Mamy Audi 80 B4 2.0 B+LPG 90KM ABT silnik Instalacja GazowA Lovato i ponad Tydzień temu gdy uruchomiłem tylko silnik i wyjezdzałem z Parkingu nagle zaczeło strasznie smierdzieć i dymić spod maski i spod kierownicy wiec zgasiłem szybko silnik wysiadłem i odłaczyłem Plusową kleme z Akumulatora. Efektem były potopione izolacje na prawie wszystkich przewodach które idą od Sterownika Komputera BOSCH na skrzynkę bezpieczników i silnik. Ale po potopieniu tych przewodów auto odpalało po ponownym podłączeniu klemy tylko ,że tak jakby silnik jakoś nierówno pracował. Wiec postanowiliśmy z bratem to sami naprawić i wyjeliśmy cała wiązkę przewodów z auta, poodlaczalismy od wszystkich czujnikow co ida na silnik, od wtrysku, czujników oleju, cewki zapłonowej i innych. a takze odpielismy od komputera skrzynki bezpieczników kostki pod kierownica przy przekażniku 214 (może ktoś wie od czego jest ten przekaźnik?) (przy nim były potopione wszystkie 4 przewody)
i Polutowaliśmy odcinki wstawki nowych przewodów pojedyńczo. Po ponowym zainsatlowaniu wszystkich czujników do skrzynki bezpieczników podpieciu pod Komputer Sterownik
Nie działały żadne kontrolki rozrusznik nie chciał krecić i pompa paliwa nie pracowała,Okazało się ze przyczyną tego był brak Masy na silniku po poprowadzeniu przewodu z Minusa akumulatora na Silnik wszystko już działało.Kontrolki świecą rozrusznik kreci pompa paliwo podaje do wtrysku iskra jest a silnik zapalić nie chce. I pytanie dlaczego? Co to może być? Wydaje nam się że to coś z wtryskiem albo jakimś przekaźnikiem? Tylko co?
Dodam jeszcze, że jeśli naleje się tzw.Kielicha do przepustnicy to wtedy zapala, wiec podejrzewamy, że coś z wtryskiem ale co? Czy on mógł się popsuć? i czy do niego jest jakiś przekaźnik? A i od czego jest ten czujnik co jest na przewodzie gumowym który montowany jest na takiej gumie do obudowy filtra powietrza z prawej strony? Bo on się nagrzewa? To jest jakiś podgrzewacz? czy co? ZDJ
[B4/ABT/B/LPG] Nie odpala po spaleniu i naprawie elektryki
-
- Forum Audi 80
- Posty: 3
- Rejestracja: 19 cze 2010, 19:58
- Lokalizacja: Chełm
[B4/ABT/B/LPG] Nie odpala po spaleniu i naprawie elektryki
Ostatnio zmieniony 23 cze 2010, 02:21 przez danielk508, łącznie zmieniany 3 razy.
- marecki788
- Forum Audi 80
- Posty: 34
- Rejestracja: 09 mar 2009, 20:09
- Lokalizacja: zamosc
-
- Forum Audi 80
- Posty: 3
- Rejestracja: 19 cze 2010, 19:58
- Lokalizacja: Chełm
Ale później zanim wyjeliśmy wiązke to odpalał, więc jak mógł komputer sie spalić?
[ Dodano: 2010-06-22, 03:15 ]
Jednak Chyba sie spalił ten Sterownik tzw Komputer bo ja rozebraliśmy to widać że sa przepalone 2 ścieżki a da się to naprawić? czy lepiej kupić drugi? i czy jak założe drugi to nie spali się?
[ Dodano: 2010-06-22, 03:20 ]
Jednak Chyba sie spalił ten Sterownik tzw Komputer bo ja rozebraliśmy to widać że sa przepalone 2 ścieżki a da się to naprawić? czy lepiej kupić drugi? i czy jak założe drugi to nie spali się?
[ Dodano: 2010-06-22, 03:15 ]
Jednak Chyba sie spalił ten Sterownik tzw Komputer bo ja rozebraliśmy to widać że sa przepalone 2 ścieżki a da się to naprawić? czy lepiej kupić drugi? i czy jak założe drugi to nie spali się?
[ Dodano: 2010-06-22, 03:20 ]
Jednak Chyba sie spalił ten Sterownik tzw Komputer bo ja rozebraliśmy to widać że sa przepalone 2 ścieżki a da się to naprawić? czy lepiej kupić drugi? i czy jak założe drugi to nie spali się?
- marecki788
- Forum Audi 80
- Posty: 34
- Rejestracja: 09 mar 2009, 20:09
- Lokalizacja: zamosc
-
- Forum Audi 80
- Posty: 3
- Rejestracja: 19 cze 2010, 19:58
- Lokalizacja: Chełm
Tak tak z Chełma. A Pan może jest Elektrykiem? Rozebrałem ECU tzn Ten Sterownik Boscha i jest przepalona scieżka NR 17 która odpowiada miedzy innymi za otwieranie przepustnicy ale nie wiem czy nie za coś jeszcze nie odpowiada? z Tej scieżki wychodzi właśnie przewód do Tej brązowiej wtyczki co jest przy Wtrysku. Ale jak połączę Kablem scieżke z jednej i drugiej strony to po krzekreceniu kluczyka przepustnica automatycznei sie troche otwiera ale wtrysk nie działa? I nie wiem co zrobić czy Wymienić ECU czy da się to jakoś polutować?
A Nie chcę na razie kupować drugiego sterownika bo może ten się da jakoś naprawić? i czy to tylko wina ECU tzn Komputera czy czegoś jeszcze?
I chce zapytać czy można podłączyć wtrysk na krótko bo pewien Pan mówił mi, że można podpiąć do Akumulatora na krótko wtrysk i powinien się załaczyć i wtryskiwać paliwo to prawda? Dodam że przy tej Brązowej wtyczce co jest pod filtrem powietrza idzie 4 kable 2 z nich tj Fioletowo brązowy i Siwo brązowy idą do ECU Fioletowo Brązowy idzie do scieżki nr 17 a Siwo brązowy do scieżki nr 43. Natomiast pozostałe 2 Idą do GAZU LPG.
[ Dodano: 2010-06-22, 23:57 ]
I czy jest gdzieś Opis wszystkich scieżek? Tych co są w ECU?
I nie wiem czy dobrze zrobiłem bo Pewien Pan powiedział mi przez tel, że można wtrysk załaczyć na krótko i nie wiem czy to prawda?
I muszę się przyznać, że chyba coś źle podłączyłem a mianowicie połaczyłem na przewód Siwo brązowy który idzie do tej brązowej wtyki pod Filtrem powietrza kablem z Minusa akumulatora i chyba źle zrobiłem bo ten przewód siwo brązowy idzie aż do ECU do scieżki nr 43 i nie wiem czy nie uszkodziłem nic bardziej? Pomóżcie?
A Nie chcę na razie kupować drugiego sterownika bo może ten się da jakoś naprawić? i czy to tylko wina ECU tzn Komputera czy czegoś jeszcze?
I chce zapytać czy można podłączyć wtrysk na krótko bo pewien Pan mówił mi, że można podpiąć do Akumulatora na krótko wtrysk i powinien się załaczyć i wtryskiwać paliwo to prawda? Dodam że przy tej Brązowej wtyczce co jest pod filtrem powietrza idzie 4 kable 2 z nich tj Fioletowo brązowy i Siwo brązowy idą do ECU Fioletowo Brązowy idzie do scieżki nr 17 a Siwo brązowy do scieżki nr 43. Natomiast pozostałe 2 Idą do GAZU LPG.
[ Dodano: 2010-06-22, 23:57 ]
I czy jest gdzieś Opis wszystkich scieżek? Tych co są w ECU?
I nie wiem czy dobrze zrobiłem bo Pewien Pan powiedział mi przez tel, że można wtrysk załaczyć na krótko i nie wiem czy to prawda?
I muszę się przyznać, że chyba coś źle podłączyłem a mianowicie połaczyłem na przewód Siwo brązowy który idzie do tej brązowej wtyki pod Filtrem powietrza kablem z Minusa akumulatora i chyba źle zrobiłem bo ten przewód siwo brązowy idzie aż do ECU do scieżki nr 43 i nie wiem czy nie uszkodziłem nic bardziej? Pomóżcie?