrotach. Z góry zakładam ze posypią się informacje że padł nastawnik lub N75 a mnie zastanawia fakt czy przy składaniu rozrządu mogłem go przestawić o jeden ząbek i tu moje pytanko czy przy przestawionym rozrządzie może się tak silnik zachowywać
Nurtuje mnie też temat trybu serwisowego bo w jednym z tematów czytałem że w trybie serwisowym auto jedzie max 120km/h. Staram się wykluczyć usterki nastawnika ,zaworka N75 czy przepływomierza gdyż przed remontem wszystko działało poprawnie a nie ingerowałem w te części. Mam nadzieje że uzyskam ciekawe i trafne info ,osobiście nie mam już siły do tego auta drugi tydzień z nim walcze.
[ Dodano: 2010-06-18, 13:35 ]
umówiłem sie na poniedziałek z kolesiem na podłączenie pod kompa mam autko na przepływomierzu boscha ale koleś twierdzi że da sobie z nim rade dam cynk jaki był wynik.
silnik odpala bez problemu pali na dotyk,rozrząd sprawdzałem kilka razy zmienialem na pompie nic to nie dało jak zmieniłem na wałku rozrządu to bił po zaworach.
[ Dodano: 2010-06-19, 17:41 ]
jeśli chodzi o pompe to była zdemontowana razem z głowicą i nic tam nie ruszałem zostało to wszystko wymyte keszerem w poniedziałek jade do mechanika spróbować podpiąć sie pod komp i sprawdzić rozrząd
[ Dodano: 2010-06-19, 17:41 ]
jeśli chodzi o pompe to była zdemontowana razem z głowicą i nic tam nie ruszałem zostało to wszystko wymyte keszerem w poniedziałek jade do mechanika spróbować podpiąć sie pod komp i sprawdzić rozrząd
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
:shock: Nie no zajebisty sposób ...na pokrzywienie zaworów.Takimi metodami możesz tylko popsuć to co jest dobre.Przy ustawianiu rozrządu się nie experymentuje może tak maże inaczej ,ustawia się na znaki i ma być dokładnie takkrzychux pisze:rozrząd sprawdzałem kilka razy zmienialem na pompie nic to nie dało jak zmieniłem na wałku rozrządu to bił po zaworach.
rozrząd jet ustawiony poprawnie zaczynam eksperymentować bo wyczerpały mi się koncepcje dziś pojeżdziłem troche zero poprawy do 1800 bor jedzie normalnie powyzej zaczyna szarpać i przerywać ustaje powyżej 2100 i to samo się dzieje przy obrotzch około 3000 na czwartym biegu jedzie max 70 a na piątym 100 i na dodatek jak z górki pare razy jechałem na piątym biegu bez gazu to mi gasł.jedyna poprawa to ze przestał dymić
Witam.
Przepływomierz lub potencjometr (rezystor,opornik) pedału gazu trza sprawdzć.
Musisz podjechać na komp lub kumaty gość z miernikem by się przydał
W 80% przypadków przyczyny trza szukać w osprzęcie na silniku a dopiero póżniej się zagłebiać w rozrządy itd,itp,TDI
Pozdrawiam.
Daj znać co to było <ok>
Przepływomierz lub potencjometr (rezystor,opornik) pedału gazu trza sprawdzć.
Musisz podjechać na komp lub kumaty gość z miernikem by się przydał
W 80% przypadków przyczyny trza szukać w osprzęcie na silniku a dopiero póżniej się zagłebiać w rozrządy itd,itp,TDI
Pozdrawiam.
Daj znać co to było <ok>
zastanawia mnie sprawa zresetowania komputera po zalaniu silnika płynami i odpaleniu czekałem aż otworzy sie termostat i zaciągnie płyn i tak sie stało płyn uzupełniłem ale po przekroczeniu 95 stopni nie załączył sie wentylator ,a czytałem żeby sie komp zresetował wentylator musi sie załączyć czy to może mieć związek z moim przypadkiem
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
:shock: A gdzieś ty takie bzdury wyczytał?Właczanie wentylatorów nie ma nic do tego :roll: Reset kompa robisz za każdym razem jak wyłaczasz zapłon <ok> A wentylatory się nie załaczyły bo masz prwdopodobnie niesprawny czujnik w chłodnicykrzychux pisze:zastanawia mnie sprawa zresetowania komputera po zalaniu silnika płynami i odpaleniu czekałem aż otworzy sie termostat i zaciągnie płyn i tak sie stało płyn uzupełniłem ale po przekroczeniu 95 stopni nie załączył sie wentylator ,a czytałem żeby sie komp zresetował wentylator musi sie załączyć czy to może mieć związek z moim
Cóż byłem na kompie i brak połączenia autko z 94 roku na starych sterownikach ,przepływka bosza.Koleś wynalazł mi że mam zapowietrzony układ i tak było odpowietrzył na wtryskach z tym że dalej idą pecherze w przewodzie paliwowym od filtra,kazał wymienić filtr plus zaworek. Przed założeniem filtra kazał go zalać do połowy olejem i uzupełnić ON w celu przesmarowania i przeczyszczenia układu. w każdym razie mam na początek zlikwidowac lewe powietrze.Powiem że po odpowietrzeniu jest lepiej ,dam znać jaki bedzie efekt po zlikwidowaniu lewego powietrza.A am nadzieje że mój problem się na tym skończy.
Apropo tych bzdur"reset kompa" to wyczytałem je na elektroda.pl i wielu inych stronkach
Apropo tych bzdur"reset kompa" to wyczytałem je na elektroda.pl i wielu inych stronkach
:shock: Padam na pysk <ok>krzychux pisze:Przed założeniem filtra kazał go zalać do połowy olejem
Wymień sam filtr i przy wymianie zalej go tylko ropą żadnym olejem i zaworka nie zmieniaj (chyba że po nocy musiałeś długo kręcić ) tylko zmień opaski na nowe na wszystkich przewodach paliwowych i przewody od nadmiarów wymień i po przejechaniu jakiś co najmniej 100 km powinno już nie być pęcherzyków powietrza. A jak chcesz wyczyścić końcówki wtrysków to są do tego przystosowane preparaty które dolewa sie do ropy (osobiście nigdy tego nie stosowałem ale ludzie mówią że pomaga) i przede wszystkim kont wtrysku do sprawdzenia. I jak się nie da połączyć na boschu z komputerem ja mam rok 93 i wszystko zawsze ładnie się łączy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
To zawsze można zrobic z tym że zaworek nie koniecznie bo raczej się nie psujekrzychux pisze:Koleś wynalazł mi że mam zapowietrzony układ i tak było odpowietrzył na wtryskach z tym że dalej idą pecherze w przewodzie paliwowym od filtra,kazał wymienić filtr plus zaworek.
Jeżeli już zalewać jakiś olej to na pewno nie do filtra tylko do zbirnika wlewasz 0,5 litra półsyntetycznego oleju do silników dwusuwowych na 50 litrów paliwa ,zaszkodzić nie zaszkodzi a coś tam zawsze przesmaruje .Sprawdż ,albo od razu wymień oring przy podgrzewaczu ,jest on w zdecydowanej większości przypadków przyczyną zapowietrzania się układukrzychux pisze:Przed założeniem filtra kazał go zalać do połowy olejem i uzupełnić ON w celu przesmarowania i przeczyszczenia układu.
Nie wnikam gdzie to wyczytałeś i jakiego auta to dotyczyło ale zapewniam cię że reset kompa w audi 80 1Z nie ma nic wspólnego z właczaniem się wentylatorówkrzychux pisze:Apropo tych bzdur"reset kompa" to wyczytałem je na elektroda.pl i wielu inych stronkach
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Nie masz wtrysku pośredniego ani tym bardziej pompy rzędowej. Pompa rotacyjny wspaniale sama się smaruje ropką.krzychux pisze:Przed założeniem filtra kazał go zalać do połowy olejem i uzupełnić ON w celu przesmarowania i przeczyszczenia układu.
Co do preparatów czyszczących dolewanych do ON - stosowałem Motula i polecam. Drogi (60zl) ale zużyłem pół pojemnika i przeczyścił doskonale zastaną pompę wtryskową. Wtryski pewnie też "oczyścił" bo samochód nie do poznania.
Powietrze zlikwidowane w układzie paliwowym w 99% pojawia się tylo pojedynczy pęcherzyk raz na jakiś czas przy wysokich obrotach ,dodatkowo jeszcze raz odpowietrzyłem na wtryskach silnik troche ożył zaczął równiej pracowac ale dalej szarpie teraz to 120 idzie wypas straszny tylko gdzie te jeszcze dodatkowe 50km/h .Koledzy miał bym prośbe o namiary na osobe w okolicy sosnowca,zawiercia,dąbrowy górniczej co by mi mogła zrobić logi .Bo takie szukanie po omacku to tylko strata czasu i kasy a uwieżcie sporo mnie kosztował już ten motorek a końca nie widać,kolejną rzecz jaką kazał wymienić mechanik to czujnik połorzenia wału,najwyszy czas pojechać do inego mechanika
[ Dodano: 2010-06-23, 07:10 ]
Jeszcze jedno dziś jak jechałem do pracy porzyczonym golfem 1.9 tdi zaciekawiły mnie obroty w golfie na piatym biegu przy prędkości 100km/h miał 2100 obr, a u mnie jest 2800obr przy stówce i właśnie w tym temacie mósze na forum poszperać
[ Dodano: 2010-06-23, 07:10 ]
Jeszcze jedno dziś jak jechałem do pracy porzyczonym golfem 1.9 tdi zaciekawiły mnie obroty w golfie na piatym biegu przy prędkości 100km/h miał 2100 obr, a u mnie jest 2800obr przy stówce i właśnie w tym temacie mósze na forum poszperać
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
No i prawidłowo w audi z silnikiem 1Z ma być tak samokrzychux pisze:w golfie na piatym biegu przy prędkości 100km/h miał 2100 obr
Albo obrotek masz od benzyny i żle wyskalowany ,albo masz krótszą skrzynię .Sprawdz na skrzyni ori w 1 Z powinna siedzieć o oznaczeniu BAAkrzychux pisze:a u mnie jest 2800obr przy stówce