Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] wyciek oleju

krzysiek_b
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 145
Rejestracja: 18 mar 2010, 15:43
Lokalizacja: Żary

[B4 1Z] wyciek oleju

Post autor: krzysiek_b » 30 cze 2010, 19:40

Witam,

Wiem, że tematów było bardzo dużo i je przejrzałem.

W czasie normalnej jazdy wszystko jest w porządku, jednak nawet po chwili jazdy na pedałem w podłodze wycieka mi olej.
Ciężko jest mi określić skąd dokładnie dlatego proszę o pomoc.

Po mocniejszym przygazowaniu czuje spalony olej.
Otwieram maskę i mniej więcej w miejscu zaznaczonym na żółto widzę sporo dymu i zapach spalonego oleju.


Wymieniłem uszczelkę pod pokrywą z tego właśnie powodu ale nic się nie zmieniło.
Próbowałem z silikonem i bez ale beż żadnych rezultatów.


Na łączeniu wszystkich "rur" (przy EGR) na pewno nic nie cieknie bo wszystko sucho i szczelnie.


Czy są jeszcze jakieś inne uszczelki, z których może mi tak wywalać czy więcej nie ma i pozostaje mi tylko wymiana pokrywy?

Obrazek

zdjęcie jest podglądowe z przed miesiąca



EGR już zaślepiony
olej Valvoline MaxLife Diesel 10w40

Awatar użytkownika
levis1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1181
Rejestracja: 04 sie 2009, 00:29
Lokalizacja: Łuków

Post autor: levis1991 » 30 cze 2010, 20:14

umyj silniczek jak będzie zimny czyli(dimerek+karczer z goraca woda)
zdejmij pokrywy dolne pod silnikiem i skrzynie dodatkowo umuj tak samo spod i powycieraj olej który sie nie umył....
jak to wszystko zrobisz przelec sie z 15 km po dobrej drodze i postaw samochód na tarakocie lub na jakies bialej szmacie... jak zaczyna sie wycieki dopiero szukaj z latarka lub na sloncu gdzie to moze być....

jak bedziesz mniejwiecej widzial jakies wycieki wkladaj sciereczki biale i sie dowiesz bo tak to trudno powiedziec

Awatar użytkownika
BorysTDI
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 759
Rejestracja: 21 gru 2009, 13:51
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: BorysTDI » 30 cze 2010, 20:37

Miałem tak samo kolego, smród z początku tylko przy przeciągnięciu po skali obrotomierza, a potem już w ogóle przy 90 na V biegu - wymiana uszczelki pod pokrywą załatwiła problem. A od strony chłodnicy też masz blok w oleju? Jak nie to prawdopodobnie u Ciebie by była winna pokrywa zaworów.

Organoleptycznie i najmniej kosztownie jak chcesz to sprawdzać, powycieraj ten olej ile możesz przy deklu i głowicy, nagrzej silnik i niech ktoś na postoju da kilka razy w czambo - być może zobaczysz skąd leci. Jak chcesz dokładnie to tak jak radzi kolega wyżej - pięknie wypicować silnik.

krzysiek_b
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 145
Rejestracja: 18 mar 2010, 15:43
Lokalizacja: Żary

Post autor: krzysiek_b » 30 cze 2010, 21:06

generalnie myłem i robiłem już wszystko co można.

Brudno mam tylko jak zerknę w szczelinę pomiędzy pokrywą a kolektorem.


Jak gazuje na luzie to nic nie ucieka- wszystko jest ok.
od strony rozrządu nie leci ale wilgotno od oleju też jest.


Czy jest możliwość by była to jakakolwiek inna uszczelka, z której by tak leciało czy już nic innego nie ma i to na bank uszczelka pokrywy?

Awatar użytkownika
BorysTDI
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 759
Rejestracja: 21 gru 2009, 13:51
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: BorysTDI » 30 cze 2010, 23:22

No Kolego kolektorem ssącym to na pewno nie wycieka ;-)

A jeśli ta fotka co dałeś pochodzi z Twojego auta, to widać zresztą że masz na wprost śruby kol. wydechowego ślad po smażonym oleju. Jeszcze u Ciebie jakoś tak tłusto z góry pokrywy, albo to ziarno aparatu. Jak masz tam jakieś ilości oleju to sprawdź tą "gruszkę" co siedzi wczepiona w pokrywę, ponoć tamtędy też lubi wyciekać. A jak nie to pozostaje sama pokrywa bądź uszczelka.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 30 cze 2010, 23:43

Turbo zaciąga mgiełke olejową znad odmy. Kolektor dolotowy składa się z dwóch części - dużej puchy i kolanka. Miejsce łączenia uszczelnione jest na docisk (poprzez dwie śruby, jedna widoczna w tym czerownym kółku) i silikon. Sprawdź miejsce łączenia, będziesz miał tam najprawdopodobniej masę oleju.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 01 lip 2010, 09:16

krzysiek_b pisze:Brudno mam tylko jak zerknę w szczelinę pomiędzy pokrywą a kolektorem.
Uszczelka pod pokrywą zaworów ,normalka w tych silnikach ;-)

krzysiek_b
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 145
Rejestracja: 18 mar 2010, 15:43
Lokalizacja: Żary

Post autor: krzysiek_b » 01 lip 2010, 18:48

trepek pisze:Turbo zaciąga mgiełke olejową znad odmy. Kolektor dolotowy składa się z dwóch części - dużej puchy i kolanka. Miejsce łączenia uszczelnione jest na docisk (poprzez dwie śruby, jedna widoczna w tym czerownym kółku) i silikon. Sprawdź miejsce łączenia, będziesz miał tam najprawdopodobniej masę oleju.

mam tam olej.
czy tą uszczelką też może tak lecieć olej?

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 01 lip 2010, 19:41

Może lecieć. Pójdź do sklepu motoryzacyjnego i poproś o materiał do wystukiwania uszczelek. Do tego czarny silikon, dobrze docisnąć i powinno być szczelnie.
Zrób sobie Oil Catch Tanka, będzie zbierał Ci olej znad odmy.

Awatar użytkownika
levis1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1181
Rejestracja: 04 sie 2009, 00:29
Lokalizacja: Łuków

Post autor: levis1991 » 02 lip 2010, 07:29

no właśnie dobrze mówi trepek, zrób sobie wolną odmę

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 02 lip 2010, 15:13

są 3 opcje.leje ci albo z kolanka przed kolektorem ssącym - zaznaczone czerwonym kółkiem albo z pod pokrywy zaworów albo z kolektora ssącego... ja bym stawiał na to połączenie przed kolektorem bo jak by leciało z pod pokrywy to byś miał cały kolektor w oleju a widzę że jest suchy,gdyby waliło olejem z kolektora ssącego to byś nie miał oleju tak wysoko tylko by ściekał po łapie silnika .moim zdaniem to właśnie to połączenie przed kolektorem leje.możesz dokupić taką uszczelkę lub nawet na samym silikonie to osadzić... nie wiem dlaczego nie mogłem dostać takiej uszczelki w sklepie wiec założyłem to na samym silikonie i już 3 rok jest spokój... jeśli nie jesteś pewny czy stamtąd leci to niech ktoś depnie w pedał gazu a ty przyłóż rękę w to miejsce...

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 02 lip 2010, 16:35

@hudy

Przecież o tym pisałem. A uszczelki nie dostaniesz bo jej tam orginalnie nie było. Montowane na ścisk i silikon.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 02 lip 2010, 20:06

trepek pisze:A uszczelki nie dostaniesz bo jej tam orginalnie nie było. Montowane na ścisk i silikon.
według etki jest tam uszczelka jednak nie mieli tej części w sklepie a po numerach z etki nie mogli jej znaleźć... dziwne by to było gdyby tam nie było uszczelki tylko było by to na silikonie oryginalnie tym bardziej że z drugiej strony miedzy egrem a tym kolankiem jest uszczelka...

krzysiek_b
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 145
Rejestracja: 18 mar 2010, 15:43
Lokalizacja: Żary

Post autor: krzysiek_b » 08 lip 2010, 11:35

uszczelnienie na czarny silikon motoryzacyjny miejsca widocznego w czerwonym kółku (pod tymi 2 śrubami) pomogło.

Jeżdzę już z tydzień jak zrobiłem i wszystko jest ok

Dzięki

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 08 lip 2010, 11:48

TD czy TDI widać, że mają te same słabe punkty ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl