Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 1.6 PP] Modyfikacje - swap na 1.8 ?

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
sashatomashov
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 01 lut 2010, 23:10
Lokalizacja: Świdwin

[b3 1.6 PP] Modyfikacje - swap na 1.8 ?

Post autor: sashatomashov » 25 cze 2010, 18:31

Witam. Czy silnik 1.8s będzie pasował do AUDI 1.6 ? Mam możliwość kupienia tanio pszczółki z dobrym silnikiem ale nie wiem czy da rade to przeswapować.
Ostatnio zmieniony 07 cze 2011, 12:27 przez sashatomashov, łącznie zmieniany 1 raz.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 26 cze 2010, 08:17

Napisz jaki to silnik 1,8 jaki ma układ zasialania.

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 26 cze 2010, 21:17

sashatomashov pisze:Czy silnik 1.8s będzie pasował do AUDI 1.6 ?
tak p&p , zostaje tylko kwestia sterowania tego silnika ( elektryka) np 1.6 to gaźnik a 1.8 to mono wtrysk
do tej kasty możesz wkładać większość silników np Pb , TD, TDI kwestia $$$$

sashatomashov
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 01 lut 2010, 23:10
Lokalizacja: Świdwin

Post autor: sashatomashov » 27 cze 2010, 22:04

Ja mam 1.6 PP na gaźniku a ten 1.8 też jest na gaźniku. Mam okazje kupić AUDI za tysiaka i pomyślałem że warto by zmienić silnik bo w moim nie ma już prawie kompresji i pali dużo oleju. Co polecalibyście tam wsadzić ?

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 28 cze 2010, 00:38

Możesz wsadzić co chcesz, zależy ile masz pieniędzy i do czego ma służyć auto, proste.

sashatomashov
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 01 lut 2010, 23:10
Lokalizacja: Świdwin

Post autor: sashatomashov » 28 cze 2010, 11:08

Powiedzmy, że pieniądze nie grają roli. Gdybym chciał wsadzić większy silnik z całym osprzętem to co trzeba by przerabiać? Zmieściłby się bez problemu czy trzeba by wstawiać inne półosie itd.?

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 28 cze 2010, 13:58

sashatomashov pisze:Powiedzmy, że pieniądze nie grają roli.
No to bierz 7A lub 1.8t lub wiele innych i mocnych silników

Awatar użytkownika
kacper85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1585
Rejestracja: 26 sie 2008, 21:59
Lokalizacja: WF

Post autor: kacper85 » 29 cze 2010, 23:39

PP najtaniej i chyba najłatwiej zamienić jeśli zależy Ci na mocy na coś na mechanicznym wtrysku jak ACE czy 6A. W przypadku czegoś na wtrysku dochodzi masa elektryki.

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 30 cze 2010, 00:13

Zmieściłby się bez problemu czy trzeba by wstawiać inne półosie itd.?
To zależy od mocy, ale jak zapakujesz coś mocnego to i skrzynia i półosie też będą do zmiany, przy 4.2 chyba serwo do zmiany, najmniej przeróbek będzie przy 4 i 5 cylindrowych silnikach, a i tak bez spawania się nie obejdzie, chyba że chcesz wsadzić coś od b3.



Jeżeli kasa nie gra roli, to automatycznie spalanie też nie, w związku z czym, LPG i traktory odpadają, bo po co Ci oszczędność, teraz możesz cieszyć się z jazdy, więc celował bym w jakąś doładowaną benzynę, lub 4.2 V8, najmniej kłopotów będziesz miał z 1.8T lub z 2.2T, ew 2.7 bi turbo ale tu pewnie było by trochę zabawy, 7a odpuść bo na pewno wyjdzie drożej z naprawami, częściami i po za tym silnik w porównaniu z tymi co podałem praktycznie nie rozwojowy. Moim zdaniem temat powstał tylko na forum i tutaj się pewnie skończy, ale jeśli masz na prawdę kase i chęci, to kupuj motor i rozpoczynaj projekt :mrgreen: Powodzenia <ok>

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 30 cze 2010, 00:49

Tutaj opisałem jak w poprzednim B3 1,6 PP włożyłem inny silnik, jak rozwiązałem kwestie zasilania paliwem :arrow: https://audi80.pl/80-b3-16-pp-zamian ... t33746.htm

Awatar użytkownika
piotrek 250279
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 19 lut 2010, 18:00
Lokalizacja: brzesko

Post autor: piotrek 250279 » 30 cze 2010, 08:59

witam podepne sie pod temat.Terz u siebie zamiezam wykonac takiego swapa,Tylko ze u mnie pieniadze odgrywaja duza role.I w zwiazku z tym wlozenie tam 1,8 na gazniku moim zdaniem to najprostsze i najtansze rozwiazanie. Tylko mam pytanko czy podejda mi z mojego 1,6 niekture czesci (bo zamiezam kupic goly silnik z samym tylko gaznikiem) to jest alternator , rozrusznik, pompa wody , pompa wspomagania, chlodnica , i pod nogami pasazera jest taka metalowa puszka z takim grobym kablem co to takiego jest?jakies sterowanie?i czy to terz podejdzie do 1,8 .Moglby ktos cos mi powiedziec na ten temat?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 30 cze 2010, 09:42

piotrek 250279 pisze:Tylko mam pytanko czy podejda mi z mojego 1,6 niekture czesci (bo zamiezam kupic goly silnik z samym tylko gaznikiem) to jest alternator , rozrusznik, pompa wody , pompa wspomagania, chlodnica ,
Mi podeszły ale... Najbardziej bym się obwiał innego mocowania alternatora.
piotrek 250279 pisze:i pod nogami pasazera jest taka metalowa puszka z takim grobym kablem co to takiego jest?jakies sterowanie?i czy to terz podejdzie do 1,8
To jest komputer sterujący gaźnikiem Pierburg 2EE który występował tylko przy silniku PP. Jeśli chcesz jakieś 1.8 z grupy VAG to tam są zazwyczaj mniej skomplikowane gaźniki które nie mają komputera tylko co najwyżej skomplikowane podciśnienia.
Byłby potrzebny gdybyś zostawił stary gaźnik.
Jeszcze pozostaje skrzynia biegów bo te montowane przy PP są bardzo krótkie i ucierpi vmax i spalanie.

Awatar użytkownika
piotrek 250279
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 19 lut 2010, 18:00
Lokalizacja: brzesko

Post autor: piotrek 250279 » 30 cze 2010, 09:52

poczytalem aldi jak ty to zrobiles , i mysle ze gaznik terz bym zostawil bo autko chula caly czas na gazie itak.Ana vmax nia zalezy mi wogule bo itak jezdze 90 no czasami 120 jak wyprzedzam kogos . Auto jest stare a ja 2 dzieci woze ze soba przewaznie to niema co szalec.Ale za to na takiej krutkiej skrzyni przyspieszenie od 0 powinien miec dobre

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl