Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 PM] Czujnik temperatury zasysanego powietrza.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

[B3 1.8 PM] Czujnik temperatury zasysanego powietrza.

Post autor: jaco80 » 24 cze 2010, 16:12

Czy padnięty czujnik temperatury zasysanego powietrza na wtrysku ma wpływ na pracę silnika na LPG?
Jakie mogą być objawy uszkodzenia takiego czujnika?
Na czujniku jest nieskończona rezystancja, chociaż przy sprawdzaniu błędów nie pokazuje uszkodzenia czujnika.
I jeszcze jedno może głupie pytanie: Czy da się ten czujnik zastąpić innym? Ten dedykowany kosztuje aż 150 PLN. Może wstawić jakiś inny czujnik o podobnej charakterystyce i podpiąć do ECU?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 24 cze 2010, 20:41

Skoro z czujnika są zbierane informację do ECU to w jakimś celu. Więc i jakiś wpływ musi być. Swoją drogą dziwne że montowali coś takiego w starszej konstrukcji a u mnie w A4 ECU ma ustawione na stałe temperaturę 19,5 stopia.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 25 cze 2010, 11:56

Czujnik temp pow zasysanego daje info na "chłopski rozum" ile tlenu wpada do silnika, im chłodniejsze tym wiecej tlenu i odwrotnie, szczegółnie jest to wazne w fazie nagrzewania silnika. Przy pracy na LPG to nie ma żadnego wpływu wiec musiałbys szukac gdzies indziej co sie dzieje. Labiel to widocznie masz uszkodzony czujnik, ze daje cały czas taka sama temp dolotu.

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 25 cze 2010, 13:23

Planuję dziś go zastąpić termistorem o odpowiedniej charakterystyce, co by nie płacić tych 150 zeta z sufitu wziętych. Podejrzany jest też TPS bo w kodach błyskowych wyszło. A z tego co wiem to komputer LPG bingo-m jest podłączony do TPS-a... Ale nie wiem do końca bo po resecie już więcej tego błędu nie pokazuje.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 25 cze 2010, 14:23

WOJTEK26 pisze:Labiel to widocznie masz uszkodzony czujnik, ze daje cały czas taka sama temp dolotu.
Właśnie nie. W przypadku mojego ADR nie ma takiego czujnika. Czytałem o tym nawet gdzieś na A4, że tam nie montowano tych czujników, tylko wbijano w ECU stałą wartość.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 25 cze 2010, 15:36

Bede musiał to sprawdzic bo wydaje mi sie ze u mnie ta wartosc sie zmieniała.

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 25 cze 2010, 15:48

Hmm z ciekawości spojrzałem do a-daty i jednak tam jest coś takiego jak ten czujnik temp. powietrza (IAT) w A4 ADR. Ale też w pin management widzę "if fitted" czyli może nie w każdym jest.

Co do mojego wozidła to wpakowałem tam termistor 2,2 kohm zamiast tego czujnika. Wydaje się że równiej chodzi na benzynie. 147 zeta zaoszczędzone jak narazie :mrgreen:
Teraz trzeba się przyjrzeć nastawnikowi biegu jałowego, bo chyba nie odbija i TPS-owi.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 25 cze 2010, 16:05

Co do ADR-a to do 07.95 nie było czujnika temp dolotu a powyżej juz sie pojawił. ;-)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 25 cze 2010, 21:35

WOJTEK26 pisze:Co do ADR-a to do 07.95 nie było czujnika temp dolotu a powyżej juz sie pojawił. ;-)
Być może. Bo mój jest z 06.95. Hmy, ciekawe jaka jest różnica w pracy tych silników.

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 25 cze 2010, 22:33

Jeszcze mam takie pytanie: Orientujecie się jaki ma być zakres napięcia na potencjometrze przepustnicy, przy cofniętym silniczku krokowym? I na jakich pinach szukać?

Awatar użytkownika
Pavell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 499
Rejestracja: 18 sie 2010, 08:46
Lokalizacja: LJA
Kontakt:

Post autor: Pavell » 02 gru 2012, 20:11

Witam, odgrzeję trochę temat bo szukam numeru czujnika temp powietrza dolotowego do 80 B3 PM i nigdzie nie mogę znaleśc, a na starym też mam problem z odczytaniem czegokolwiek. Pomoże ktoś? Z góry dzięki i <piwo>

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 02 gru 2012, 20:59

051 133 029 widnieje jako wspornik zaworu wtryskowego w którym znajduje się ten owy czujnik.

W serwisie 580zł.

Awatar użytkownika
Pavell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 499
Rejestracja: 18 sie 2010, 08:46
Lokalizacja: LJA
Kontakt:

Post autor: Pavell » 03 gru 2012, 11:48

No chyba raczej troche nie możliwe, chodzi mi o czujnik sterujący "jeżem" w kolektorze (wkręcany w króciec przy głowicy) tam gdzie jest czujnik temp płynu do ecu i na zegary. To na pewno to? :-/

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 03 gru 2012, 19:59

No to na pewno nie to. To jest czujnik zasysanego powietrza, więc źle się podkleiłeś ;-) A jak pytasz o sterownik jeża to ECU a to już odpowiada czujnik biały dolny przy króćcu 049 919 501E chyba że masz ostatni wypust B3 to będziesz miał jak w ABT dwa czyjniki niebieski i siwy wiec wymień niebieski.

Awatar użytkownika
Pavell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 499
Rejestracja: 18 sie 2010, 08:46
Lokalizacja: LJA
Kontakt:

Post autor: Pavell » 03 gru 2012, 20:24

No to sory za pomyłke, mój błąd. No dokładnie chodzi mi o ten czujnik, autko mam z 89 roku i mam 3 czujniki tak jak tu (foto zapożyczone) https://audi80.pl/download.htm?id=1791 3-czujnik temp plynu podajacy info do ecu i sterujacy dawka paliwa przy rozruchu, 2- czujnik temp na zegary i do kontrolki, no to 1 bd ten od jeża na to wyglada. U mnie wyglada jak stopiony i nawet nie idzie zdjąc wsuwek z przewodami wiec raczej jest nie sprawny To bd ten nr co podałeś? Z góry dzieki za pomoc i <piwo> się należy

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl