Witam, chciałbym poradzić się w kwestii braku możliwości zgaszenia silnika. Opiszę tak mniej więcej co się działo. Po tym jak silnik nie dał się uruchomić została wymieniona pompa paliwa, poprzednia nawet nie odzywała się po włączeniu zapłonu. Po jej wymontowaniu podłączyłem ją pod inne źródło zasilania i chodziła lecz wyczytałem tu na forum ze tak może być lecz to nie oznacza że jest sprawna, wiec założyłem nową. Posprawdzałem jeszcze raz bezpieczniki, silnik odpalił lecz nie chciał zgasnąć. Posprawdzałem przekaźniki, odłączyłem nawet stacyjkę. Silnik gaśnie dopiero po wyjęciu ostatniego po prawej stronie patrząc od strony przodu samochodu ustawionego równolegle do obudowy bezpiecznika lub przekaźnika nr. 30 (u mnie nie ma tego numeru na nim). Wyjęcie bezpiecznika nr. 13 nie pomaga. Co ciekawe silnik daje się uruchomić, wyłączyć kluczykiem i normalnie pracuje po wyjęciu przekaźnika nr. 208 (przekaźnik sprawdzałem i działa dobrze według mnie) W gnieździe tego bezpiecznika jest cały czas napięcie około 10V dochodzące na nóżkę oznaczoną numerem 30 po przekręceniu kluczyka pojawia się również w miejscu gdzie powinna być nóżka oznaczona nr. 87.
Posprawdzałem wszystko co mi przyszło do głowy Może ktoś z was miał taki problem lub wie co zrobić?
[80 B4 2.8 AAH] Silnik nie gaśnie.
-
Online
- Forum Audi 80
- Posty: 4737
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
A jak włożysz na miejsce to włącza się zapłon? Jeśli nie to nie masz gdzieś zasilanej pompy paliwa na lewo? Wtedy gdy przekaźnik pompy paliwa załączy prąd na nią to to lewe zasilanie podtrzymuje zasilanie dla ECU które nie wyłącza przekaźnika i w ten sposób sam sobie podtrzymuje pracę.Piotrx pisze:Silnik gaśnie dopiero po wyjęciu ostatniego po prawej stronie patrząc od strony przodu samochodu ustawionego równolegle do obudowy bezpiecznika lub przekaźnika nr. 30 (u mnie nie ma tego numeru na nim).
Zobacz czy nie idzie plus na cewkę w przypadku gdy masz LPG przez centralkę od gazu.
Dziękuję za odpowiedz.
Po włożeniu bezpiecznika na miejsce po tym jak cofnę kluczyk nic się nie dzieje. Nie napisałem jeszcze o tym że pompa paliwa chodzi cały czas gdy jest ustawiony kluczyk w pozycji włączonego zapłonu dopóki się go nie cofnie. Uprzednio wyłączała się po chwili i tak zdaje się ze powinno być . Przekaźnik nie rozłącza się tak jak zostało napisane. Jak powinienem sprawdzić napięcia dochodzące do ecu? Nie mam żadnego schematu ani informacji jakie gdzie powinny być napięcia także nie wiem które są nie właściwe.
Jutro będę przy samochodzie to posprawdzam tak wizualnie instalacje elektryczną do gazu. Czy może są jakieś konkretne miejsca w których może dochodzić do zwarć itd?
Chciałbym dodać jeszcze że silnik gaśnie po cofnięciu kluczyka również po wyjęciu bezpieczników nr 13, 27, 28, lecz bez każdego z nich odpala i silnik chodzi tak jak powinien.
Po włożeniu bezpiecznika na miejsce po tym jak cofnę kluczyk nic się nie dzieje. Nie napisałem jeszcze o tym że pompa paliwa chodzi cały czas gdy jest ustawiony kluczyk w pozycji włączonego zapłonu dopóki się go nie cofnie. Uprzednio wyłączała się po chwili i tak zdaje się ze powinno być . Przekaźnik nie rozłącza się tak jak zostało napisane. Jak powinienem sprawdzić napięcia dochodzące do ecu? Nie mam żadnego schematu ani informacji jakie gdzie powinny być napięcia także nie wiem które są nie właściwe.
Jutro będę przy samochodzie to posprawdzam tak wizualnie instalacje elektryczną do gazu. Czy może są jakieś konkretne miejsca w których może dochodzić do zwarć itd?
Chciałbym dodać jeszcze że silnik gaśnie po cofnięciu kluczyka również po wyjęciu bezpieczników nr 13, 27, 28, lecz bez każdego z nich odpala i silnik chodzi tak jak powinien.