Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8E DZ] Nie trzyma obrotów i gaśnie na jałowym

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
arekk29

[B3 1.8E DZ] Nie trzyma obrotów i gaśnie na jałowym

Post autor: arekk29 » 14 lip 2010, 17:40

Witam!

Jako, że jestem nowy i o 80 wiem bardzo niewiele (mam ją od 9 lipca, czyli w sumie 5 dni), a mam problemy zwracam się do Was.
Przejrzałem podobne tematy, jednak nie znalazłem konkretnej odpowiedzi, tym bardziej, że dla różnych silników padały różne rozwiązania. Przejdę zatem do sedna:

Często zdarza się, że na jałowym biegu, po odpaleniu, bądź gdy stoję na światłach, obroty spadają nisko, silnik drży, a niekiedy rpm spada tak nisko, że silnik gaśnie. Czasem zdarza się to przy ciepłym silniku, rzadziej przy chłodnym.

Dodam, że padła mi nagrzewnica i rury są połączone na krótko, niestety niezbyt szczelnie (nie mam odpowiedniej rurki, którą mógłbym je porządnie połączyć do czasu wymiany nagrzewnicy), tak więc woda z chłodnicy dość szybko ucieka (muszę dolewać po około 2L dziennie). Poziom oleju jest jeszcze dopuszczalny (milimetr nad kreskę, przy zimnym silniku), jego stan nie jest najgorszy (Kadett jeździł niemalże na węglu), ale będę wymieniał. Nie mam możliwości sprawdzenia świec (nie mam klucza), ale wydają się być w porządku, bo auto na normalnych obrotach podczas jazdy ma dużo mocy i jedzie bardzo gładko, mrucząc tak przyjemnie, że nawet brak radia mi nie przeszkadza :)

Przede wszystkim interesuje mnie jak zdiagnozować usterkę najprostszymi sposobami? Uprzejmie proszę również, żebyście w miarę możliwości pomogli mi zlokalizować poszczególne elementy, które musiałbym skontrolować.

Z góry dziękuję za pomoc i wszystkie odpowiedzi. Pozdrawiam!

arekk29

PS: Byłbym wdzięczny, gdyby któryś kolega z okolicy Żor/Rybnika/Pszczyny/Jastrzębia znalazł chwilkę, żeby się spotkać i ocenić co w pierwszej kolejności musiałbym w aucie naprawić, bo jest dość mocno zaniedbane, a bardzo mi zależy na doprowadzeniu go do stanu dawnej świetności :)

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 14 lip 2010, 17:55

Prawdopodobnie zalewa go paliwem. badz przewody i swiece sa do wymiany.

warto zerknąć na tematy dotyczace regulacji paliwa.

Na samym poczatku jednak proponuje sprawdzic ustawienie zapłonu. skoro wczesniejszy własciciel tak o niego nie dbał możliwe ze i ta kwestia została przez niego pominieta.

Twoja duda fabrycznie ma 112KM wiec powinna rwać z miejsca. Kolegi 90 koni zamiata asfalt a co dopiero 112 pozdro

arekk29

Post autor: arekk29 » 14 lip 2010, 23:50

Nawet w stanie, w którym aktualnie się znajduje, ma moja Audiolka przyzwoitą moc, ale pomału wychodzi, co mam do remontu w napędzie (sprzęgło już biedne, do wymiany olej).

Przejrzę jutro to, co tam znajdę i dam znać. Na dniach będę też kupował nowe świeczki, może też kable do świec, zmieniał olej i całą resztę płynów. Może wtedy problem zniknie :)

Awatar użytkownika
michael80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 573
Rejestracja: 27 gru 2008, 12:04
Lokalizacja: Lubelskie LKR

Post autor: michael80b3 » 15 lip 2010, 08:08

Jeśli silnik nie trzyma wolnych obrotów to przyczyną może być silniczek krokowy on właśnie za to odpowiada.

lyssy88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 14 paź 2009, 10:36
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: lyssy88 » 15 lip 2010, 08:55

Sprawdź cały układ podciśnienia czy czasem lewego powietrza nie ciągnie ;) ,wtyczki od czujników ,zmierz napięcie wychodzące na sondzie...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl