Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3] Problem z ustawieniem kół

ODPOWIEDZ
krzysiek82

[B3] Problem z ustawieniem kół

Post autor: krzysiek82 » 22 cze 2010, 23:15

Na wstępie chciałem się ze wszystkimi przywitać, i od razu przedstawić swój problem. Kupiłem audi B3 jedno z przednich koł jest równo z nadkolem drugie natomiast jest trochę bardziej schowane. I teraz pytanie, czy na sworzniu wahacza jest opcja regulacji głębiej płycej? Ponad to koło od strony kierowcy (to wysunięte bardziej na zewnątrz) jest przesunięte lekko w stronę tyłu ok 1cm względem prawej strony.
Ostatnio zmieniony 18 sie 2010, 10:17 przez krzysiek82, łącznie zmieniany 4 razy.

Awatar użytkownika
Ezumaru
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 760
Rejestracja: 30 mar 2007, 22:39
Lokalizacja: Silesia

Post autor: Ezumaru » 23 cze 2010, 00:05

Przyjrzał bym się dokładniej wahaczom oraz tuleją w nich. Może koło jest przesunięte z powodu uszkodzonego wahacza, poprzedni właściciel mógł wlecieć w dziure lub krawężnik i wahacz mógł się wykrzywić...takie moje domysły, sprawdź wahacze :-)

PS. Popraw nazwę tematu wg schematu bo poleci do kosza

krzysiek82

Post autor: krzysiek82 » 23 cze 2010, 09:25

PS. Popraw nazwę tematu wg schematu bo poleci do kosza[/quote]


czy teraz jest dobrze? Bo nie bardzo rozumiem według jakiego schematu?

Awatar użytkownika
milan_25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 118
Rejestracja: 26 lis 2008, 21:08
Lokalizacja: Łódź

Post autor: milan_25 » 23 cze 2010, 16:38

Cicho jest w zawieszeniu? Jak jedziesz po dziurach nie zabiera Ci kierownicy w lewo bądź w prawo?
Odpowiedź na Twoje pytanie regulacja pochylenia koła znajduje się w miejscu łączenia kolumny Mc Phersona ze zwrotnicą a na sworzniu regulujesz kąt wyprzedzenia.

Podjedź sobie na jakąś stację diagnostyczną jak jesteś z Łodzi to mogę polecić Ci SKP na rogu Pabianickiej i Al.Włókniarzy(teraz Jana Pawła) za 25 złociszy wytrzepie całe zawieszenie włącznie z amortyzatorami i będziesz miał jasność jeżeli coś jest nie tak.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 23 cze 2010, 16:54

krzysiek82, w swojej B3 miałem coś podobnego. Wszystkie wahacze, sworznie, i inne pierdoły w zawieszeniu były ok. Auto miało prawidłową zbieżność, jak i kąt pochylenia kół. Sam się zastanawiałem nad powodem takiej sytuacji i niestety go nie znalazłem. Jedyne co przychodziło mi do głowy to źle zmontowane elementy blacharskie, ale wszystko u mnie się zgrywało. Ostatecznie odpuściłem sobie ten problem.

krzysiek82

Post autor: krzysiek82 » 23 cze 2010, 21:58

to i ja sobie odpuszczę.
Ostatnio zmieniony 18 sie 2010, 10:18 przez krzysiek82, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
basu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 197
Rejestracja: 06 sty 2008, 13:41
Lokalizacja: DKL

Post autor: basu » 24 cze 2010, 19:54

Takie przesunięcie może powodować duża ilość elementów ruchomych w zawieszeniu (może pojedynczo nie ale jeśli ktoś grzebał i rozregulował wszystko to przesunąć się mogło):
- krzywo zamontowana kołyska (też długo nie wierzyłem, a jednak tolerancję ma)
- krzywo zamontowany sworzeń wahacza (lub inny sworzeń niż z 2 strony)
- przestawione łączenie obudowy amora ze zwrotnicą (ma niewielką tolerancję)
- nie nabita do końca piasta po zmianie łożyska
- grubsza (inna) z jednej strony tarcza hamulcowa (w miejscu mocowania śrub)
- inny lub uszkodzony wahacz

Najlepiej wybrać się na geometrię (ustawianie kątów kół) do jakiejś stacji diagnostycznej - tam ci wszystko sprawdzą i poustawiają.

Wygląda mi to jednak na przesuniętą nieco kołyskę (odchylenie do zewnątrz i do tyłu; kołyska ma oś obrotu na jednej ze śrub mocujących, więc to by pasowało, jeśli "nieruchoma" śruba znajduje się po przeciwnej stronie, a ktoś ruszył ją przeciwnie do ruchu wskazówek zegara - jeśli auto jedzie prosto to najprawdopodobniej skorygowano kąt wzajemny kół na drążkach kierowniczych i/lub sworzniach - pozostały tylko względy estetyczne (no i ewentualny czteroślad ;-) ).

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 25 cze 2010, 15:42

krzysiek82 pisze:Rdzy zero sam jestem zdziwiony mimo, iż woda była ani grama rudej się nie pojawiło, zresztą oglądałem auto także ze spodu i nic nie stwierdziłem jeśli chodzi o rudą.
Rudej w audi nie znajdziesz ,jak znajdziesz to tylko w robionych po dzwonie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl