Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.6 ADA] Modyfikacje - Zmiana głowicy

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
adri727

[b4 1.6 ADA] Modyfikacje - Zmiana głowicy

Post autor: adri727 » 07 lip 2010, 17:31

Witam wszystkich użytkowników mam do was pytanie . Mam Audi 80 B4 1.6 i Ada czyli na wielopókncyjnym wtrysku 101 km i czy jak bym wstawił głowice i osprzęt od 2 litrowej benzyny tak wogle czy tak sie da i czy to by mi pomogło uzyskać więcej mocy . ogólnie chciałbym zwiększyć moc w niej Jak byście mogli mi pomóc byłbym wdzięczny Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 02 cze 2011, 17:50 przez adri727, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
jacekku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 331
Rejestracja: 17 gru 2009, 11:00
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: jacekku » 08 lip 2010, 08:39

Witam,

Musisz właściwie nazywać temat. Sam posiadam taki silnik jak Ty i z tego co wiem to ADA średnica cylindra 81mm natomiast ABK ma średnicę 86,5mm. Swoją drogą nie udało mi się napotkać na naszym forum by ktoś zaproponował jakiegoś fajnego moda do tego silnika.

Thauri
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 117
Rejestracja: 16 lip 2009, 17:38
Lokalizacja: RZL

Audi 80 B4 Avant 1.6i

Post autor: Thauri » 08 lip 2010, 09:28

Zagladnij na strone www.v-maxzone.pl i popytaj o walki sportowe do twojego silnika

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 08 lip 2010, 10:13

Thauri pisze:popytaj o walki sportowe do twojego silnika
Wałki będą droższe niż cały silnik :-P Jedyne sensowne rozwiązanie to SWAP - niestety :-/ Co prawda wolnossące benzyniaki też da się modzić i co niektórzy mają w tym spore osiągnięcie, ale koszty takich modów są tak wysokie że raczej mało kto się na to decyduje bo SWAP na inny silnik wychodzi o wiele taniej. Alternatywa dla ciebie to albo 1,8 z A4 (125PS), te silniki są dość tanie albo najlepiej 1,8T (150PS i możliwość dalszego modzenia). Przy 1,8T niestety dochodzi sporo dodatkowego osprzętu typu turbo (które nie jest tanie) itp. Więc tu ceny będą wyższe. Myślę że w 2,5tyś można byłoby się zamknąć gdybyś robił to sam.

Awatar użytkownika
jacekku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 331
Rejestracja: 17 gru 2009, 11:00
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: jacekku » 08 lip 2010, 10:30

Z perspektywy czasu to sam żałuje że wsadziłem ADA a nie chociażby 1,8 125KM. Tylko myślałem że zostane przy gazie I generacji a co się okazało i tak musiałem sekwencję założyć. Druga sprawa to nie byłem zalogowany tutaj a nie ukrywam że chłopaki zawsze coś doradzą :)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 08 lip 2010, 10:32

jacekku pisze:Z perspektywy czasu to sam żałuje że wsadziłem ADA a nie chociażby 1,8 125KM.
Tyle że 1,8 ADR montowany był chyba jedynie w Cabrio więc w sedanie i tak nie dostałbyś tego motoru.

Awatar użytkownika
jacekku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 331
Rejestracja: 17 gru 2009, 11:00
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: jacekku » 08 lip 2010, 10:40

Możliwe. Miałem jeszcze jedno wówczas wyjscie kupić audi z Łowicza po dachowaniu za 2 tysiące miało ono motor 2.0 dohc 140KM ale obawiałem się problemów z gazem :(

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 08 lip 2010, 10:44

jacekku pisze:miało ono motor 2.0 dohc 140KM ale obawiałem się problemów z gazem
To jest ten na wtryskiem mechanicznym? Jeśli tak to słuszna decyzja. Tym silnikom gaz nie służy.

Awatar użytkownika
jacekku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 331
Rejestracja: 17 gru 2009, 11:00
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: jacekku » 08 lip 2010, 10:49

Tak dokładnie ten. Nie wiem nawet czy by tam się założyło sekwencję ale napewno zwykła instalacja odpada.

ardi727 a myślisz poważnie o modzeniu czy po prostu tak się zastanawiasz nad różnymi możliwościami?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 08 lip 2010, 10:55

jacekku, sekwencja chyba odpada, bo wtryski są sterowane mechanicznie, a sekwencja jest pod wtryski elektroniczne. Generalnie to nie ma jakiegoś skutecznego rozwiązania. Z tego co kiedyś czytałem to ludzie próbują stosować różnego rodzaju patenty (coś tam z blosem itp), ale nie zagłębiałem się w tą tematykę. Na forum jest sporo o tym.

Awatar użytkownika
jacekku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 331
Rejestracja: 17 gru 2009, 11:00
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: jacekku » 08 lip 2010, 11:04

Pisałem wczoraj do Czarekj na pw odnośnie mozliwości modyfikacji elektroniki mającej na celu poprawę osiągów ADA. Niestety ja mam jakieś problemy i nie mogę wysyłać ani maili ani wiadomości pw. Jedynie moge odpisać.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 08 lip 2010, 11:21

jacekku, powiem Ci tak: nie wiem jak dokładnie wygląda sytuacja w 1,6 ale na przykładzie mojego 1,8 ADR. Silnik ma 125PS co jest po części specjalnie ograniczone przez fabrykę. Są jednostki starszej konstrukcji o tej samej pojemności które mają więcej PS to dla czego ADR miałby mieć mniej, skoro jest nowszą jednostką, o lepszej konstrukcji? A no dla tego żeby nie był zbyt dużą konkurencją na przykład dla 1,8T 150PS. A dlaczego 1,8T ma tylko 150PS, skoro bez problemu może mieć o wiele więcej? A no po to żeby kolejne nowsze auta po drobnych zmianach w silniku miały tych PS więcej niż poprzednie i sprzedawały się lepiej. To taki zabieg fabryki. Podobnie jak 1,9TD AAZ który ma 75PS (choć bez problemu może mieć znacznie, znacznie więcej) no ale kto wtedy kupowałby znacznie droższego 1,9TDi 1Z 90PS?

Czytałem kiedyś wypowiedź kolesia na forum Golfa który prowadzi firmę tuningową. Z ADRa da się wyciągnąć o wiele więcej niż zafundowała mu fabryka - ale to już niestety są koszty których nikt się nie podejmuje. Bo nie ma sensu pakować 5tyś czy tam więcej w 1,8 żeby miał powiedźmy to 150PS, skoro za połowę tej kwoty można mieć 1,8T który już w serii ma taką moc.

Awatar użytkownika
jacekku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 331
Rejestracja: 17 gru 2009, 11:00
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: jacekku » 08 lip 2010, 12:10

Racja ale nie każdego stać na zakup auta za chciażby 20 tysięcy. Nie wiem jak Ty ale grono ludzi przywiązuje się do swoich aut i łatwiej im wydac trochę kasy na sensowne mody a jeśli jeszcze dochodzi to tego wkład własny w postaci nieprzespanych nocy, postrącanych kostek i siniaków to czy wynik końcowy dajmy na to 20KM w przypadku Twojego czy mojego silnika nie jest zadowalający?
Dlaczego kolega ładował kasę w to bordowe A4 :)? mógł kupić z mocniejszym motorem:)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 08 lip 2010, 12:41

jacekku pisze:Racja ale nie każdego stać na zakup auta za chciażby 20 tysięcy. Nie wiem jak Ty ale grono ludzi przywiązuje się do swoich aut i łatwiej im wydac trochę kasy na sensowne mody
Kolego, w przypadku mojego auta jest tak jak mówisz. Szukałem 1,8T ale w tych pieniądzach nie było nic - znaczy się były, ale równie dobrze można było te auta zaraz odstawić na szrot. I tak jest niestety z większość A4rek. Dlatego wybór padł ostatecznie na tą A4 którą mam. I szerze wam powiem do tej pory nie spotkałem A4 B5 która byłaby w lepszym stanie niż moja obecna, dlatego nie zamierzam na razie jej zmieniać, bo wiem że znalezienie jakiegoś 1,8T w rozsądnych cenach byłoby bardzo trudne. Dla tego kusie mnie również SWAP na 1,8T ale tu jest kolejny problem. Stan aktualnego silnika znam - w zasadzie igła. Dlatego zmieniać na coś nie pewnego też mi się nie uśmiecha.

adri727

Post autor: adri727 » 08 lip 2010, 17:10

Dziękuje za rady ale poważnie sie zastanawiam nad jakims modem bo jest w dobrym stanie przywiozłem ją z włoch poprostu mi sie spodobało napoczątku wystarczało mi 100 koników ale z czasem jest to zupełnosci za mało na tą karoserie więc postanowiłem zapytać was o rade ale stawiacie mnie trudnej sytuacjii mówiąc że to jest duży koszt niewiem będe szukał ewentualnie zastanowie sie nad zmianą silnika pozdrawiam i jeszcze raz dziękuje

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl