[b4 1,9tdi 1z] silnik cieknaca pompa paliwa
[b4 1,9tdi 1z] silnik cieknaca pompa paliwa
witam(napisałem jeden post i chyba nie wszedł jezeli sie powtorze sorki) od trzech tygodni posiadam b4 1z z 92 model93 kupujac sprawdziłem blachy(ok) zawieszenie, poniewaz to moj pierwszy diezel przegapiłem to co mam pod maska i juz widze tego pierwsze efekty. podam rzeczy ktore zauwazyłem i zaczynam sie obawiac czy nie stałem sie posiadaczem skarbonki.
1. olej w układzie chłodzenia podejrzewam uszczelke pod głowicą i juz jestem umowiony na jej wymiane +odrazu rozrzad. poradzono bym zaczął od sprawdzenia chłodnicy oleju-na co stawiacie.(czy konieczna jest wymiana srub od głowicy)
2. dzisiaj zauwazyłem ze cieknie mi pompa paliwa. z gory jest jakby sucha a krople lecą z dołu od strony silnika. jaka moze byc tego przyczyna i ile w najgorszym wypadku moze kosztowac.
3. podobny problem jest juz opisany i chce sie tylko upewnic czy dobrze myśle. zimny gdy zadziałaja swiece pali dotyk gdy postoi trzeba pare razy chełtnąc i zapala dajac jasną chmure moze miec to powiazanie z p.1 i 2. +Dodatkowo wskaznik temp milczy -czyli moze czujnik temp(poczatkowo myslałem ze wskaznik nie działa bo uszkodziły go barany cofające licznik -jest 170tys a w belgijskim przegladzie tech z maja 2006, ktory zostawili 230tys - czyli rzeczywisty licze na 250 obecnie).
jak na jeden post i tak duzo z gory dzieki za rady
1. olej w układzie chłodzenia podejrzewam uszczelke pod głowicą i juz jestem umowiony na jej wymiane +odrazu rozrzad. poradzono bym zaczął od sprawdzenia chłodnicy oleju-na co stawiacie.(czy konieczna jest wymiana srub od głowicy)
2. dzisiaj zauwazyłem ze cieknie mi pompa paliwa. z gory jest jakby sucha a krople lecą z dołu od strony silnika. jaka moze byc tego przyczyna i ile w najgorszym wypadku moze kosztowac.
3. podobny problem jest juz opisany i chce sie tylko upewnic czy dobrze myśle. zimny gdy zadziałaja swiece pali dotyk gdy postoi trzeba pare razy chełtnąc i zapala dajac jasną chmure moze miec to powiazanie z p.1 i 2. +Dodatkowo wskaznik temp milczy -czyli moze czujnik temp(poczatkowo myslałem ze wskaznik nie działa bo uszkodziły go barany cofające licznik -jest 170tys a w belgijskim przegladzie tech z maja 2006, ktory zostawili 230tys - czyli rzeczywisty licze na 250 obecnie).
jak na jeden post i tak duzo z gory dzieki za rady
olej w układzie chłodzenia to na 99% uszczelka pod głowicą
wyciek spod pompy dobrze byłoby skontrolować u jakiegoś pompiarza który sie zna na pompach, bo jak zrobi Ci to partacz to daleko nie zajedziesz
jeżeli masz problem z zimnym uruchomieniem, to sprawdź kąt wtrysku, po wymianie rozrządu zawsze trzeba skontrolować i ewentualnie ustawić kąt w granicach 48-51st
jeżeli chodzi o wskaźnik temperatury, to prawdopodobnie tak jak piszesz uszkodzony jest czujnik (3 pinowy), jeśli to nie pomoże to to szukaj nowego wskaźnika
Wpisz sie do działu powitań, a w klubowym "Moje audi" pochwal się autkiem i wklej kilka fotek :mrgreen:
pozdr
P.S. Narazie nie masz co płakać, TDI to niezniszczalne silniki, trzeba tylko o nie dbać, poszukaj w szukajce X przykazań diesla i sie stosuj
wyciek spod pompy dobrze byłoby skontrolować u jakiegoś pompiarza który sie zna na pompach, bo jak zrobi Ci to partacz to daleko nie zajedziesz
jeżeli masz problem z zimnym uruchomieniem, to sprawdź kąt wtrysku, po wymianie rozrządu zawsze trzeba skontrolować i ewentualnie ustawić kąt w granicach 48-51st
jeżeli chodzi o wskaźnik temperatury, to prawdopodobnie tak jak piszesz uszkodzony jest czujnik (3 pinowy), jeśli to nie pomoże to to szukaj nowego wskaźnika
Wpisz sie do działu powitań, a w klubowym "Moje audi" pochwal się autkiem i wklej kilka fotek :mrgreen:
pozdr
P.S. Narazie nie masz co płakać, TDI to niezniszczalne silniki, trzeba tylko o nie dbać, poszukaj w szukajce X przykazań diesla i sie stosuj
co do zapalania zgadzam się z Cobrą, jakby to miało powiązanie z cieknącą pompą to słabo by palił po dłuższym postoju niezależnie od grzania świec (musiałby wygonić z pompy powietrze i zaciągnąć ropy), co do oleju w płynie ja zacząłbym od sprawdzenia chłodniczki oleju, co do śrub to "fachowcy" zalecają wymianę za każdym razem, ale musisz wiedzieć, że nowe podróby są gorsze od twoich. śruby trzeba wymienić gdy się "ciągną". ja niedawno zdejmowałem głowicę u siebie i złożyłem na starych śrubach i jest ok. żadna się nie zerwała przy dokręcaniu dynamometrem (obowiązkowo)
hej mam taki sam problem z cieknącą pompą, paliwo leci od strony silnika pod wieczkiem pompy, wymieniłem uszczelkę od góry ale paliwo dalej cieknie i to dość porządnie.
Czy jak rozkręcę jeszcze jeden "segment" w pompie to znajdę tam jeszcze jedną uszczelkę bo w różnych przekrojach itp żadnej tam uszczelki jednak nie widać.
Ma ktoś może jakiś wykaz jakie uszczelki znajdują się w pompie i o której części mowa że trzeba ustawić dawkę paliwa.
Pozdrawiam
Czy jak rozkręcę jeszcze jeden "segment" w pompie to znajdę tam jeszcze jedną uszczelkę bo w różnych przekrojach itp żadnej tam uszczelki jednak nie widać.
Ma ktoś może jakiś wykaz jakie uszczelki znajdują się w pompie i o której części mowa że trzeba ustawić dawkę paliwa.
Pozdrawiam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Mowa własnie o tymswieży pisze:i o której części mowa że trzeba ustawić dawkę paliwa.
ten segment jak piszesz to nastawnik i również pod nim jest uszczelka . Odkrecając go musisz wcześniej podpiąc vaga żeby zczytać napięcie na nastawniku .Jest to konieczne żeby go pużniej ustawić prawidłowo.Jak nie masz vaga to przynajmniej obrysuj sobie czymś ostrym nastawnik dookoła żeby go potem jak najdokładniej ustawić ,choć bez vaga to raczej trudne.Nawet pół milimetra ruszony nastawnik może spowodować bardzo duże zmiany w dawce paliwa powodujące falowanie lub zbyt duże obroty silnika.swieży pisze:jak rozkręcę jeszcze jeden "segment" w pompie
Dzięki wielkie profesjonalna odpowiedź
W takim razie nie ruszam w tym tygodniu przyjdzie mi interfejs od Viakena to sprawdzę i ustawię tak jak ma być.
A co do uszczelki czyli jakaś jeszcze jest pod nastawnikiem pomimo że w ETCE jej nie widać.
Mam nadzieję że to ta jest uszkodzona.
Pozdrawiam i dzięki jeszcze raz. W razie czego odezwę się jeszcze jak sprawdzić napięcie na nastawniku bo będę początkujący VAG
[ Dodano: 2010-02-20, 13:50 ]
Cześć, mam pytanko ponieważ nie wiem jak odczytać napięcie na pompie skoro mam tylko możliwość diagnostyki grupy 000 (rok 1993). czyli mam się sugerować tylko dawką paliwa przy ustawianiu nastawnika ??
Czy w jakiś inny sposób zbadać to napięcie.
Będę wdzięczny za odpowiedź bo cieknie z pomp jak nie wiem
Pozdrawiam
[ Dodano: 2010-02-22, 19:55 ]
Jestem już po wymianie uszczelki z pod nastawnika i przy okazji wymieniłem pod samym deklem, całość zajęła mi około 1h, ale robiłem powoli przy muzyczce więc tak na prawdę można to zrobić w 30 min. Podłączyłem pod VAG i dawka paliwa nawet się nie przestawiła. Ponieważ praktycznie jej się nie da przestawić może minimalnie,w środku jest trzpień który to blokuje.
Podzielę się informacją może kogoś urażę ale to jest zdzierstwo w biały dzień.
Jestem z okolic Puław i za taką usługę wymiany w miejscowości Góra Puławska powiedzieli mi 600zł!!!!! w autoryzowanym serwisie Boscha.
Więc reasumując i pocieszając wszystkich którym cieknie pompa paliwa, kupcie 2 uszczelki po 10 zł każda i sami wymieniajcie. Pozdrawiam
W takim razie nie ruszam w tym tygodniu przyjdzie mi interfejs od Viakena to sprawdzę i ustawię tak jak ma być.
A co do uszczelki czyli jakaś jeszcze jest pod nastawnikiem pomimo że w ETCE jej nie widać.
Mam nadzieję że to ta jest uszkodzona.
Pozdrawiam i dzięki jeszcze raz. W razie czego odezwę się jeszcze jak sprawdzić napięcie na nastawniku bo będę początkujący VAG
[ Dodano: 2010-02-20, 13:50 ]
Cześć, mam pytanko ponieważ nie wiem jak odczytać napięcie na pompie skoro mam tylko możliwość diagnostyki grupy 000 (rok 1993). czyli mam się sugerować tylko dawką paliwa przy ustawianiu nastawnika ??
Czy w jakiś inny sposób zbadać to napięcie.
Będę wdzięczny za odpowiedź bo cieknie z pomp jak nie wiem
Pozdrawiam
[ Dodano: 2010-02-22, 19:55 ]
Jestem już po wymianie uszczelki z pod nastawnika i przy okazji wymieniłem pod samym deklem, całość zajęła mi około 1h, ale robiłem powoli przy muzyczce więc tak na prawdę można to zrobić w 30 min. Podłączyłem pod VAG i dawka paliwa nawet się nie przestawiła. Ponieważ praktycznie jej się nie da przestawić może minimalnie,w środku jest trzpień który to blokuje.
Podzielę się informacją może kogoś urażę ale to jest zdzierstwo w biały dzień.
Jestem z okolic Puław i za taką usługę wymiany w miejscowości Góra Puławska powiedzieli mi 600zł!!!!! w autoryzowanym serwisie Boscha.
Więc reasumując i pocieszając wszystkich którym cieknie pompa paliwa, kupcie 2 uszczelki po 10 zł każda i sami wymieniajcie. Pozdrawiam
napięcie na zgaszonym silniku z gr. 001 jest potrzebne tylko jeżeli ktoś rozbiera nastawnik, jak się zdejmuje nastawnik to trzeba najpierw zaznaczyć jego położenie i odczytać dawkę na uruchomionym silniku (w gr. 000 lub 001)
wymiana uszczelki jest prosta i tylko trzeba potem trafić w otwór w pierścieniu w pompie, ustawić dawkę ruszając nastawnikiem na tyle jaka była wcześniej, dawkę na boschu też da się przestawić mimo bolca
jak ktoś ma dostęp do VAGa to bez problemu może sobie sam wymienić ale bez tego lepiej nie ruszać nastawnika
wymiana uszczelki jest prosta i tylko trzeba potem trafić w otwór w pierścieniu w pompie, ustawić dawkę ruszając nastawnikiem na tyle jaka była wcześniej, dawkę na boschu też da się przestawić mimo bolca
jak ktoś ma dostęp do VAGa to bez problemu może sobie sam wymienić ale bez tego lepiej nie ruszać nastawnika
od nastawnika masz 3 śruby na klucz T30 i jedną na trójkątny 7mm, luzujesz tylko te na T30 a pozostałej nie ruszasz i bierzesz kawałek drewienka i młotek i stukasz z tyłu nastawnika tak żeby się ruszył w stronę chłodnicy, wtedy zmniejszysz dawkę (wartość w gr. 000 wzrośnie) tylko pamiętaj żeby przy odczycie dawki wyłączyć wszystkie odbiorniki w samochodzie <ok>
dawkę ustaw na ok 15 w gr. 000
dawkę ustaw na ok 15 w gr. 000