Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ACE] jak sprawdzic potencjometr przepustnicy

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
piotrek1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 15 mar 2009, 13:38
Lokalizacja: tarnów

[ACE] jak sprawdzic potencjometr przepustnicy

Post autor: piotrek1987 » 23 cze 2010, 21:40

witam wszystkich maniaków oooo. mam ostatnio problem z moim ace. gdy odpalam to od razu gasnie i pali za kdrugim albo trzecim razem. sprawdzałem juz prawie wszystko i doszedłem do potencjometru przepustnicy. on jest z kawałkiem kabla i wtyczką 3 pinowa. mierzyłem miernikiem na pinach i dwa te od mikro stycznika złaczaja sie i rozłaczaja w zaleznosci od ruchu przepustnicy, natomiast trzeci pin nie wykazuje zadnego polaczenia z zadnym z dwoch pozostalych, ani styku ani oporu w zadnej pozycji położenia przepustnicy. problem z odpalaniem najpierw był sporadyczy raz na kilka dni potem coraz czesciej a teraz praktycznie za kazdym razem wykatek zeby zapalił normalnie. dodam ze nie ma roznicy zimny czy goracy. ostatnio zaczeło sie tez dziac tak ze podczas jazdy nagle wolne obroty podskoczyły do 1300 lub tez spadły do 400. to samo jest na gazie jak i na benzynie.

_DJ_3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 08 lut 2010, 09:06

Post autor: _DJ_3 » 23 cze 2010, 23:59

ja mam abk i jak mierzyłem ten potencjomet to 1 i 2 pin opór szedł albo w dół albo w górę przyjmijmy że w góre a 2 i 3 pin opór szedł w dól od oporu maxymalnego na pinach 1 i 2 żeby było jaśniej jeden masz wspólny np 2 to z połączenmiem z 1 albo 3 bedzie miał połączenie a 1 z 3 nie.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 24 cze 2010, 01:53

Przy żadnym mechanicznym wtrysku nie występował TPS. Nie wiem jak przy ACE ale przy innych silnikach na ww. wtrysku jest włącznik zamkniętej przepustnicy o otwartych obu na full.

piotrek1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 15 mar 2009, 13:38
Lokalizacja: tarnów

Post autor: piotrek1987 » 25 cze 2010, 23:13

czyli wychodzi ze potencjometr do wymiany bo jeden z pinów nie reaguje z zadnym z dwoch pozostałych. wychodzi na to ze włacznik zamknietej przepustnicy tylko zalacza a poza tym pewnie sciezki sa uszkodzone. bede musiał go wymienic. czy koledzy moze orientujecie sie czy ten potencjometr podejdzie do mojego ace? http://moto.allegro.pl/item1088245964_c ... _154f.html

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 25 cze 2010, 23:36

To raczej nie jest potencjometr chyba... Nie ma podanej żadnej charakterystyki rezystancji. Wg a daty w ACE na 1&2 pinie przy zamkniętej przepustnicy ma być 0 rezystancja, przy otwartej nieskończona rezystancja. O 3 pinie ani słowa, więc wydaje mi się że może w niczym nie uczestniczy. W A dacie jest oznaczony przerywaną kreską. Dotyczy to czujnika zamkniętej przepustnicy. (CTP)

piotrek1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 15 mar 2009, 13:38
Lokalizacja: tarnów

Post autor: piotrek1987 » 27 cze 2010, 21:45

mierzyłem dzis wg zalecen ktore znalazlem na necie czyli podłaczylem 6v baterie do krokowca zeby sie zamknal i mierzyłem napiecie na pinach od przepustnicy. oto wyniki: srodkowy pin jest pradowy +12v jesli chodzi o dwa pozostale to na jednym z nich jest 12v podczas zamknietej przepustnicy i gdy tylko sie uchyli napiecie jest rozłaczone natomiast na pozostalym pinie pojawia sie 12v gdy przepustnica dochodzi do maksymalnego otwarcia. podczas otwierania przepustnicy na zadnym z pinów nie ma tendencji malejacej ani rosnacej napiec. poprostu albo zalacza 12v albo rozłacza. teraz pytanie do fachowców: czy tak ma być?

triodak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 30 sty 2010, 17:26
Lokalizacja: Poznań

Post autor: triodak » 05 lip 2010, 00:01

Dziś sprawdzałem u siebie (silnik ACE). Tam nie ma żadnych scieżek rezystancyjnych. Tylko włączniki od biegu jałowego i WOT (Wide Open Trottle-pedal gazu w podłodze).
Ostatnio zmieniony 17 lut 2011, 17:18 przez triodak, łącznie zmieniany 1 raz.

kondzio1979
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 26 lis 2009, 11:25

Post autor: kondzio1979 » 05 lip 2010, 11:30

Ja miałem podobnie ze swoim silnikiem ADA,falowanie obrotów,nie trzymał równo wolnych obrotów,raz były 900 raz 1300,to znów potrafiły spaść nawet na 300,albo nawet wskakiwały na 2200,były też trudności z odpalaniem,nieraz po odpaleniu nie wchodził na normalne obroty tylko gasł,aż pewnego dnia wolne obroty zniknęły całkiem,odpalał,ale jak się nie wcisnęło pedału gazu zaraz po odpaleniu to gasł,po wymianie potencjometru przepustnicy,zaczął normalnie trzymać obroty,pozostało tylko lekkie falowanie obrotów od czasu do czasu,spowodowane prawdopodobnie jeszcze czymś innym

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl