[1.8 RU] przełacznik zespolony sie spalił
[1.8 RU] przełacznik zespolony sie spalił
witam mam taki problem ,ostatnio spalił mi sie przełacznik zespolony(pajak) a mianowicie czesc wlanczajaca swiatła i podswietlenie zegarow, obiawy były nastepujace najpierw spalił sie bezpiecznik podswietlenia zegarow wiec zmienilem na nowy i nastepny tez sie spalił powtozylem to okolo trzech razy (wymiane bezpiecznika podswietlenia) az wkoncu zalozylem wiekszy bezpiecznik i wtedy dym z pod kierownicy ,rozkrecilem i czesc pajaka z wloncznikiem swiatel spalona i kostka tez.
Pajak jest juz nowy zalozony(nowego typu) ale problem jest dalej poniewaz dalej przepala sie bespiecznik oswietlenia zegarow i nawiewu
go moze byc nietak
odczego zaczac szukac bolaczki
dzieki z góry za podpowiedzi
Pajak jest juz nowy zalozony(nowego typu) ale problem jest dalej poniewaz dalej przepala sie bespiecznik oswietlenia zegarow i nawiewu
go moze byc nietak
odczego zaczac szukac bolaczki
dzieki z góry za podpowiedzi
panowie jutro sie zato biore sprawdze najpierw przewody idace z puszki bezpiecznikow od bezpiecznika podswietlajacego zegary. A pajaka miałem kwadratowego i poszło mi na dwa przewody szare zloczone razem ze soba, napisze jutro czy znalałem przyczyne zwarcia :lol:
[ Dodano: 2010-04-23, 21:53 ]
sprawdzałem wiazke i kable sa oki zwarcie wystepuje na bezpieczniku numer 14 pd podswietlenia zegarow i tablicy rejestracyjnej , jest to szary przewod wychodzacy od puszki bezpiecznikow idacy do pajaka natym odcinku jest zwara ale przewody wygladaja oki ale dalej bezpiecznik sie pali , wiec problem jest dalej nierozwiazany , moja jolke czeka chyba elektro mechanik bo ja juz nic na to nieumiem poradzic
[ Dodano: 2010-04-23, 21:53 ]
sprawdzałem wiazke i kable sa oki zwarcie wystepuje na bezpieczniku numer 14 pd podswietlenia zegarow i tablicy rejestracyjnej , jest to szary przewod wychodzacy od puszki bezpiecznikow idacy do pajaka natym odcinku jest zwara ale przewody wygladaja oki ale dalej bezpiecznik sie pali , wiec problem jest dalej nierozwiazany , moja jolke czeka chyba elektro mechanik bo ja juz nic na to nieumiem poradzic
-
- Forum Audi 80
- Posty: 15
- Rejestracja: 28 cze 2010, 21:55
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 15
- Rejestracja: 28 cze 2010, 21:55
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Sprawdź liczniki, ich ścieżki, ściemniacz.
<bylo>
https://audi80.pl/b4-potrzebne-schem ... htm#459920
https://audi80.pl/80-b4-aaznie-dzial ... t19980.htm
https://audi80.pl/b4-aazbrak-podswit ... t25099.htm
<bylo>
https://audi80.pl/b4-potrzebne-schem ... htm#459920
https://audi80.pl/80-b4-aaznie-dzial ... t19980.htm
https://audi80.pl/b4-aazbrak-podswit ... t25099.htm
-
- Forum Audi 80
- Posty: 15
- Rejestracja: 28 cze 2010, 21:55
Sprawdzałem dzisiaj wszystko przy tylnej klapie wiązkę i jest OK,kolega mi powiedział że moze to od zapalniczki zwarcie czy coś takiego więc rozebrałem zapalniczkę i jest ok,podswietlenie tablicy rejestracyjnej działa jak wyciage bezpiecznik 14 to nie działa czyli z bezpiecznikiem jest ok,stawiam na licznik lub przełącznik zespolony pod kierownica ale światła wszystkie działaja kierunki i wycieraczki tez.Nie mam podswietlenia licznika i sterowanie nawiewu,w schowku jest światło.Pomóżcie co mam robić,na liczniku sie nie zam nie wiem jak go sprawdzic
-
- Forum Audi 80
- Posty: 2
- Rejestracja: 25 lis 2010, 22:57
- Lokalizacja: Myszków
brak Świateł w AUDII 80 B3 87r.
Witam, jestem posiadaczem Audi 80 B3 z 87 roku . mam problemy ze światłami . jak włączam tylko światła pozycyjne włączają mi się tylko światła z prawej strony (przód i tył) . a jak włączę światła mijania nie mam wogóle świateł pozycyjnych z przodu i z tyłu :cry: . (światła mijania działają z Przodu ), i przy okazji nie mam wogóle podświetania licznika i nie podświetla mi przełączników od dmuchawy . Nie świeci mi kontrolka od ładowania akumulatora ( tzn. swieci jak odpalam silnik). przy włączonym zapłonie świeci mi tylko kontrolka od smarowania . Nic więcej. wześniej świeciły mi jeszcze dwie konrolki na samej górze (na środku licznika). jeśi dobrze pamiętam to było od wody i od hamulca postojowego.teraz mam tylko smarowanie i ładowanie baterii przy odpalaniu silnika W/w usterki jeśli ktoś wie co można zrobić żeby moje oświetlenie działało prawidłowo i kontrolki też działały bez zarzutu to prosze o pomoc. Leszek z Myszkowa
-
- Forum Audi 80
- Posty: 29
- Rejestracja: 29 kwie 2010, 09:04
- Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
kolego co do tego podświetlenia zegarów i nawiewów to jak działa Ci podświetlenie tablicy rejestracyjnej to na sto % obstawiam ścieżkę w zegarach,na ich podświetlenie zostało puszczone za duże napięcie i ścieżka padła,a że po tej ścieżce idzie prąd do nawiewów to przepalona ścieżka przerywa obwód i prądu niestety niema u mnie był taki sam problem,wyjmij zegary, rozkręć obudowę (zdejmij szybkę i powoli rozkręć obrotomierz bądź zegarek bo najczęściej tam przepala się ścieżka,jeżeli jest mocno przepalona to radze ci wymienić całą płytkę na nową-używaną ale od razu uprzedzam że jak masz zegary VDO to z UN4 nie pasuje i oczywiście na odwrót
[ Dodano: 2011-01-13, 19:59 ]
leszek 1985 co do nie świecących kontrolek to Ci nie pomogę,a co świateł masz padnięty przełącznik zespolony czyli tzw,pająk a co do podświetlenia zegarów to może być kilka przyczyn
1.padnięta wiązka w tylnej klapie (robi zwarcie w kablach od podświetlenia tablicy)
2.padnięta ścieżka w zegarach (opisałem wyżej)
3.w nawiewach masz żaróweczki małe-u mnie raz tam było zwarcie jak siedziały diody i + stykał sie z - i lipa
4.w lampkach od podświetlenia tablicy rej.mogła pojawić sie korozja i tam występuje zwarcie
5.skoro padł Ci pająk to może być też jego wina
Ja bym zaczął od wymiany pająka bo skoro jest taki galimatjas to niema co go naprawiać bo to nic nie da,następnie sprawdził wiązkę w klapie i ścieżkę w zegarach jak dalej by nie świeciło to sprawdzaj to co napisałem więcej Ci nie pomogę bo nie jestem w stanie
Życzę powodzenia w naprawach!!!!!!!!!!!!!!!!!!
[ Dodano: 2011-01-13, 19:59 ]
leszek 1985 co do nie świecących kontrolek to Ci nie pomogę,a co świateł masz padnięty przełącznik zespolony czyli tzw,pająk a co do podświetlenia zegarów to może być kilka przyczyn
1.padnięta wiązka w tylnej klapie (robi zwarcie w kablach od podświetlenia tablicy)
2.padnięta ścieżka w zegarach (opisałem wyżej)
3.w nawiewach masz żaróweczki małe-u mnie raz tam było zwarcie jak siedziały diody i + stykał sie z - i lipa
4.w lampkach od podświetlenia tablicy rej.mogła pojawić sie korozja i tam występuje zwarcie
5.skoro padł Ci pająk to może być też jego wina
Ja bym zaczął od wymiany pająka bo skoro jest taki galimatjas to niema co go naprawiać bo to nic nie da,następnie sprawdził wiązkę w klapie i ścieżkę w zegarach jak dalej by nie świeciło to sprawdzaj to co napisałem więcej Ci nie pomogę bo nie jestem w stanie
Życzę powodzenia w naprawach!!!!!!!!!!!!!!!!!!
-
- Forum Audi 80
- Posty: 2
- Rejestracja: 25 lis 2010, 22:57
- Lokalizacja: Myszków
dzieki za podpowiedz:) juz wszystko wiem:) padła całkowicie intalacja elektryczna, zała wiązka co idzie od stacyjki, od "pajaka" i od licznika. i spaliła sie skrzynka od bezpieczników od spodu. po wymianie wszystkiego wszistko działa jak należy. :):) teraz mam roblem z nawiewem ciepłego powietrza:(:( auto wogóle mi nie grzeje, a dokładniej nadmuch jest (wentylator działa prawidłowo) tylko nie mucha wogóle ciepłe powietrze. po sprawdzeniu wszystkich ciegieł stwierdziłem że powietrze dmuchane przez dmuchawe wogóle nie przepływa przez nagrzewnice. niewiem co mam teraz robić dalej żeby ciepłe powietrze wylatywało przynajmniej na szyby. czyzbym musiał zdejmować całą deskę z przodu żeby sie dostać do nagrzewnicy????