[B4 ACE Avant] Od czego ta wtyczka przy rozdzielaczu?
[B4 ACE Avant] Od czego ta wtyczka przy rozdzielaczu?
Witam
Jak widać na zdjęciach "gazownicy" podpieli przewód do wtyczki z lewej strony rozdzielacza.Foto 1.
Wiem że normalnie kombinują układem "STOP-KE-Jetronik" ale to przy wtyczce drugiej (foto 2) gdzie prądem wysterowywany jest nastawnik i sztucznie włączamy ciągłe hamowanie silnikiem.
Jaki sygnał może być gaziarzom potrzebny z tej wtyczki i dlaczego? Prosze o sugestie.
Jak widać na zdjęciach "gazownicy" podpieli przewód do wtyczki z lewej strony rozdzielacza.Foto 1.
Wiem że normalnie kombinują układem "STOP-KE-Jetronik" ale to przy wtyczce drugiej (foto 2) gdzie prądem wysterowywany jest nastawnik i sztucznie włączamy ciągłe hamowanie silnikiem.
Jaki sygnał może być gaziarzom potrzebny z tej wtyczki i dlaczego? Prosze o sugestie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 173
- Rejestracja: 23 lip 2008, 21:40
- Lokalizacja: Hollyłódź
triodak sie nie pyta dlaczego ta wtyczka jest podpięta, bo to że powinna być podpięta chyba nikt nie wątpi. Zapytał dlaczego gaziarz się wpiął w sygnał z tej wtyczki. Chyba że żle zrozumiałem (choć starałem się przeczytać posta dokładnie).adasko185 pisze:To jest wtyczka od potencjometru położenia klapy przepływomierza i ona ma tam być wpięta czy miał byś gaz czy nie
No tak, ale co to wnosi do tego tematu?karto pisze:Foto 1 - potencjometr przepływomierza
Foto 2 - nastawnik ciśnienia paliwa
Co do samej odpowiedzi na pytanie to nie jestem tak pewien swojego zdania jak moi szacowni przedmówcy, ale mam pewną teorie. Większość centralek LPG drugiej generacji ma możliwość pobierania informacji z TPS. Może właśnie po to się wpieli w potencjometr wychylenia przepływomierza. Nie wiem jaką masz centralkę. U mnie w bingo każdy przewód wiązki jest opisany i w innym kolorze. Bardzo łatwo sprawdzić na schemacie co zostało wpięte w tą wtyczkę. W wyłączniki krańcowe na przepustnicy masz coś wpięte?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 173
- Rejestracja: 23 lip 2008, 21:40
- Lokalizacja: Hollyłódź
adasko185, według mnie powinno być tak jak u Cebie. Nie jestem "na stówe" pewny, że to co kolega ma wpięte w potencjometr przepływki to wyjście na TPS. Po prostu coś takiego mi przyszło do głowy, bo kiedyś się spotkałem z takim przypadkiem, że pewien "druciarz" powiedział, że przepływomierz w moim NG to przepustnca. W mojej instalacji nie ma nic, co potrzebowało by stamtąd sygnał, ale nie wiemy co tam siedzi u kolegi.
U mnie sygnał tps jest pobierany z wyłączników krańcowych przepustnicy (zamknięta, otwarta).
U mnie sygnał tps jest pobierany z wyłączników krańcowych przepustnicy (zamknięta, otwarta).
to ja już też nie wiem co mu tam w pieli w tą wtyczkę u mnie z tpsa na przepustnicy tez nie idą żadne kable do centralki od gazu chyba że sa gdzieś tam połączone koło sterownika silnika bo mimo że mam sterownik z końcówki lat 90-tych to mam opcje obsługi tps w programie centralki ale czy coś tam jest podpięte czy nie to nie wiem, ale dobrze że kolega zwrócił uwagę na to co mu gaziarze wmontowali bo to dosyć ciekawePadre (LDZ) pisze:adasko185, według mnie powinno być tak jak u Cebie. Nie jestem "na stówe" pewny, że to co kolega ma wpięte w potencjometr przepływki to wyjście na TPS. Po prostu coś takiego mi przyszło do głowy, bo kiedyś się spotkałem z takim przypadkiem, że pewien "druciarz" powiedział, że przepływomierz w moim NG to przepustnca. W mojej instalacji nie ma nic, co potrzebowało by stamtąd sygnał, ale nie wiemy co tam siedzi u kolegi.
U mnie sygnał tps jest pobierany z wyłączników krańcowych przepustnicy (zamknięta, otwarta).
Hej. Mój silnik to ACE. Wtrysk KE-Motronic, nie K-Jetronic.chmiel25 pisze:Sorry ale uwielbiam takie ingerencje w k-jeta.
Czemu w ogole wpinali sie w to ??
Wczoraj zgłębiłem troszke wiedzę na temat wtrysku mechanicznego.
U mnie przepływka jest pod rozdzielaczem. I to do niej domyślam się wpieli się gazownicy. Tam siedzi ten słynny, trudno dostępny na rynku wtórnym, element rezystancyjny jak sie domyślam.
[Uważam że sygnał z przepływki to najlepsze dla centralki gazowej jako TPS.]
Po przepływce mam tą duża gume, mieszalnik gazu i przepustnice.
Na samej przepustnicy jest czarne pudełeczko z trójprzewodową wiązką. Z tego co wybadałem to to są niejako dwa przełączniki informujące o biegu jałowym i WOT.(Wide Open Trottle-pedal gazu w podłodze.) Żadnej zmiennej rezystancji nie zmierzyłem.
Co do gazowników to tym już podziękuje. Mam już instalacje gazową III gen czekającą na montaż. A puki co wywyalam półroczną instalke II gen i usiłuje postawić silnik na nogi. Wywaliłem śrubę regulacyjną z węża od obrotów jałowych i wstawiłem ten silniczek co tam powinien być. Teraz to przynajmniej z 1 min silnik podziała nim zgaśnie Wcześniej od razu gasł.
A odnośnie LPG to co kolega proponuje?
Mam Competition wiec tez mam ACE. Jakos mam wrazenie ze u mnie jest KE-3 Jetronik czy jakos tam. Ogolem jest to zwykly wtrysk mechaniczny z niewielka ingerencja elektroniki w dawke paliwa. Jak dla mnie to dziala na zasadzie gaznika w duzym uproszczeniu.triodak pisze:Mój silnik to ACE. Wtrysk KE-Motronic, nie K-Jetronic.
Nigdy nie wiem o co chodzi w tych generacjach LPG.
U mnie jest zwykly mikser, śruba, i centralka od gaźnika :lol:
Gaz doregulowany do paliwa!! po wyjeciu miksera musi chodzic idealnie.
Audi moge zapalac z gazu jak mam taki kaprys obroty sa na poziomie 950obr/min bo tak chcialem. Spalanie trasa 140 +/- 10l miasto to niestety 15l chyba. ogolem za 50pln po łodzi robie 170/180km.
Zrobisz jak uwazasz. Śledze od dłuższego czasu twoja walke z LPG chyba praktycznie od momentu zakupu auta i widze ze to ciezki temat :cry:
Pozdrawiam
PS spróbuj mój system i zobacz co bedzie. Jak cos pisz na gg
-
- Forum Audi 80
- Posty: 173
- Rejestracja: 23 lip 2008, 21:40
- Lokalizacja: Hollyłódź
BRC Just Heavy. Nie wiem czy wersja 'New' czy nie. (Zdecydowanie polecam NEW). Ale oprogramowaniem wgrałem najnowszy firmware z 2003 czy 2004. Instalki cieżko dostępne. Używka to tak 200-400zł.Padre (LDZ) pisze:triodak, napisz coś więcej o tej instalce IIIgen. Wyrwałeś gdzieś nową, czy używkę. Jakie koszta i wogóle??
Nowe ok 2200zł. Można szukać na stronie firmy CZAKRAM. Nie wiem czy dostępne.
Za to najlepsze do wtrysku mechanicznego. Ewentualnie IGS od Landi Renzo.
Te są najbardziej rozpowszechnione. Inne można sobie podarować na dzięń dobry. No chyba że dostaniesz za free. Znalezienie gaziarza który by to potrafił opanować to nie lada sztuka. Sztukę tę mam zamiar sam opanować :mrgreen:
Rozważałem też opcje instalacji IV gen. Stag 300 + Matrix i fullgrupowe sterowanie. Wysterowywaniem LPG by się zajął ECU Bosch Motronik z Poloneza 1.6. (30zł) Nawet kupiem taki ECU ale udało mi się dorwać IIIgen więc ze względu na koszta spróbuje wpierw w ten sposób. (Digifant też mogłby być zapewne).
Do tego dojdzie układ odcinania benzyny ale nie przekaźnik na pompę paliwa tylko alternatywa dla KE-Motronic.
Zamiast wiercić w dolocie chętnie bym zamocował to:
Dostać to można tutaj tylko nie wiem czy do wtryskiwaczy w ACE bedzie pasować. Dopuki nie zdemontuje nie dowiem się czy wtryski z ACE mają fi 14mm czy nie. Chyba że zapytam na forum.
Całość licze w 600zł zamknąć.
OT.
Tylko szkoda że to wszystko nie za bardzo legalnie będzie i może się na przeglądzie problem pojawić.
Teraz [VII.2010] na przegląd oprócz Homologacji na butle trzeba "Wyciąg ze świadectwa homologacji sposobu montażu instalacji LPG" wozić.(chodź różnie na przeglądach się o to czepiają). Ale być może niedługo (jak przejdzie ustawa czy poprawka) to diagnosta bedzie musiał przy pomocy tego "Wyciągu ..." sprawdzać kompletność i orginalność instalacji.(BLOS jest niehomologowany w Polsce bodajże). A wtedy bez tego "Wyciągu" będzie problem a znim w sumie też.
Chodź wiadomo że stacje są różne i gdzieś się uda bo tak już w Polsce jest.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 173
- Rejestracja: 23 lip 2008, 21:40
- Lokalizacja: Hollyłódź