Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4/ABT/B/LPG] Nie odpala po spaleniu i naprawie elektryki

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
danielk508
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 19 cze 2010, 19:58
Lokalizacja: Chełm

[B4/ABT/B/LPG] Nie odpala po spaleniu i naprawie elektryki

Post autor: danielk508 » 19 cze 2010, 20:41

Mamy Audi 80 B4 2.0 B+LPG 90KM ABT silnik Instalacja GazowA Lovato i ponad Tydzień temu gdy uruchomiłem tylko silnik i wyjezdzałem z Parkingu nagle zaczeło strasznie smierdzieć i dymić spod maski i spod kierownicy wiec zgasiłem szybko silnik wysiadłem i odłaczyłem Plusową kleme z Akumulatora. Efektem były potopione izolacje na prawie wszystkich przewodach które idą od Sterownika Komputera BOSCH na skrzynkę bezpieczników i silnik. Ale po potopieniu tych przewodów auto odpalało po ponownym podłączeniu klemy tylko ,że tak jakby silnik jakoś nierówno pracował. Wiec postanowiliśmy z bratem to sami naprawić i wyjeliśmy cała wiązkę przewodów z auta, poodlaczalismy od wszystkich czujnikow co ida na silnik, od wtrysku, czujników oleju, cewki zapłonowej i innych. a takze odpielismy od komputera skrzynki bezpieczników kostki pod kierownica przy przekażniku 214 (może ktoś wie od czego jest ten przekaźnik?) (przy nim były potopione wszystkie 4 przewody) Obrazek Obrazek
i Polutowaliśmy odcinki wstawki nowych przewodów pojedyńczo. Po ponowym zainsatlowaniu wszystkich czujników do skrzynki bezpieczników podpieciu pod Komputer Sterownik
Obrazek
Nie działały żadne kontrolki rozrusznik nie chciał krecić i pompa paliwa nie pracowała,Okazało się ze przyczyną tego był brak Masy na silniku po poprowadzeniu przewodu z Minusa akumulatora na Silnik wszystko już działało.Kontrolki świecą rozrusznik kreci pompa paliwo podaje do wtrysku iskra jest a silnik zapalić nie chce. I pytanie dlaczego? Co to może być? Wydaje nam się że to coś z wtryskiem albo jakimś przekaźnikiem? Tylko co?
Obrazek
Obrazek
Dodam jeszcze, że jeśli naleje się tzw.Kielicha do przepustnicy to wtedy zapala, wiec podejrzewamy, że coś z wtryskiem ale co? Czy on mógł się popsuć? i czy do niego jest jakiś przekaźnik? A i od czego jest ten czujnik co jest na przewodzie gumowym który montowany jest na takiej gumie do obudowy filtra powietrza z prawej strony? Bo on się nagrzewa? To jest jakiś podgrzewacz? czy co? ZDJ
Obrazek
Ostatnio zmieniony 23 cze 2010, 02:21 przez danielk508, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
marecki788
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 09 mar 2009, 20:09
Lokalizacja: zamosc

Post autor: marecki788 » 20 cze 2010, 10:40

Witam.jakies pół roku temu robiłem podobny przypadek tez gosciowi zapaliła sie instalacja ,po naprawie wiazki nie chcial palic na bezynie przerywal .wszystkie kable co steruja silnikiem wychodza od komputera gdy bylo zwarcie spalilo komputer,moja rada podłacz drugi powinno pomóc.

danielk508
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 19 cze 2010, 19:58
Lokalizacja: Chełm

Post autor: danielk508 » 21 cze 2010, 09:13

Ale później zanim wyjeliśmy wiązke to odpalał, więc jak mógł komputer sie spalić?

[ Dodano: 2010-06-22, 03:15 ]
Jednak Chyba sie spalił ten Sterownik tzw Komputer bo ja rozebraliśmy to widać że sa przepalone 2 ścieżki a da się to naprawić? czy lepiej kupić drugi? i czy jak założe drugi to nie spali się?

[ Dodano: 2010-06-22, 03:20 ]
Jednak Chyba sie spalił ten Sterownik tzw Komputer bo ja rozebraliśmy to widać że sa przepalone 2 ścieżki a da się to naprawić? czy lepiej kupić drugi? i czy jak założe drugi to nie spali się?

Awatar użytkownika
marecki788
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 09 mar 2009, 20:09
Lokalizacja: zamosc

Post autor: marecki788 » 22 cze 2010, 21:56

załuz drugi o tych samych symbolach , i porównaj wtyczke bo wystepuja rózne modele. ps widze ze sasiad z chełma pozdrawiam

danielk508
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 19 cze 2010, 19:58
Lokalizacja: Chełm

Post autor: danielk508 » 22 cze 2010, 23:23

Tak tak z Chełma. A Pan może jest Elektrykiem? Rozebrałem ECU tzn Ten Sterownik Boscha i jest przepalona scieżka NR 17 która odpowiada miedzy innymi za otwieranie przepustnicy ale nie wiem czy nie za coś jeszcze nie odpowiada? z Tej scieżki wychodzi właśnie przewód do Tej brązowiej wtyczki co jest przy Wtrysku. Ale jak połączę Kablem scieżke z jednej i drugiej strony to po krzekreceniu kluczyka przepustnica automatycznei sie troche otwiera ale wtrysk nie działa? I nie wiem co zrobić czy Wymienić ECU czy da się to jakoś polutować?

A Nie chcę na razie kupować drugiego sterownika bo może ten się da jakoś naprawić? i czy to tylko wina ECU tzn Komputera czy czegoś jeszcze?
I chce zapytać czy można podłączyć wtrysk na krótko bo pewien Pan mówił mi, że można podpiąć do Akumulatora na krótko wtrysk i powinien się załaczyć i wtryskiwać paliwo to prawda? Dodam że przy tej Brązowej wtyczce co jest pod filtrem powietrza idzie 4 kable 2 z nich tj Fioletowo brązowy i Siwo brązowy idą do ECU Fioletowo Brązowy idzie do scieżki nr 17 a Siwo brązowy do scieżki nr 43. Natomiast pozostałe 2 Idą do GAZU LPG.

[ Dodano: 2010-06-22, 23:57 ]
I czy jest gdzieś Opis wszystkich scieżek? Tych co są w ECU?
I nie wiem czy dobrze zrobiłem bo Pewien Pan powiedział mi przez tel, że można wtrysk załaczyć na krótko i nie wiem czy to prawda?
I muszę się przyznać, że chyba coś źle podłączyłem a mianowicie połaczyłem na przewód Siwo brązowy który idzie do tej brązowej wtyki pod Filtrem powietrza kablem z Minusa akumulatora i chyba źle zrobiłem bo ten przewód siwo brązowy idzie aż do ECU do scieżki nr 43 i nie wiem czy nie uszkodziłem nic bardziej? Pomóżcie?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl