Hmm... skakać to ona minimalnie skacze na pierburgu w grupie 001 jednostka dawki jest w miligramach i skacze dla przykładu 4,2-4,4 ale nie więcej .Nie bardzo obczajam te jednostki dawki od 15 do 30 w grupie 000 ale coś mi się wydaje że skoki o 5 jednostek są na pewno za duże i mogą je powodować np.lejące wtryskidawid17 pisze:Jeszcze zaobserwowałem jak ustawialem dawkę że na biegu jałowym dawka sama się zmienia tak w granicach 5 jednostek w vag mam tak ustawione na 13-18 czy tak ma być że dawka sama tak skacze?
[1.9 TDI 1z] Pęcherze powietrza
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Jutro sprawdzę te wtryski ponieważ będę miał dostęp do takiej maszynki do sprawdzania, i jeszcze rozbiorę ten sterujący i wyczyszczę go. Po tych wszystkich zabiegach napiszę czy coś się poprawiło.
[ Dodano: 2010-06-22, 08:56 ]
Już sprawdziłem te wtryski i jestem załamany każdy leje jeden trochę lepiej a jeden trochę gorzej. A druga sprawa to taka że rozebrałem ten sterujący i znalazłem w nim 2 sprężyny a wyczytałem tu że z tego roku wtryski były jedno sprężynowe, numer sterującego:028130101 H, i drugi: 2FHKBEL 589 88 190bar 369. A tu trzecia sprawa wszystkie mają ciśnienie w okolicach 220bar tylko ten sterujący w okolicach 190 czy to tak ma być że ma mniejsze ciśnienie? Jeszcze nie zdążyłem tego wszystkiego poskładać bo nie udało mi się kupić podkładek.
[ Dodano: 2010-06-22, 08:56 ]
Już sprawdziłem te wtryski i jestem załamany każdy leje jeden trochę lepiej a jeden trochę gorzej. A druga sprawa to taka że rozebrałem ten sterujący i znalazłem w nim 2 sprężyny a wyczytałem tu że z tego roku wtryski były jedno sprężynowe, numer sterującego:028130101 H, i drugi: 2FHKBEL 589 88 190bar 369. A tu trzecia sprawa wszystkie mają ciśnienie w okolicach 220bar tylko ten sterujący w okolicach 190 czy to tak ma być że ma mniejsze ciśnienie? Jeszcze nie zdążyłem tego wszystkiego poskładać bo nie udało mi się kupić podkładek.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Jak masz dwu sprężynkowe to się cieszdawid17 pisze:A druga sprawa to taka że rozebrałem ten sterujący i znalazłem w nim 2 sprężyny a wyczytałem tu że z tego roku wtryski były jedno sprężynowe,
na wtryskach pisze jakie mają ciśnienie otwarcia ,powinno być 190 bar .Dotyczy to wszystkich wtrysków łacznie ze sterującym .dawid17 pisze:A tu trzecia sprawa wszystkie mają ciśnienie w okolicach 220bar tylko ten sterujący w okolicach 190
Jak na wtryskach masz napisane 220 bar a na sterującym masz 190 bar to masz jakąś mieszaninę bo na pewno tak nie powinno byćdawid17 pisze:czy to tak ma być że ma mniejsze ciśnienie?
diablo228, Z tych fotek nastawnika nic nie będzie bo ktoś i tak poprzestawiał aparat że strach to w ogóle pokazać, a co do podkładek to kupiłem troszkę cieńsze bo takich grubych nie mogłem znaleźć. Jakbyś kolego chciał czyścić to delikatnie to rozbierz tam na płytce są 4 nakrętki jak je odkręcisz to będziesz mógł przesunąć tą całą płytkę i te nóżki będą chodziły po nowych ścieżkach(nie wytartych), następnie jakimś magnesem spróbuj powybierać te opiłki co tam się zebrały, później jak masz kompresor to przedmuchaj to wszystko i może się coś poprawi, u mnie to niewiele dało bo to chyba nie nastawnik jest winny tylko wtryski. Tylko pamiętaj że jak ściągniesz nastawnik to będziesz musiał ustawiać od nowa dawkę.
I tu moje kolejne pytanie do ogółu bo jak poszedłem do sklepu i poprosiłem o podkładki do b4 to dał mi takie o wiele większe i cieńsze a u mnie są takie mniejsze i grube-2,5mm jak mu powiedziałem że mam takie to no mi na to że takie są w A4, i te od A4 tylko nas zamuwienie i jedna 3zł więc odpuściłem. Czy ten mój silnik czasem nie jest poskładany z kilku innych jak takie rzeczy wychodzą. Ja założyłem na cieńszych podkładkach- 1mm ale sprawdzałem i tłok nie spodka się z końcówką - czy tak może być nic się nie stanie. A tu mam jeszcze numer końcówki ze wtrysku sterującego:DSLA 150P 357 czy to jakaś dobra końcówka i czy pochodzi z wtrysków od 1Z czy może była zmiana np. na AFN :?:
I tu moje kolejne pytanie do ogółu bo jak poszedłem do sklepu i poprosiłem o podkładki do b4 to dał mi takie o wiele większe i cieńsze a u mnie są takie mniejsze i grube-2,5mm jak mu powiedziałem że mam takie to no mi na to że takie są w A4, i te od A4 tylko nas zamuwienie i jedna 3zł więc odpuściłem. Czy ten mój silnik czasem nie jest poskładany z kilku innych jak takie rzeczy wychodzą. Ja założyłem na cieńszych podkładkach- 1mm ale sprawdzałem i tłok nie spodka się z końcówką - czy tak może być nic się nie stanie. A tu mam jeszcze numer końcówki ze wtrysku sterującego:DSLA 150P 357 czy to jakaś dobra końcówka i czy pochodzi z wtrysków od 1Z czy może była zmiana np. na AFN :?:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Bo takie są ori , a że teraz produkują same dziadostwo ,to oczywiści nie dość że cienkie to jeszcze za duże .dawid17 pisze:I tu moje kolejne pytanie do ogółu bo jak poszedłem do sklepu i poprosiłem o podkładki do b4 to dał mi takie o wiele większe i cieńsze a u mnie są takie mniejsze i grube-2,5mm
A jakim cudem ja się pytam skoro i głowica i wtryski w A 4 są takie same .Bzdury gada ,w A4 są takie jak w B4 ,kupuje do sklepu jakieś badziewie i wymyśla jakieś niestworzone historie żeby sie usprawiedliwić.I taka rada dla wyciągających wtryski ;Dajcie sobie spokój z nowymi podkładkami miedzianymi pod wtryski bo nie dość że są cieńsze to są za duże i nie wchodzą w swoje miejsce .Ja wyciągałem wtryski ze 4 razy zakładałem z powrotem na ori starych podkładkach i nic mi nie sadzi z pod wtrysków wszystko szczelne.W tym przypadku nowe nie znaczy lepszedawid17 pisze:jak mu powiedziałem że mam takie to no mi na to że takie są w A4,
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
To kupiłes jakieś lepsze bo ja widziałem takie co nie pasowały w gniazdo bo miały za dużą średnicę .a te 1,5 mm raczej nie przeszkadza bo na pewno jest jakiś zapas odległości końcówki od tłokadawid17 pisze:Te cieńsze co kupiłem to wchodzą idealnie w to gniazdo tylko że są cieńsze. A nic się nie stanie że wtrysk będzie troszkę niżej ok. 1,5mm :?:
dawid a to ty cały nastawnik wyciągałeś ?? czy czyściłeś zamontowany a tylko sciągnołeś górną pokrywę z nastawnika?? a czyściłeś czujnik położenia wału ??
bo ja mam problem ze mi na wolnych obrotach minimalnie mam nie równe obroty a podczas jazdy nic mi nie przerywa tylko jak mam auto na biegu jałowym to lekko falują mi obroty ale jak nastawnikiem zmniejsze dawke czyli przesune do chłodnicy falowanie znika, ale rano dzis nie mogłem potym zabiegu auta odpalić więc minimalnie przesunołem znowu i odpalił ale mam te falowanie i myśle czy nie przeczyscic tego nastawnika chyba że to coś z wtryskiem sterującym mam??przeczyszcze jeszcze czujnik wału ale nie umie go narazie odkręcić :mrgreen: a tak panowie a czym sie objawia w naszych tdi zapchany filtr paliwa??
bo ja mam problem ze mi na wolnych obrotach minimalnie mam nie równe obroty a podczas jazdy nic mi nie przerywa tylko jak mam auto na biegu jałowym to lekko falują mi obroty ale jak nastawnikiem zmniejsze dawke czyli przesune do chłodnicy falowanie znika, ale rano dzis nie mogłem potym zabiegu auta odpalić więc minimalnie przesunołem znowu i odpalił ale mam te falowanie i myśle czy nie przeczyscic tego nastawnika chyba że to coś z wtryskiem sterującym mam??przeczyszcze jeszcze czujnik wału ale nie umie go narazie odkręcić :mrgreen: a tak panowie a czym sie objawia w naszych tdi zapchany filtr paliwa??
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
U mnie jest na torxadiablo228 pisze:jest przykręcony na imbus 6?? bo mi ta sruba niechce sie odkrecic
:shock: Czy ja śnię ? :roll: Ty na oko ruszasz nastawnikiem i chcesz "trafić" w odpowiednią dawkę?Jak tak to cię podziwiam bo po prostu nie ma takiej mozliwości bez vaga.Możesz tak się bawić w nieskończoność a dawki jak trzeba i tak nie ustawisz .Ja z vagiem czasami 5-6 razy ustawiam zanim jest tak jak trzeba.0,5mm ruchu nastawnikiem to dawka jest już dawno poza zakresem w jedną lub w drugą.To że ci falują obroty na jałowym to tylko dowód na to że dawka jest za duża ,nie myśl na razie o nastawniku i jego czyszczeniu ,puki nie ustawisz prawidłowej dawkidiablo228 pisze:bo ja mam problem ze mi na wolnych obrotach minimalnie mam nie równe obroty a podczas jazdy nic mi nie przerywa tylko jak mam auto na biegu jałowym to lekko falują mi obroty ale jak nastawnikiem zmniejsze dawke czyli przesune do chłodnicy falowanie znika, ale rano dzis nie mogłem potym zabiegu auta odpalić więc minimalnie przesunołem znowu i odpalił ale mam te falowanie i myśle czy nie przeczyscic tego nastawnika chyba