Witam,
Problem pojawił dosłownie z dnia na dzień tzn. Wskaźnik pokazuje jakikolwiek poziom (powiedzmy podnosi sie) kiedy auto jest zgaszone (bez zapłonu) natomiast włączenie zapłonu i/lub odpalenie auta powoduje, że wskaźnik całkiem opada... Co mu się stało ? Podmieniałem już cały wskaźnik z licznika, nic to nie dało, wymiana tego trzy-nóżkowego elementu który jest w okolicy wskaźnika też nic nie dała - macie jakieś pomysły?
Mierzyłem też napięcie na tym wskaźniku, bez zapłonu jest około 2,3V a na zapłonie 0,18V...
[B4 1Z] Problem z miernikiem paliwa...
jakie jest napiecia na tym 3 nogowym?
jak na niego patrzysz to :
od prawej 1 srodek 2 lewa 3 - numeracja nogow stabilizatora napiecia
srodek 2 to masa
1 i 2 musi byc 12v z akumolatora
2 i 3 9,75-10,25v do zegarów
jesli tak nie ma to lezy stabilizator czyli to 3 nogowe TCA 700Y i wkladasz jak fabrykowy lub 7810 ale wkladamy go odwrotnie - lustro - trzeba dac podkladki dystansowe)
( ua 7810, lm 7810 oba 10v 1A 1we 2 masa 3 wy ) koło 1,-
pomiar na podlaczonym aku
tylko stabilek zasila wskaznik temp i paliwa
znalazłem w sumie ok 6-ciu zamienników
"700" ma tylko 0,22A
pozostałe na rynku to 1 lub 2 A
http://www.soltronik.pl/stabilizator_ua ... -3707.html
jak na niego patrzysz to :
od prawej 1 srodek 2 lewa 3 - numeracja nogow stabilizatora napiecia
srodek 2 to masa
1 i 2 musi byc 12v z akumolatora
2 i 3 9,75-10,25v do zegarów
jesli tak nie ma to lezy stabilizator czyli to 3 nogowe TCA 700Y i wkladasz jak fabrykowy lub 7810 ale wkladamy go odwrotnie - lustro - trzeba dac podkladki dystansowe)
( ua 7810, lm 7810 oba 10v 1A 1we 2 masa 3 wy ) koło 1,-
pomiar na podlaczonym aku
tylko stabilek zasila wskaznik temp i paliwa
znalazłem w sumie ok 6-ciu zamienników
"700" ma tylko 0,22A
pozostałe na rynku to 1 lub 2 A
http://www.soltronik.pl/stabilizator_ua ... -3707.html
Ok więc sprawa wygląda tak:terranovy pisze:jakie jest napiecia na tym 3 nogowym?
jak na niego patrzysz to :
od prawej 1 srodek 2 lewa 3 - numeracja nogow stabilizatora napiecia
srodek 2 to masa
1 i 2 musi byc 12v z akumolatora
2 i 3 9,75-10,25v do zegarów
jesli tak nie ma to lezy stabilizator czyli to 3 nogowe TCA 700Y i wkladasz jak fabrykowy lub 7810 ale wkladamy go odwrotnie - lustro - trzeba dac podkladki dystansowe)
( ua 7810, lm 7810 oba 10v 1A 1we 2 masa 3 wy ) koło 1,-
pomiar na podlaczonym aku
tylko stabilek zasila wskaznik temp i paliwa
znalazłem w sumie ok 6-ciu zamienników
"700" ma tylko 0,22A
pozostałe na rynku to 1 lub 2 A
http://www.soltronik.pl/stabilizator_ua ... -3707.html
Stabilizator jest sprawny, napięcie na wyjściu 10,1V (zresztą gdyby nie działał to nie działał by również wskaźnik temperatury).
Okazało się, że jest zbyt wysokie napięcie na drugim styku wskaźnika (jeden jest połączony bezpośrednio z wyjściem stabilizatora, a więc jest na nim ok. 10V) a drugi idzie do niebieskiej kostki. Na tym właśnie styku miałem zakres ok. 10-11V w zależności od położenia pływaka, a napięcie, jakie powinno tam być to coś około 1-3V (nie mierzyłem dokładnie zakresu, przy połowie baku paliwa było tam bodajże 2,3V).
Problem więc leżał w jakimś "lewym" napięciu. Okazuje się, że we wtyczce od pływaka są 4 piny - dwa nieużywane i dwa połączone z pływaniem (potencjometr). Na jednym z tych nieużywanych jest najprawdopodobniej 12V,które w jakiś sposób zwarło się z jednym ze styków pływaka i powodowało zbyt duże napięcie na wskaźniku, a w efekcie jego zwariowanie.