[B3 1.8 PM] Czujnik temperatury zasysanego powietrza.
[B3 1.8 PM] Czujnik temperatury zasysanego powietrza.
Czy padnięty czujnik temperatury zasysanego powietrza na wtrysku ma wpływ na pracę silnika na LPG?
Jakie mogą być objawy uszkodzenia takiego czujnika?
Na czujniku jest nieskończona rezystancja, chociaż przy sprawdzaniu błędów nie pokazuje uszkodzenia czujnika.
I jeszcze jedno może głupie pytanie: Czy da się ten czujnik zastąpić innym? Ten dedykowany kosztuje aż 150 PLN. Może wstawić jakiś inny czujnik o podobnej charakterystyce i podpiąć do ECU?
Jakie mogą być objawy uszkodzenia takiego czujnika?
Na czujniku jest nieskończona rezystancja, chociaż przy sprawdzaniu błędów nie pokazuje uszkodzenia czujnika.
I jeszcze jedno może głupie pytanie: Czy da się ten czujnik zastąpić innym? Ten dedykowany kosztuje aż 150 PLN. Może wstawić jakiś inny czujnik o podobnej charakterystyce i podpiąć do ECU?
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Czujnik temp pow zasysanego daje info na "chłopski rozum" ile tlenu wpada do silnika, im chłodniejsze tym wiecej tlenu i odwrotnie, szczegółnie jest to wazne w fazie nagrzewania silnika. Przy pracy na LPG to nie ma żadnego wpływu wiec musiałbys szukac gdzies indziej co sie dzieje. Labiel to widocznie masz uszkodzony czujnik, ze daje cały czas taka sama temp dolotu.
Planuję dziś go zastąpić termistorem o odpowiedniej charakterystyce, co by nie płacić tych 150 zeta z sufitu wziętych. Podejrzany jest też TPS bo w kodach błyskowych wyszło. A z tego co wiem to komputer LPG bingo-m jest podłączony do TPS-a... Ale nie wiem do końca bo po resecie już więcej tego błędu nie pokazuje.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Hmm z ciekawości spojrzałem do a-daty i jednak tam jest coś takiego jak ten czujnik temp. powietrza (IAT) w A4 ADR. Ale też w pin management widzę "if fitted" czyli może nie w każdym jest.
Co do mojego wozidła to wpakowałem tam termistor 2,2 kohm zamiast tego czujnika. Wydaje się że równiej chodzi na benzynie. 147 zeta zaoszczędzone jak narazie :mrgreen:
Teraz trzeba się przyjrzeć nastawnikowi biegu jałowego, bo chyba nie odbija i TPS-owi.
Co do mojego wozidła to wpakowałem tam termistor 2,2 kohm zamiast tego czujnika. Wydaje się że równiej chodzi na benzynie. 147 zeta zaoszczędzone jak narazie :mrgreen:
Teraz trzeba się przyjrzeć nastawnikowi biegu jałowego, bo chyba nie odbija i TPS-owi.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
No to sory za pomyłke, mój błąd. No dokładnie chodzi mi o ten czujnik, autko mam z 89 roku i mam 3 czujniki tak jak tu (foto zapożyczone) https://audi80.pl/download.htm?id=1791 3-czujnik temp plynu podajacy info do ecu i sterujacy dawka paliwa przy rozruchu, 2- czujnik temp na zegary i do kontrolki, no to 1 bd ten od jeża na to wyglada. U mnie wyglada jak stopiony i nawet nie idzie zdjąc wsuwek z przewodami wiec raczej jest nie sprawny To bd ten nr co podałeś? Z góry dzieki za pomoc i się należy