[80 B4 2.0E ABK] zasilanie Digifant=sekwencja
-
- Forum Audi 80
- Posty: 8
- Rejestracja: 04 cze 2007, 12:01
- Lokalizacja: Kraków
[80 B4 2.0E ABK] zasilanie Digifant=sekwencja
Witam
1. Czy zasilanie Digifant podaje paliwo sekwencyjnie czy do wszystkich cylindrów cały czas w tym samym czasie po tyle samo?
Dochodzą do wtryskiwaczy benzyny kable identycznego koloru.
2. Jakie są oznaczenia literowe kabli, kopułki i palca do mojego modelu B4 Avant ABK z 1993 roku, zasilanie Digifant, przepływomierz Boscha (komputer chyba też).
Nie wiem co kupić przed montażem gazu po prostu.
Dziękuje Wam za wypowiedzi.
1. Czy zasilanie Digifant podaje paliwo sekwencyjnie czy do wszystkich cylindrów cały czas w tym samym czasie po tyle samo?
Dochodzą do wtryskiwaczy benzyny kable identycznego koloru.
2. Jakie są oznaczenia literowe kabli, kopułki i palca do mojego modelu B4 Avant ABK z 1993 roku, zasilanie Digifant, przepływomierz Boscha (komputer chyba też).
Nie wiem co kupić przed montażem gazu po prostu.
Dziękuje Wam za wypowiedzi.
Ostatnio zmieniony 06 lip 2007, 14:05 przez AvantAudiB4, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam !
Poczytałem kilka postów na temat gazu do ABK i zastanawia mnie dlaczego wszyscy twierdzą że do tego silnika nie opłaca się montować sekwencji? Przy teraźniejszych cenach (ok 2500) jest to bardzo przystępne rozwiązanie w porównaniu z II gen (ok 1700 + kpl swiece, kable itd = ok 2000), a procentuje mniejszym spalaniem gazu i brakiem obawy o strzały i utratę przepływomierza. (niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę).
Czy święty spokój nie jest tego warty?
Poczytałem kilka postów na temat gazu do ABK i zastanawia mnie dlaczego wszyscy twierdzą że do tego silnika nie opłaca się montować sekwencji? Przy teraźniejszych cenach (ok 2500) jest to bardzo przystępne rozwiązanie w porównaniu z II gen (ok 1700 + kpl swiece, kable itd = ok 2000), a procentuje mniejszym spalaniem gazu i brakiem obawy o strzały i utratę przepływomierza. (niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę).
Czy święty spokój nie jest tego warty?
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 964
- Rejestracja: 25 sty 2007, 00:42
- Imię: Tomasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Starachowice
- Kontakt:
Misiek_Stce pisze:Zakładaj sekwencje... tutaj nie da sie oszukac siebie i auta. Załozysz raz i bedziesz miec spokoj, zadnych wystrzałow nie powinno byc i bedzie chodził jak trzeba. Sekwencyjny wtrysk gazu w ABK to jedyne rozwiązanie.
Może nie jedyne rozwiązanie, ale zdecydowanie najlepsze. Polecam, mimo tego, że kosztuje drożej. Inne instalacje też dobrze chodza przy prawidłowym wyregulowaniu, ale niewielu potrafi to dobrze zrobić. Jeszcze nie słyszałem od któregokolwiek z moich kolegów by miał problem z sekwencją w B4.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 8
- Rejestracja: 04 cze 2007, 12:01
- Lokalizacja: Kraków
Dziękuję za wypowiedzi.
Założyłem sekwencję, zmieniłem sondę lamda i czujnik spalania stukowego. Jestem zachwycony. Jeździ lepiej niż na benzynie przed opisanymi inwestycjami. Na benzynie jeszcze nie jechałem dłużej niż ustawienie komputera gazu na to pozwala (dostatecznie dogrzanie płynu) bo i po co.
Czy jest lepsze auto niż Audi 80 B4? Moim zdaniem nie ma. Niech żyją "A 80" i "A B4".
Temat uważam za zamknięty.
Założyłem sekwencję, zmieniłem sondę lamda i czujnik spalania stukowego. Jestem zachwycony. Jeździ lepiej niż na benzynie przed opisanymi inwestycjami. Na benzynie jeszcze nie jechałem dłużej niż ustawienie komputera gazu na to pozwala (dostatecznie dogrzanie płynu) bo i po co.
Czy jest lepsze auto niż Audi 80 B4? Moim zdaniem nie ma. Niech żyją "A 80" i "A B4".
Temat uważam za zamknięty.
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 964
- Rejestracja: 25 sty 2007, 00:42
- Imię: Tomasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Starachowice
- Kontakt:
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Rsdziadek, owszem sekwencja to trochę bardziej skomplikowany system. Jednak najważniejsze to prawidłowo i porządnie "zdjąć" mapy wtrysku benzyny, reszta to już kosmetyka. Oczywiście pod warunkiem, że elementy są prawidłowo dobrane (szczególnie wtryskiwacze) i jednostka sterująca potrafi obsłużyć fullgrupę (wtrysk benzyny równoległy), a nie każda potrafi (np. BRC sequent24 nie wyrabia). Możesz sobie poczytać o strojeniu instalacji na przykładzie Staga 300 na stronie Instrukcja do Staga Na innej podstronie są też przykładowe mapy.