Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ B3 80 1.8 PM ] chyba po silniku. . słychać klekot

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
luukasz9102
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 08 kwie 2010, 18:53
Lokalizacja: Łowicz

[ B3 80 1.8 PM ] chyba po silniku. . słychać klekot

Post autor: luukasz9102 » 10 lip 2010, 09:28

Witam, samochód posiadam dwa miesiące, olej nie był ostatnio sprawdzany.. mój błąd. Wczoraj zapaliła się kontrolka od oleju jak wracałem z pracy, pojechałem na cpn, dolałem ponad dwa litry mobila, po odpaleniu kontrolka już normalnie gasła ale zaczęło coś klekotać, im większe obroty tym szybszy ten klekot, jestem laikiem, proszę o pomoc. Rozrząd jest do wymiany za niecałe 2000 km nie wiem czy to może mieć jakiś związek . .

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 10 lip 2010, 09:58

Skąd dochodzi klekotanie? Z góry silnika czy dołu. Jeśli dołu to szukaj innego silnika bo pewnie panewki poszły a w twoim przypadku taniej wyjdzie kupić inny silnik niż remontować stary.

serial28
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 16 wrz 2008, 20:12
Lokalizacja: ostróda

Post autor: serial28 » 10 lip 2010, 10:26

Witam a klekocze jak schodzi z obrotów czy jest to klekot ciągły? jeśli tłucze mocniej przy schodzeniu z obrotów i dzwięk dochodzi z dołu silnika to tak jak kolega Labiel
napisał trzeba szukać innego silnika bo to panewki. A jeśli dźwięk dochodzi z góry silnika i występuje przy wchodzeniu na obroty i przy ich spadku to możliwe że głowica do roboty.

luukasz9102
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 08 kwie 2010, 18:53
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: luukasz9102 » 10 lip 2010, 10:27

ciężko właśnie stwierdzić, raz się zdaje, że od dołu, raz, że od góry.. chcąc wymieniać silnik wstawiać taki sam ? nie wiem co robić naprawdę. .

[ Dodano: 2010-07-10, 10:30 ]
wiesz co jak się go odpali odrazu klekotu nie słychać praktycznie, głośniej jest od 1500 obr i jak obroty spadają to i tempo tego klekotu spada więc przy tych 800-1000 jest to minimalne stukanie.. nie mam pomysłu nawet do kogo mógłbym pojechać, kto by sensownie coś doradził, a jeśli głowica to jaki koszt może być ?

serial28
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 16 wrz 2008, 20:12
Lokalizacja: ostróda

Post autor: serial28 » 10 lip 2010, 11:11

Hmmm ciężko tak na odległość coś sensownego stwierdzić. Najlepiej jakbyś mógł nagrać ten dźwięk i go wrzucić do sieci. Jeśli chodzi o głowice to koszt był by nie za duży . A napisz jeszcze czy te klekotanie jest bardziej takie metaliczne czy raczej takie stłumione. Co do wymiany silnika to najlepiej wymieniać na taki jak masz (tym bardziej że pewnie będziesz chciał zostawić gazownie a ten motor jest do niej idealny) poza tym nie będzie kłopotu z wszelkiego rodzaju przeróbkami.

Awatar użytkownika
ślepak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 597
Rejestracja: 25 gru 2007, 17:53
Lokalizacja: Warendorf

Post autor: ślepak » 10 lip 2010, 11:50

Mi tam panewka na 4 cylindrze w 1.8 JN delikatnie postukiwała przez 60 tyś jak miałem auto i nic się nie działo.Było ją słychać przy schodzeniu z obrotów przy 2900 obrotów. Oleju pilnować nie musiałem bo co 10 tyś nic dolewać nie musiałem:d Potem auto rozbiłem.Silnik wyjąłem i sprzedałem dalej i silnik dalej jeździ i ma się dobrze:)

luukasz9102
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 08 kwie 2010, 18:53
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: luukasz9102 » 10 lip 2010, 14:59

bardziej metaliczne jak dla mnie właśnie . .

serial28
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 16 wrz 2008, 20:12
Lokalizacja: ostróda

Post autor: serial28 » 10 lip 2010, 15:48

No to może raczej świadczyć o zaworach. A jaki masz teraz poziom oleju ? Jest ponad stan? Ja ostatnio zalałem trochę za dużo i też strasznie klepały, a że mam jeszcze drobny wyciek to po trasie 400 km spadł poziom do max wartości na bagnecie i przestało klepać. Jaki olej zalałeś? Ten co był?syntetyk czy mineralny?Tak jak napisałem wcześniej nagraj czymś ten dźwięk wrzuć na you tube lub wrzutę i podaj link w poście to będziemy wiedzieć więcej :-)

pecet
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 173
Rejestracja: 01 kwie 2007, 00:57
Lokalizacja: Mińsk Maz
Kontakt:

Post autor: pecet » 10 lip 2010, 16:05

Mi jak panewka klepała, to wydawałoby się że to góra, a jednak prawda była inna. Najlepiej było słychać gdy podjeżdzając pod wzniesienie, przy ok. 1500obr/min wcisnęło się gaz i ciągneło do 3500obr/min. Na klepiącej panewce przejechałem ok. 300km bez widocznego pogarszania się stanu, ale cały dramat rozegrał się na ostatnich 10km, gdy 3km przed domem coś jakby urwało się w silniku, a potem ten chodził głośniej od traktora. Wpisz na youtube panewka i będzie wiele przykładów klepania, albo jedź do mechanika niech zdejmie miske i oceni stan panewek.

Awatar użytkownika
piotrek 250279
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 19 lut 2010, 18:00
Lokalizacja: brzesko

Post autor: piotrek 250279 » 10 lip 2010, 21:12

a u mnie to silnik jest do wymiaany to fakt. Ale nie to chcialem napisac.U mnie klekotaja zawory ja jest malo oleju , ale kiedys bawilem sie aparatem zaplonowym i jak go troche przyspieszylem to tez zaczely klekotac . Moze zaplon ustaw

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 10 lip 2010, 21:20

Pytanie podstawowe... Skoro metaliczny klekot to może być panewka lub szklanka (popychacz zaworu). Najważniejsze ustalić czy pobiera olej...oraz otworzyć maskę posłuchać czy dźwięk słychać wyraźnie czy przytłumiony. W pierwszym przypadku szklanka i przypuszczalnie też mostek skoro na zimnym nie słychać...a w drugim jest to panewka.

Co bym zrobił...poszukał oleju 20W40 bądź zalać motodoktora w ilości dwóch puszek - do rozgrzanego silnika. Przejechać 10km na dość dynamicznym przyśpieszaniu. Jeśli choć trochę ucichnie...szklanki do zrobienia. Jeśli nie...panewka i...lepiej szukać silnika. Oczywiście ten zabieg robić przed planowaną wymiana oleju. Ma to na celu zagęszczenie oleju i próba wypełnienia szklanki (hydropopychacza) w celu sprawdzenia jego działania. Jak ucichnie znaczy że nabrał olej i jego gęstość go uciszyła i uszczelniła... Jeśli nie...bardziej prawdopodobna jest panewka.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 11 lip 2010, 12:01

Kiedyś na AKP ktoś napisał jak sprawdzić co stuka.
Robi się to w ten sposób że przez jakieś 10-15 jeździ się utrzymując obroty przy czerwonym polu. Jeśli to luz na układzie korbowym to korbowód wyjdzie bokiem czyli silnik całkiem się rozleci. Jeśli będzie chodził dalej to znaczy że rozrząd.
Ja stosowałem tą metodę przy silnik NE też strasznie szklanki stukały na luzie wkręcał się do 7500 obr./min :lol:

jerry
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 16 sie 2007, 01:54
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: jerry » 15 lip 2010, 23:29

Hmm, a może przesadziłeś z olejem? Piszesz że zalałeś 2 litry, to trochę sporo jak na dolewkę. Jeśli będzie sporo ponad max to zawory faktycznie mogą walić. A żeby sprawdzić gdzie faktycznie stuka weź stetoskop i przykładaj do głowicy a potem do bloku, tam gdzie masz dojście. Jeśli się okaże ze uwalony silnik to tylko taki sam, jest dobry do gazu, nie będzie problemu z przepięciem elektryki i gazu, więc i przekładka tańsza. Ewentualnie można poszukać dawcy, np jakiegoś anglika.

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 15 lip 2010, 23:39

luukasz9102, czy Ty wogóle wymieniałeś olej po kupnie auta od tego zacznijmy?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl