[audi b4 1.9 tdi 1z] n108 nie przestawia na odpalonym.
[audi b4 1.9 tdi 1z] n108 nie przestawia na odpalonym.
Witam robiłem ostatnio test n108 i na zgaszonym tyka a na odpalonym silniku nie przestawia kąta , nie słychać zmiany pracy silnika
dodam że wywala błąd 00550 sporadycznie,
wszysto sprawdozne rozrząd, klin, oprność cewki 100ohm, oporność n108 19ohm
nie zapowietrza się układ paliwowyitp wszystko oki a jednak przy dogrzanym silniku jest słabysz i czasami przymula od 2 tyś obr czy to wina że nie przestawia zaworek czy w pompie coś nie teges.
kąt ustawiony 52 dawka 20
dodam że wywala błąd 00550 sporadycznie,
wszysto sprawdozne rozrząd, klin, oprność cewki 100ohm, oporność n108 19ohm
nie zapowietrza się układ paliwowyitp wszystko oki a jednak przy dogrzanym silniku jest słabysz i czasami przymula od 2 tyś obr czy to wina że nie przestawia zaworek czy w pompie coś nie teges.
kąt ustawiony 52 dawka 20
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Odpusć sobie takie sprawdzanie bo zabrniesz w ślepą uliczkę Podepnij vaga odpal silnik i w blokach pomiarowych w grupie 004 przełącz na nastawy podstawowe ,zobaczysz wtedy i usłyszysz jak ładnie n108 przestawia (lub nie )kąt wtrysku <ok>audi1993 pisze:zastanwia mnie czy to nie n108 poprostu jak się nagrzeje to pracuje wadliwie może cewka na nim jak jest zagrzana to wariuje bo oporność ma 105 ohm na zgaszonym, a jaką mam mieć oporność przy temp silnika 90 stopni ??
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Ups... nigdzie nie pisałeś że na boschu w takim razie porażka .Co do przymulania to wątpię żeby winny był n108 ,nawet gdyby ci nie przestawiał to nie wiem czy byś zauważył ,a dlaczego? A dlatego że zwykłe turbodiesle mają kąt wtrysku na stałe i w niczym to nie przeszkadza .Co prawda niby w pompie na linkę jest elektrozawór który ten kąt deko reguluje przy wysokich obrotach ale pewnie w tak nie wielkim stopniu że nie ma to wielkiego znaczenia, bo nie wszystkie starsze pompy to miały .Zmierz sobie ciśnienie doładowania i przyjrzyj sie przepływce bo to częste przyczyny zamulania silnikaaudi1993 pisze:też bym tak zrobił jak bym nie miał przepływki boscha i możliwości diagnozy tylko kanału 000.
więc co proponujesz ??
-
- Forum Audi 80
- Posty: 14
- Rejestracja: 13 lip 2010, 23:25
Munior jak patrzysz na pompe od strony wyjscia przewodów wysokiego ciśnienia to tam na dole jest taki zaworek z dwoma kabelkami i to jest własnie zawór który przestawia kąt zapłonu czy kąt wtrysku jak ktowoliMUNIOR pisze:Co do przymulania to wątpię żeby winny był n108 ,nawet gdyby ci nie przestawiał to nie wiem czy byś zauważył ,a dlaczego? A dlatego że zwykłe turbodiesle mają kąt wtrysku na stałe i w niczym to nie przeszkadzaaudi1993 pisze:też bym tak zrobił jak bym nie miał przepływki boscha i możliwości diagnozy tylko kanału 000.
więc co proponujesz ??
tak jak pisze ptaak sprawdz zasilanie na ciepłym odpalonym silniku (kabel biło-czerwony + i chyba brązowy -) jak jest zasilanie to n 108 do wymiany jak nie ma to pomyślimy jak n 108 nie działa obojętnie z jakiego powodu silnik po dodaniu gazu strasznie klekocze ja też mam na boschu łącze sie za pomocą delta scanu w grupie 000 i jest tam opcja test urządzeń zaczyna od n 75 pOżniej zawór odcinający w pompie wtedy silnik zgasnie a potem n 108 i wtedy ładnie słychać zmianę w pracy silnika
kolega chyba cos zle doczytal w sprawie pomp gdzie dawka sterowana jest mechanicznie np od 1.9td poniewaz tam kat dynamiczny jest sterowany przez wzrost cisnienia paliwa pompy przetlaczajacej wraz z obrotami gdzie na jalowym jest okolo 3,5bara a przy max predkosci obrotowej wynosi okolo 6bar wiec wraz ze wzrostem cisnienia zmienia sie kat dynamicznyMUNIOR pisze:A dlatego że zwykłe turbodiesle mają kąt wtrysku na stałe i w niczym to nie przeszkadza .Co prawda niby w pompie na linkę jest elektrozawór który ten kąt deko reguluje przy wysokich obrotach ale pewnie w tak nie wielkim stopniu że nie ma to wielkiego znaczenia, bo nie wszystkie starsze pompy to miały
[ Dodano: 2010-07-25, 18:07 ]
co do kolegi problemu to filtr paliwa byl wymieniany :?: nie jest zapowietrzony uklad paliwowy :?: wklej logi dynamiczne, skoro jak robisz test i kat sie nie zmienia to sprawdz napiecie jakie idzie na zaworek na biegu jalowym podczas testu
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Odgrzewamy <ok>
Dziś chciałem nieco poogarnaić sprzęt. Pokopałem nieco w sofcie (tylko doładowanie, map kąta ani pompy nie ruszałem).
Problem pojawił się u "góry". no to Vag i do roboty.
W BS kąt ustawiony na 51 a dawka w okolicach 4. I trochę faluje czyli nastawnik do czyszczenia. I jak przed regulacją kąta (wcześniej był na 11) jakimś cudem w grupie 004 w BS osiągał ledwo żądany kąt tak teraz po ustawieniu jak trzeba jest porażka....
Grupa 004 żądanie 7.9 a ten stoi na 0.9-1.1. Niby pokazuje wysterowanie na 96% ale nic za tym nie idzie.
Czy to akurat zaworek zdechł czy jest coś jeszcze innego odpowiedzialnego za przestawianie kąta wtrysku poza ciśnieniem wewnętrznym w pompie?
Bezpiecznik ok.
Problem częściowo rozwiązany.
Po jakimś czasie znikła możliwość ustawiania kąta w BS 000. Kąt podczas regulacji skakał od 38 do 70 (w jednym ustawieniu popy). Najłatwiej podmienić sterujący i udało się. Teraz kąt stoi na ok 67 (co niebawem trzeba ustawić jak trzeba). Ale...
Grupa 004 żądanie 1.1 BTDC a faktycznie jest 2.2 i wysterowanie 2-3%. Po wejściu w BS zaworek się "niby wysterowuje" na 96% ale kąt nie idzie (dalej stoi na 2.2 zamiast żądanych 7.9).
Oporność zaworka 18 omów a przy włączonym zapłonie pojawia się 12V na wtyczce.
Niedawno czyściłem sobie nastawnik i niby było tam troszeczkę opiłków. Obawiam się, że nagromadziły się też przy zaworku jak wspominał Munior.
Jakby nie było moc wróciła <ok>
No i dalej troszkę falują obroty ale to jak poustawiam kąt i dawkę i zobaczę czy na zaworku nie ma opiłków (a tak się cieszę na tą robotę jak na wizytę teściowej)...
Dziś chciałem nieco poogarnaić sprzęt. Pokopałem nieco w sofcie (tylko doładowanie, map kąta ani pompy nie ruszałem).
Problem pojawił się u "góry". no to Vag i do roboty.
W BS kąt ustawiony na 51 a dawka w okolicach 4. I trochę faluje czyli nastawnik do czyszczenia. I jak przed regulacją kąta (wcześniej był na 11) jakimś cudem w grupie 004 w BS osiągał ledwo żądany kąt tak teraz po ustawieniu jak trzeba jest porażka....
Grupa 004 żądanie 7.9 a ten stoi na 0.9-1.1. Niby pokazuje wysterowanie na 96% ale nic za tym nie idzie.
Czy to akurat zaworek zdechł czy jest coś jeszcze innego odpowiedzialnego za przestawianie kąta wtrysku poza ciśnieniem wewnętrznym w pompie?
Bezpiecznik ok.
Problem częściowo rozwiązany.
Po jakimś czasie znikła możliwość ustawiania kąta w BS 000. Kąt podczas regulacji skakał od 38 do 70 (w jednym ustawieniu popy). Najłatwiej podmienić sterujący i udało się. Teraz kąt stoi na ok 67 (co niebawem trzeba ustawić jak trzeba). Ale...
Grupa 004 żądanie 1.1 BTDC a faktycznie jest 2.2 i wysterowanie 2-3%. Po wejściu w BS zaworek się "niby wysterowuje" na 96% ale kąt nie idzie (dalej stoi na 2.2 zamiast żądanych 7.9).
Oporność zaworka 18 omów a przy włączonym zapłonie pojawia się 12V na wtyczce.
Niedawno czyściłem sobie nastawnik i niby było tam troszeczkę opiłków. Obawiam się, że nagromadziły się też przy zaworku jak wspominał Munior.
Jakby nie było moc wróciła <ok>
No i dalej troszkę falują obroty ale to jak poustawiam kąt i dawkę i zobaczę czy na zaworku nie ma opiłków (a tak się cieszę na tą robotę jak na wizytę teściowej)...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
To że ci nie przestawia podczas testu na biegu jałowym ,to co prawda bardzo rzadko ,ale się zdarza .Mnie zdarzyło się to stwierdzić w trzech przypadkach...w czasie jazdy jednak przestawiał prawidłowo ,i to jest najwazniejsze ,więc skoro w czasie jazdy jest ok.to problemu nie ma faktem też jest że jak sitko na n108 jest mocno zabite opiłkami ,nie bedzie przestawiał też w czasie jazdy.Za ciśnienie wewnetrzne ,które jest niezbędne do prawidłowego przestawiania kąta ,przez n108 ,odpowiada zaworek na dekielku nastawnika i zaworek ciśnienia wewnetrznego ,obok wejscia paliwa do pompy ....niektórzy ''spece '' od siedmiu boleści ,bezsensownie wbijają ten zaworek na pałę ,błednie mysląc że coś w ten sposób poprawią ...nic nie poprawią , po tym auto im tylko głosniej klekocze ,bo ciśnienie wewnetrzne wzrosło i kąt wtrysku przyspieszył się o kikadziesiat jednostek i jest duża różnica miedzy kątem w blokach,a kątem w nastawach podstawowych ...kilkukrotnie wymieniałem takie "wbite " i rozkalibrowane zaworki ,bo wbić bezsensownie to nie sztuka ,ale przywrócic do poprzedniego stanu już tak łatwo nie jest :roll: zwykle wystarczy mi rzut oka na ten zaworek ,bo fabrycznie wbity jest ok.4mm...a przy wbiciu go do 6-7 mm widać już gołym okiem ,że ktoś przy nim grzebał :roll:
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Wprawdzie to mało profesjonalne ale u siebie jak miałem ewidentnie za niskie ciśnienie to podpialem Vega.
Wszedłem w 004 ms i lekko stuknalem. Po każdym puk wchodziłem w bs. I tak delikatnie aż osiągnął zadany kąt.
Potem 000 i bs czy nie zwalilem statycznego kąta i gotowe.
[ Dodano: 2014-11-16, 21:50 ]
Oczywiście MS 004 stuknalem. Potem BS. Jak było mało to MS i stuk. Bałem się to robić cały czas w BS.
Wszedłem w 004 ms i lekko stuknalem. Po każdym puk wchodziłem w bs. I tak delikatnie aż osiągnął zadany kąt.
Potem 000 i bs czy nie zwalilem statycznego kąta i gotowe.
[ Dodano: 2014-11-16, 21:50 ]
Oczywiście MS 004 stuknalem. Potem BS. Jak było mało to MS i stuk. Bałem się to robić cały czas w BS.