Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 ABK] Spory pobór oleju

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
tomiii80b4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:23

[80 B4 ABK] Spory pobór oleju

Post autor: tomiii80b4 » 08 lip 2010, 12:48

Witam.
Moja B4-eczka spala spore ilości oleju. Jest to w granicach od 0.5 do 1l na 1000km. Autko mam od dwóch lat i wcześniej problem ten tak bardzo mi nie przeszkadzał gdyż robiłem niezbyt wiele kilometrów. Dodatkowo w niemieckiej książce z instrukją od audi 80 przeczytałem że silnik może spalać nawet 1l na 1000 km. Teraz jednak problem stał sie naprawde uporczywy. Miesięcznie robię około 2000km. Wymiana oleju regularnie co 10tyś. Rocznik samochodu to koniec 1993 roku. Stan licznika na dzien dzisiejszy niecałe 207 tyś. Czy jest to przebieg oryg nie mam pojęcia, jednak patrząc na stan wnętrza jest to przebieg w 85% prawdopodobny. Silnik nie wykazuje żadnego nawet najmniejszego spadku mocy. Naprawde ładnie wkręca się na obroty. W silniku jest olej mineralny castrol gtx high mileage 15w40. Taki polecił mechanik:/. Dodam tylko, że gdy autko postoi np całą noc a rano odpalam to słychać przez chwile stukot zaworów(chyba) ale po króciutkiej chwili ustaje i silnik pracuje cichutko. Czasem również konotrolka oleju przy odpaleniu zaświeci sie na sekunde lub dwie i gaśnie. Wycieków nie ma żadnych. Zero jakiegokolwiek niebieskiego dymku z wydechu. Co z tym zrobić? Proszę o pomoc

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 08 lip 2010, 13:03

A skrzyni nie masz czasem obrzyganej olejem co by wskazywało na zimering wału - częsty problem? Jeśli nie to obstawiam uszczelniacze zaworowe - też bardzo częsty problem w Audi przy przebiegu powyżej 200tyś.

Awatar użytkownika
damian19772
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 94
Rejestracja: 18 maja 2009, 10:15
Lokalizacja: łęczna/przeworsk

Post autor: damian19772 » 08 lip 2010, 13:22

zmiana uszczelniacze zaworowe powinny ci załatwic ja posłuchałem kolegów z klubu i załatwiły mi cały problem jak sie dymiło z tyłu dodawałem gazu to mechanik powiedział ze to napewno uszczelniacze jak bym stał i na ogrągło sie dymiło to pierscienie

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 08 lip 2010, 13:22

Jak napisał Labiel sprawdz uszczelniacz wału, mój stary ABK tez pożerał takie ilosci oleju w trasie, po wym uszczelniaczy zuzycie spadło prawie do 0, od wymiany do wymiany bez dolewki.

tomiii80b4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:23

Post autor: tomiii80b4 » 08 lip 2010, 13:45

Ok sprawdzę uszczelniacze. a raczej mechanik bo ja się na tym mało znam:) A można wiedzieć jaka jest orientacyjna cena tych uszczelniaczy zaworowych i ewentualnie tego zimmeringu na wale?? oraz jaki orientaycjny koszt wymian u mechanika? Dzięki z góry wszystkim za pomoc

Key100l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 307
Rejestracja: 23 kwie 2010, 01:19
Lokalizacja: Grudziądz i okolice

Post autor: Key100l » 08 lip 2010, 14:20

Ja za uszczelniacze zaworowę zielone dałem po 1,5 zł za sztukę:) Gorzej jeśli powiem Ci że zabieg ich wymiany raczej można wykonać tylko przy zdjętej głowicy:-( No chyba że znajdziesz mechanika, który będzie chciał się bawić w opuszczanie zaworów na tłoki:P

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 08 lip 2010, 15:00

Bez problemu usczzelniacze zaworowe da sie zmienic bez sciagania głowicy, wystarczy zdjac klawiature, wałek i podpory i wszystko jak na dłoni.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 08 lip 2010, 15:05

tomiii80b4, koszty samych części jest banalnie niski. Gorzej z robocizną. Wymiana zimeringa wiąże się z wyciąganiem skrzyni (lub silnika jak kto woli). Uszczelniacze da się wymienić bez ściągania głowicy, ale to też trochę pracy.

Awatar użytkownika
cinu77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 190
Rejestracja: 15 lut 2007, 09:26
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: cinu77 » 23 lip 2010, 22:03

Trzeba dokładnie terz sprawdzić wycieki oleju z silnika.Ja miałem podobnie,wymieniłem uszczelniacze zaworowe oczywiście bez sciągania głowicy.
Brała 1 litr na 1000 km.Uszczelniacze były jak skała.Ale ubytek był dalej,więc w końcu znalazłem jeszcze wyciek oleju z czujnika cisnienia oleju dolnego.
Wymieniłem i jest ok.

Awatar użytkownika
mruty
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 02 cze 2011, 17:26
Lokalizacja: Warm-Maz Miłomłyn

Post autor: mruty » 03 paź 2012, 21:01

Ale ubytek był dalej,więc w końcu znalazłem jeszcze wyciek oleju z czujnika cisnienia oleju dolnego.
Trochę odgrzeję temat. Gdzie znajduję się ten drugi czujnik ciśnienia oleju w silniku ABK ?

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 05 paź 2012, 15:23

Zajrzyj pod filtr oleju <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl