[ Audi 80 B4 ADA ] Problem z pracą silnika
-
- Forum Audi 80
- Posty: 10
- Rejestracja: 26 lis 2009, 11:25
[ Audi 80 B4 ADA ] Problem z pracą silnika
A więc tak,pewnego dnia moja furka nie chciała zapalić,moją uwagę zwróciło to że zawsze po przekręceniu kluczyka było słychać pracę pompy paliwa w zbiorniku,a tym razem nie było słychać nic,padło podejrzenie na awarię pompy paliwa,została ona wymieniona na nową,teraz auto odpala,ale problem w tym że jak postoi dłużej to czasem odpali za pierwszym razem,czasem za drugim a nieraz trzeba go kręcić kilka razy zanim odpali,po krótkim postoju odpala za pierwszym razem,przed wymianą pompy paliwa nic takiego się nie działo,jedyne co było odczuwalne przed wymianą pompy to czasem falowanie obrotów,poza tym jeszcze jedna rzecz,po wymianie pompy paliwa na nową,podczas jazdy pod obciążeniem,przy przyspieszaniu zwłaszcza w przedziale miedzy 2000 a 3000 obr/min. odczuwalne jest tak jakby dławienie się silnika,które ma różny stopień intensywności(raz ciągnie normalnie równo,a za moment słabiej i tak na przemian),przy próbie gwałtowniejszego przyspieszania zdarzały się nawet strzały,słyszalne częściowo pod maską w okolicach filtra powietrza,a częściowo w tłumik,połączone z szarpaniem i odczuciem takim jakby kończyło się paliwo,na przykład gwałtowniejsze wciśnięcie pedału gazu prawie do oporu nie przekładało się na płynne przyspieszanie,tylko obroty stawały na 2500,silnik się dławił i mulił jakby dostawał za mało paliwa,dodam że filtr paliwa był wymieniany jakieś 4 miesiące temu,jak dostawałem się do pompy paliwa to zbiornik okazał się czysty w środku,nie widać żadnego zanieczyszczenia,wszystko tam wygląda jak fabrycznie nowe,czy możliwe że coś jest nie tak z regulatorem ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej,tak mi się wydaje,nie wiem czy słusznie,że jakaś usterka tego regulatora powoduje że silnik po dłuższym postoju nie pali za pierwszym razem,a po krótkim odpala od razu,może jest niewłaściwe ciśnienie paliwa na listwie z powodu wadliwie działającego regulatora ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej,proszę o pomoc i z góry dzięki
- arekkrosno
- Forum Audi 80
- Posty: 259
- Rejestracja: 26 lis 2007, 14:22
- Lokalizacja: Krosno
Witaj.
Miałem podobny problem w swoim NG. Nie mogłem auta odpalić w ogóle po wymianie pompy. Pompa jaką kupiłem była firmy HART. Kolejne 2 miesiące spędziłem na szukaniu nie tam gdzie trzeba bo pompa przecież nowa więc jest ok! Wymieniałem regulatory ciśnienia, filtry paliwa, wtryski itd. Okazało się że nowa pompa firmy HART nie podaje odpowiedniego ciśnienia, co jest bardzo ważne w mechanicznym wtrysku. Po wymianie pompy na używanego oryginalnego Pierburga auto zapaliło od strzała. Dalej zostało mi już tylko usuwanie lewego powietrza i regulacja ale to już inna historia...
Miałem podobny problem w swoim NG. Nie mogłem auta odpalić w ogóle po wymianie pompy. Pompa jaką kupiłem była firmy HART. Kolejne 2 miesiące spędziłem na szukaniu nie tam gdzie trzeba bo pompa przecież nowa więc jest ok! Wymieniałem regulatory ciśnienia, filtry paliwa, wtryski itd. Okazało się że nowa pompa firmy HART nie podaje odpowiedniego ciśnienia, co jest bardzo ważne w mechanicznym wtrysku. Po wymianie pompy na używanego oryginalnego Pierburga auto zapaliło od strzała. Dalej zostało mi już tylko usuwanie lewego powietrza i regulacja ale to już inna historia...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 10
- Rejestracja: 26 lis 2009, 11:25
- czester-11
- Forum Audi 80
- Posty: 479
- Rejestracja: 15 mar 2007, 23:09
- Lokalizacja: Olsztyn/Gdańsk
On daje sygnał do sterownika o temperaturze silnika , ten sobie wtedy dostosowuje i dobiera dawkę paliwa i powietrza. odpowiada on tez za prace na zimnym silniku
(włącza ssanie ).
Druga sprawa, podobny problem miałem jak mi sie w pompie zrobiła dziura od kamienia i musiałem wymienić na nowa (używana) , postanowiłem wyjąc cały wieszak i wszystko wyczyścić. Co się okazało winę ponosił zbiorniczek za filtrem paliwa (magazynujący paliwo i otrzymujący ciśnienie układu). Po wypłukaniu wszystko było ok i jest do dzisiaj.
I jeszcze w kwestii sprostowania u ciebie nie ma listwy wtryskowej tylko rozdzielacz . Listwe masz przy elektronicznym wtrysku.
(włącza ssanie ).
Druga sprawa, podobny problem miałem jak mi sie w pompie zrobiła dziura od kamienia i musiałem wymienić na nowa (używana) , postanowiłem wyjąc cały wieszak i wszystko wyczyścić. Co się okazało winę ponosił zbiorniczek za filtrem paliwa (magazynujący paliwo i otrzymujący ciśnienie układu). Po wypłukaniu wszystko było ok i jest do dzisiaj.
I jeszcze w kwestii sprostowania u ciebie nie ma listwy wtryskowej tylko rozdzielacz . Listwe masz przy elektronicznym wtrysku.
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
arekkrosno, czester-11, silnik o oznaczeniu ADA to jednostka benzynowa o pojemności 1.6l i mocy 101 KM zasilana przez wielopunktowy elektroniczny wtrysk paliwa. Na przyszłość zanim zaczniecie udzielać rad to zapoznajcie sie proszę z oznaczeniami jednostek napędowych gdyż można przez przypadek kogoś wprowadzać w błąd. Dlatego właśnie stawiamy taki nacisk na stosowanie odpowiednich tagów.
kondzio1979, skoro wymieniłes pomp paliwa i są problemy to zacznij od pomiaru ciśnienia paliwa, zobacz rano jakie ciśnienie dadaje pompa przy pierwszym przekręceniu zapłonu po przestanej nocy. Regulator nałatwiej sprawdzić w sposób taki że po zdjęciu wężyka podciśnienia powinno być w nim sucho. Radziłbym jeszcze sprawdzić dla spokoju sondę lambda.
kondzio1979, skoro wymieniłes pomp paliwa i są problemy to zacznij od pomiaru ciśnienia paliwa, zobacz rano jakie ciśnienie dadaje pompa przy pierwszym przekręceniu zapłonu po przestanej nocy. Regulator nałatwiej sprawdzić w sposób taki że po zdjęciu wężyka podciśnienia powinno być w nim sucho. Radziłbym jeszcze sprawdzić dla spokoju sondę lambda.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 10
- Rejestracja: 26 lis 2009, 11:25