[ALL DIESEL] Instalacja na olej roślinny
- bartek18150
- Audi 80 Klub
- Posty: 846
- Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
- Kontakt:
sajmon, Przyznaje Ci racje Gdzies kiedys na necie widzialem fitry do oleju, nie byly dosyc skomplikowane i cena przystepna. Tylko ze taniej jest tloczyc na zimno, ale mniej z 1kg uzyskamy tloczac na zimno niz z tloczenia goracego
[ Dodano: 2008-03-16, 16:50 ]
PS jest ktos kto interesuje sie produkcja brykietow, palletow z trocin, slomy i siana? Chetnie nawiazalbym jakas wspulprace, pisac na PW
[ Dodano: 2008-03-16, 16:50 ]
PS jest ktos kto interesuje sie produkcja brykietow, palletow z trocin, slomy i siana? Chetnie nawiazalbym jakas wspulprace, pisac na PW
- Tdi B4 117Ps
- Forum Audi 80
- Posty: 123
- Rejestracja: 25 lis 2007, 14:41
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Na rzepaku za kratki
W połowie lipca w Szczepanowie pod Inowrocławiem policja zatrzymała rolnika, w którego gospodarstwie znaleziono kilka tysięcy litrów oleju rzepakowego własnej produkcji i komponenty do biodiesla. Grozi mu postępowanie karno-skarbowe, gdyż nawet jeśli produkuje biopaliwa na własne potrzeby, musi płacić najwyższą akcyzę.
Na oleju rzepakowym, używanym jako ekologiczne paliwo, łapę położył fiskus. Nie wiedzą o tym ani użytkownicy samochodów osobowych, ciężarówek oraz maszyn i ciągników rolniczych jeżdżących na oleju, ani firmy przerabiające silniki, ani punkty sprzedające olej roślinny do celów napędowych.
Pewna firma przerabia silniki diesla w taki sposób, że można do baku lać czysty olej roślinny. W Bydgoszczy za taką przeróbkę trzeba zapłacić 1200 zł. To cena najprostszej instalacji.
Przeróbka polega na zamontowaniu drugiego zbiornika na paliwo, filtra, pompy oleju i wymiennika ciepła, który podgrzewa olej roślinny oraz czujnika temperatury - mówi właściciel firmy Robert Kolasiński. Rozruch następuje na oleju napędowym, a później przełącza się silnik na olej roślinny.
Przy czym nie musi to być tylko olej rzepakowy. Można jeździć na każdym oleju roślinnym - zaznacza Kolasiński.
Według badań przeprowadzonych w stacjach diagnostycznych silniki pracujące na oleju roślinnym spalają go tyle samo ile oleju napędowego, a spaliny są czystsze. Natomiast cena oleju rzepakowego - ok. 2,30 zł za litr jest o 1,50 zł niższa niż cena napędowego. Wszystko dlatego, że olej roślinny kupowany jest jako produkt spożywczy, a więc bez akcyzy.
I tu zaczyna się problem.
Olej roślinny w baku to przecież paliwo - mówi Robert Michalski, naczelnik Urzędu Celnego w Bydgoszczy. A wszystkie wyroby, które służą do napędu silników są obłożone podatkiem akcyzowym. Akcyza na olej roślinny używany w celach napędowych jest najwyższa i wynosi 1882 zł za 1000 litrów! To tyle, ile akcyza na paliwo lotnicze.
Kto sprawdzi, co mają w bakach samochody?
W tym przypadku życie przerosło prawo - rozkładają ręce celnicy. Teraz sprawdzamy tylko, czy samochody i ciągniki nie jeżdżą na oleju opałowym lub używanym przez żeglugę. Tylko te paliwa mają specjalne znaczniki.
Jednak - przestrzegają celnicy - jeśli trafią na firmę lub osobę sprzedającą olej roślinny do celów napędowych lub na taki olej w baku, mogą wszcząć postępowanie karno-skarbowe. Wtedy delikwent będzie musiał zapłacić i akcyzę, i grzywnę!
W Polsce, w obawie przed akcyzą, oleju rzepakowego nie sprzedaje się na stacjach. Robert Kolasiński co prawda handluje olejami roślinnymi, ale sprzedaje je nie z dystrybutorów, tylko w 22- litrowych pojemnikach, w cenie 2,25 zł za litr.
Nie pytam klientów, w jakim celu kupują olej - mówi.
Informacja z WP.PL :->
Ps.i tak bede lać rzepak
W połowie lipca w Szczepanowie pod Inowrocławiem policja zatrzymała rolnika, w którego gospodarstwie znaleziono kilka tysięcy litrów oleju rzepakowego własnej produkcji i komponenty do biodiesla. Grozi mu postępowanie karno-skarbowe, gdyż nawet jeśli produkuje biopaliwa na własne potrzeby, musi płacić najwyższą akcyzę.
Na oleju rzepakowym, używanym jako ekologiczne paliwo, łapę położył fiskus. Nie wiedzą o tym ani użytkownicy samochodów osobowych, ciężarówek oraz maszyn i ciągników rolniczych jeżdżących na oleju, ani firmy przerabiające silniki, ani punkty sprzedające olej roślinny do celów napędowych.
Pewna firma przerabia silniki diesla w taki sposób, że można do baku lać czysty olej roślinny. W Bydgoszczy za taką przeróbkę trzeba zapłacić 1200 zł. To cena najprostszej instalacji.
Przeróbka polega na zamontowaniu drugiego zbiornika na paliwo, filtra, pompy oleju i wymiennika ciepła, który podgrzewa olej roślinny oraz czujnika temperatury - mówi właściciel firmy Robert Kolasiński. Rozruch następuje na oleju napędowym, a później przełącza się silnik na olej roślinny.
Przy czym nie musi to być tylko olej rzepakowy. Można jeździć na każdym oleju roślinnym - zaznacza Kolasiński.
Według badań przeprowadzonych w stacjach diagnostycznych silniki pracujące na oleju roślinnym spalają go tyle samo ile oleju napędowego, a spaliny są czystsze. Natomiast cena oleju rzepakowego - ok. 2,30 zł za litr jest o 1,50 zł niższa niż cena napędowego. Wszystko dlatego, że olej roślinny kupowany jest jako produkt spożywczy, a więc bez akcyzy.
I tu zaczyna się problem.
Olej roślinny w baku to przecież paliwo - mówi Robert Michalski, naczelnik Urzędu Celnego w Bydgoszczy. A wszystkie wyroby, które służą do napędu silników są obłożone podatkiem akcyzowym. Akcyza na olej roślinny używany w celach napędowych jest najwyższa i wynosi 1882 zł za 1000 litrów! To tyle, ile akcyza na paliwo lotnicze.
Kto sprawdzi, co mają w bakach samochody?
W tym przypadku życie przerosło prawo - rozkładają ręce celnicy. Teraz sprawdzamy tylko, czy samochody i ciągniki nie jeżdżą na oleju opałowym lub używanym przez żeglugę. Tylko te paliwa mają specjalne znaczniki.
Jednak - przestrzegają celnicy - jeśli trafią na firmę lub osobę sprzedającą olej roślinny do celów napędowych lub na taki olej w baku, mogą wszcząć postępowanie karno-skarbowe. Wtedy delikwent będzie musiał zapłacić i akcyzę, i grzywnę!
W Polsce, w obawie przed akcyzą, oleju rzepakowego nie sprzedaje się na stacjach. Robert Kolasiński co prawda handluje olejami roślinnymi, ale sprzedaje je nie z dystrybutorów, tylko w 22- litrowych pojemnikach, w cenie 2,25 zł za litr.
Nie pytam klientów, w jakim celu kupują olej - mówi.
Informacja z WP.PL :->
Ps.i tak bede lać rzepak
- Tdi B4 117Ps
- Forum Audi 80
- Posty: 123
- Rejestracja: 25 lis 2007, 14:41
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
ross pisz jak jest terz mam zetorka i kumple dziwią śie dlaczego jeszcze ńie leje or gadają że latem leją 1/1 i ńic ale ja jakoś ńigdy ńie widziałem momentu kiedy tankują or wyczytałem że ty terz zalałeą or i jak moge bezpieczńie nalać wiadomo każdy chce jak najtańiej objechać ale ńie kosztem nowych wtrysków itp
:?:
:?:
- darioosh B3/B4
- Forum Audi 80
- Posty: 84
- Rejestracja: 20 kwie 2008, 00:19
- Lokalizacja: warszawa
Rzepak
Witam wszystkich. Służbowo jeżdżę Mercedesem 124 '90 bez turbo i od 2 m-cy zalewam go rzepakiem na CPN"Bliska" za 3,59 i żadnych problemów,bez przeróbek. Pzdr. :mrgreen:
P.S. Odradzam lanie rzepaku do silnika z wtryskiem.Ma trochę większe cząsteczki i zapycha wtryski,a w gaźniku tylko częściej wymienia się filtr paliwa. :mrgreen:
P.S. Odradzam lanie rzepaku do silnika z wtryskiem.Ma trochę większe cząsteczki i zapycha wtryski,a w gaźniku tylko częściej wymienia się filtr paliwa. :mrgreen: