Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z]Gdzie który ma być czujnik ciśn.oleju 0,3 i 0,9

ODPOWIEDZ
krzychux
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 07 cze 2010, 09:30
Lokalizacja: zawiercie

[B4 1Z]Gdzie który ma być czujnik ciśn.oleju 0,3 i 0,9

Post autor: krzychux » 01 lip 2010, 09:25

Koledzy mam pytanko niema to jak narobić sobie bałaganu w podłączeniu czujników od ciśnienia oleju, a mianowicie po przebojach z ciśnieniem oleju i czujnikami korzystając z poradnika mechanika w którym wyczytałem że czujnik z brązową izolacją 0,3 bar jest umieszczony w kadłubie silnika, natomiast czujnik 0,9 bara jest wkręcony z góry we wspornik filtra oleju. U mnie było na odwrót więc po kupnie nowych czujników założyłem tak jak nakazuje poradnik i niby okej jest wszystko , z tym że nabrałem dziwnych podejrzeń po przeczytaniu jednego z tematów gdzie jeden z naszych kolegów podaje odwrotną kolejność podłączenia tak jak miałem wcześniej.
I tu mam wielką prośbe do was o podanie prawidłowego rozmieszczenia tych czujników czyli gdzie powinien być wkręcony czujnik 0,3 bar a gdzie 0.9 bar.Spotkałem się tez z Iną kolorystyką ale kolory nie mają tu żadnego znaczenia
borysTDI napisał

Ten na górze (obok przewodu olejowego idącego do turbo) odpowiada za zapalenie kontrolki oleju na nieodpalonym silniku, czujnik 0.35 - 0.5bara. Sprawdzenie go to bajka - jeśli przy zapłonie wyświetla Ci się kolego kontrolka oleju to działa, jeśli nie, to odpinasz kabel z tego czujnika i zwierasz go do masy - jak wtedy zaświeci to masz uwalony czujnik.

Ten od dołu to czujnik 0.9bar. Aby go sprawdzić to odpinasz od niego kabel i układasz tak żeby nie dotykał nigdzie do masy. Odpalasz autko, trzymasz go chwile na obrotach powyżej 2500 i musi zapalić się kontrolka oraz zagrać brzęczyk - jak tak jest to czujnik 0.9bar sprawny.

_________________

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 01 lip 2010, 12:42

To gdzie siedzą czujniki nie ma znaczenia ,bo wszędzie jest takie samo ciśnienie .Ważne żeby nie pomylić kabelków do czujników .Na górze w 1z siedzi u mnie niebieski od gaszenia lamki po odpaleniu silnika ,pod spodem siedzi ten odpowiedzialny za włączanie się brzęczyka i miganie lampki przy zbyt małym ciśnieniu oleju .

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 04 lip 2010, 13:02

MUNIOR pisze:To gdzie siedzą czujniki nie ma znaczenia ,bo wszędzie jest takie samo ciśnienie .Ważne żeby nie pomylić kabelków do czujników .Na górze w 1z siedzi u mnie niebieski od gaszenia lamki po odpaleniu silnika ,pod spodem siedzi ten odpowiedzialny za włączanie się brzęczyka i miganie lampki przy zbyt małym ciśnieniu oleju .
i ma kolor szary <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl